III.
Az Unreal Tournament 2003 más tészta, ő már DirectX-es spiel, az engine is komolyabb (=újabb) alatta, legalábbis sokkal jobban leterheli a mostani versenyzőket, és nekünk végül is ez számít. Itt már messze nincsenek 300+ fps-ek, amelyeket ugyan izgalmas kimérni, de hasznosságuk erősen vitatható.
"Paszta doszt: hiába az igyekezet"
Leglátványosabban ennél az API-nál térnek el a gyártók FSAA-implementációi, így mi is itt voltunk leginkább gondban, hogyan is rendezzük párba őket. Végül a dolgozat elején emlegetett, és azóta is konzekvensen képviselt "azonos kép-beállítások elve"-szerint jártunk el, és az egymáshoz legközelebb álló setup-okat párosítottuk. Az ATI 6x-osához azért passzintottuk a 6S-es NVIDIA-t, mert a 8x-os alig produkál szebb képet, míg frame-rate tekintetében jóval rosszabb. (ám ne feledjük, hogy az ATI 6x-osa vízszintesen is 6x-os..) A 4x-es ATI mellé pedig jobb híján került a 4S-es NVIDIA, bár ez utóbbi egyértelműen gyengébb minőségű.
"Lesarkazásvédő, vagy csupán dísz?"
Az eredmények mindezek fényében megrendítőek, az erős beállítások alatt (4-4S/6-6S) az ATI elképesztő pofonokat oszt: pl. 1600*1200 @ 4xAA-ban majd' 2x annyi fps-t mutat a számláló (4. tábla), de máshol sem ritka az 50-60%-os többlet! (ezek nyilván mind VGA-limitált setup-ok, mást nem is igen érdemes nézni..) Az FX sebeire jelenleg nem látjuk a gyógyírt: lehetne ugyan hivatkozni túl-optimalizált (ATI) driver-ekre, de az FSAA-val nem volt gond, és a textúra-filterelésben sem tapasztaltunk (és az UT2k3 kapcsán más, külföldi lapok sem..) vad dolgokat.
A legalsó, kissé fakó tavalyi tábla alapján megállapítható: a 9800-as itt rugaszkodik el leginkább az elődtől, akár 36%-ot verve rá. (1600*1200 @ 4xAA) Elismerésünk. Minden.
Eredmények: P4 @ 12 * 133 MHz -- Zárójeles eredmények: P4 @ 12 * 200 MHz
Eredmények: P4 @ 12 * 133 MHz -- Zárójeles eredmények: P4 @ 12 * 200 MHz
Eredmények: P4 @ 12 * 133 MHz -- Zárójeles eredmények: P4 @ 12 * 200 MHz
Eredmények: P4 @ 12 * 133 MHz -- Zárójeles eredmények: P4 @ 12 * 200 MHz
Eredmények: P4 @ 18 * 100 MHz -- Zárójeles eredmények: P4 @ 18 * 145 MHz
Konklúzsön
"A Nagy Testvér figyel: szeretne ellesni valamit?"
Mondják, frame-rate beszél, kutya ugat.. És ha az a bizonyos frame rendre szebb is, mint ami a másik oldalon figyel, tényleg nincs több kérdés. Az ATI három betűjét kicsit kiforgatva: legyen A TI kártyátok is Radeon 9800, ha jót (=legjobbat) akartok. Hogy megérdemlitek-e, azt nem tudom, az NVIDIA viszont lassan tényleg megérdemelne már valami kisebbfajta csodát (a sorozatos pofonok után), amely jelenség alatt mi magunk egy igazi, komoly rivális piacra bocsájtását értjük. És várjuk. Sok szeretettel.
"ATI-NVIDIA - 2:0"
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!