Hirdetés

Squirrel with a Gun teszt

A Goat Simulator sikere és mémelhetősége hasonszőrű szimulátorok sokaságát indította el. Ilyen a Squirrel with a Gun is – a kérdés, hogy a mókás koncepción túl van-e benne tartalom és minőségi is.

Védd a makkod!

Kelempászmadarunkkal egyébként nagyjából két nagyobb szekciót járhatunk be, ami összesen három blokkra van osztva: kettő egy tipikus kertváros, míg a harmadik egy vízipark. Persze a szomszédság sem a klasszikus, és van benne vadnyugatos tematikájú épület az életünkre törő cowboyokkal, zajlik esküvő és legénybúcsú párhuzamosan, ahol rúdtáncolhatunk is, de ellátogathatunk egy kísértetházba is. Van, hogy elég kiszúrni a makkot, majd valahogy odajutni, míg máskor rá kell jönni arra is, hogy pontosan mi is a feladat, és azt teljesíteni. Ez lehet célbalövés, száguldozás egy aranyos távirányítható kisautóban, hússütés vagy bármi más – ez az, amiben kreatív és jópofa tud lenni a játék, míg minden másban elég felületes.

[+]

Az ugrálás és a lövöldözés – amik a játékmenet fő részei – sterilitásuk miatt válnak igen hamar unalmassá. Utóbbi kifejezetten frusztráló tud lenni, mert bár ötletes, hogy kis emlősünk minden lövés miatt elrepül – amúgy is van valami bájos abban, ahogy cipeli a nagy fegyvereket –, de ez hamar irritálóvá válik. Az egyedi „kivégző” animációk is csak elsőre poénak, utána csak lassúak és körülményesek, mint ahogy a civilek kifosztása is. A főgonoszok eleinte kreatívnak tűnnek, de hamar önismétlővé válnak ezek is. A bizarr fizika miatt pedig az ugrálásba is gyorsan belefáradhatunk, főleg, miután x-edjére akarjuk magunkat feltornászni valahova. Egyszerűen semmi sincs jól kidolgozva, és bár vannak kreatív és jópofa ötletek, nincs meg az a kohézió, ami összetartaná őket.

Hirdetés

[+]

Nyilván megmosolyogtam a bájos kis lényt a hatalmas fegyverekkel, a ráaggatható „ruhákat” – például egy karórát vagy egy kis mellényt –, dühös animációit, aranyos kis kocsiját. Azonban a Squirrel with a Gun valahogy nem több ennél: pár mosolynál, mémelhető jeleneteknél és felemás ötletek összetákolt összességénél. Vannak kifejezetten jó és kreatív feladatok és ötletek benne, a felépítése és szabadsága is vonzó, de az egész inkább egy gaming jam félkész poénjának hat, mint egy épkézláb, teljes produktumnak.

A Squirrel with a Gun a korábbi PC-s megjelenést követően most PlayStation 5-re és Xbox Series konzolokra jelent meg.

A tesztjátékot a kiadó Maximum Entertainment biztosította.

Összefoglalás

A Squirrel with a Gun amolyan tipikus mémjáték, ami streamelésre és közös röhögcsélésre ideális, de mélyebb tartalomra nem szabad számítani tőle. Ugrálós és lövöldözős játékmechanikáinak felületessége hatórás játékidejének már az elején megmutatkozik, és technikai problémái frusztrálóvá teszik még amúgy kifejezetten szórakoztató szegmenseit is. Pár órányi baromkodásra pazar, de inkább egy vizsgamunka, mint egy tényleges, teljes produktum – pláne ennyiért.

A Squirrel with a Gun legfőbb pozitívumai:

  • Jópofa koncepció;
  • pár kreatív feladat és kihívás;
  • szabadság és igazán dilis humor.

A Squirrel with a Gun legnagyobb hiányosságai:

  • Frusztráló kezelés;
  • ramaty technikai teljesítmény;
  • túlzottan felületes, ami hamar kiderül.

Georgiadisz Leonidas

Hirdetés

Azóta történt

  • Neva teszt

    A Gris alkotóinak új játéka ismét egy csodálatos képi világú kalanddal kecsegtet, amiben egy harcost és farkasszerű társát kísérjük útján. Vajon többet is tud a vizuális szépségnél a Neva?

  • Core Keeper teszt

    A Core Keeper bájos grafikával biztosít egy hatalmas világot a túlélésre, barkácsolásra, felfedezésre. A legnagyobb kérdés: ki tud emelkedni a Minecraft és a Terraria által fémjelzett műfaji áradatból?

  • Bionic Bay teszt

    Biomechanikus masinák, frenetikus tempó, fizikára építő játékmenet és pár ravasz sci-fi képesség – ezekkel az elemekkel próbál kitűnni a Bionic Bay a platformjátékok tengeréből. És ami a legjobb: sikerrel!

Előzmények

  • Gestalt: Steam & Cinder teszt

    A Gestalt világában gőzgépek és kardok, valamint corgi kiskutyák és páncélos szörnyek keverednek ősi próféciák és birodalmi ármányok közepette.

  • Children of the Sun teszt

    Miért áll egy alig két órás logikai lövölde 94%-on Steamen, ami nem tartalmaz logikai elemeket?

  • Minishoot’ Adventures teszt

    Két, egymástól látszólag távol álló játékstílus összekapcsolása elég rizikós dolog, de a Minishoot’ Adventures jól vett az akadályt. 50% felfedezés, 50% lövölde, 100% móka!

  • Penny’s Big Breakaway teszt

    A Sonic Mania alkotói egy dimenzióval gazdagabb, egy sündisznóval szegényebb játékon dolgoztak fél évtizeden keresztül – az eredmény pedig egyszerre klasszikus és modern.