Hirdetés
Képminőség
Az Edge-LED háttérvilágítási eljárásra épülő készüléken a felhősödés meglehetősen markánsan jelentkezett. A foltok főleg a sarkoknál tűntek hangsúlyosnak, és nem csak homogén képtartalomnál látszódtak, hanem mozgás során is. A betekintési szög sem az igazi, már körülbelül 140 fokos szögből érzékelhető a színek, elsősorban a sötét árnyalatok torzulása.
A tónusok olykor még visszafogott beállítások mellett is túlszaturáltnak, természetellenesen élénknek tűntek. Ez kínai televízióknál még mindig gyakran megfigyelhető, és úgy látszik, hogy a TCL döntéshozói is ezt az első pillantásra látványosabb, ám mindent összevetve természetellenesebb vonalat favorizálták. Mivel LCD technológiáról van szó, ezért a tökéletes fekete megjelenítése nem lehetséges, normál módban 0,0518 cd/m² feketeszintet mértünk 297,8 cd/m² fényerő mellett, ami 5749,4:1 valós kontrasztarányt jelent. A kontrasztosságra tehát nem lehet panasz, de akinek ez nem elég, az még mindig bekapcsolhatja a dinamikus kontrasztot, ám ekkor a finom átmenetek eltűnésével kell számolni.
A zajosodás megfigyelhető, amit még a Zajcsökkentés nevű képmódosító funkció aktiválásával sem sikerült orvosolni, és az is elfordult, hogy az SD tartalmaknál enyhe aura jelent meg a gyorsan mozgó objektumok körül. Egyébként a mozgásmegjelenítés sem tökéletes, hiszen bár utánhúzásba nem futottunk bele, bizony enyhe akadozásba elég gyakran. Interpolációs technológiára nem bukkantunk, úgyhogy ezt semmilyen trükkel nem tudtuk finomítani. A felbontásfeljavítás is hiányzik, ami ugyan csodákra még ma sem képes, de tapasztalataink szerint azért valamennyire képes jobbá tenni a képminőséget. A készülék papíron támogatja a HDR tartalmak megjelenítését, azonban a maximális fényereje ehhez nem elég, úgyhogy a nagy dinamikatartományú videók gyakorlatilag úgy néztek ki, mint az SDR anyagok. Az input lag miatt viszont nem kell szégyenkeznie: 26,8 ms-t mértünk, ami kimagaslóan jó eredménynek számít a mai mezőnyben.
Profil/beállítás | Dinamikus | Mozi | Stadion | Szabvány | Természetes |
---|---|---|---|---|---|
Fényerősség (fehérpont) | 403,2 cd/m² | 205,7 cd/m² | 403,2 cd/m² | 297,8 cd/m² | 227,3 cd/m² |
Fényerősség (feketepont) | 0,0733 cd/m² | 0,0609 cd/m² | 0,0738 cd/m² | 0,0518 cd/m² | 0,0407 cd/m² |
Kontrasztarány | 5503,7:1 | 3376,7:1 | 5473,3:1 | 5749,4:1 | 5583,2:1 |
Legnagyobb delta E | 9,79 | 7,82 | 9,75 | 9,22 | 10,21 |
Átlagos delta E | 4,6 | 3,43 | 4,6 | 4,17 | 3,82 |
Színhőmérséklet | 10 600 K | 6800 K | 10 600 K | 9800 K | 9600 K |
Az előzetesen programozott képprofilokkal nem spóroltak, a kínálatban megtalálhatóak az eltérő színhőmérséklető, fényerejű opciók, így jó eséllyel mindenki lelhet olyat, amelyik közel áll az ízléséhez. Egy i1 Display Pro kalibrátorral, illetve a DisplayCAL névre hallgató alkalmazás segítségével vettük szemügyre tüzetesebben az előzetes beállításokat. Sorrendben ezek a következők: Dinamikus, Mozi, Stadion, Szabvány, Természetes. A kapott értékek közül a legnagyobb fényerőt, a feketeszintet, a valós kontrasztarányt, a színhőmérsékletet, illetve a delta E értékeket tüntettük fel a táblázatban. Utóbbi egy olyan numerikus érték, ami két különböző szín távolságát határozza meg egy színrendszeren belül, minél kisebb a delta E értéke egy adott színnél, annál közelebb áll a referenciához (sRGB), vagyis annál jobb. A megszokott kalibrálásra nem nyílt ezúttal lehetőségünk, ugyanis egyszerűen hiányzott az ehhez szükséges idő, abba a pár órácskába, amit a készülék társaságában eltöltöttünk, nem fért bele.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!