Hirdetés

Squirrel with a Gun teszt

A Goat Simulator sikere és mémelhetősége hasonszőrű szimulátorok sokaságát indította el. Ilyen a Squirrel with a Gun is – a kérdés, hogy a mókás koncepción túl van-e benne tartalom és minőségi is.

Hirdetés

Ez az evet temet

A játékiparban – sőt, úgy általában a kreatív szektorban – nehéz igazán újat mutatni. Pontosabban nehéz úgy újat mutatni, hogy az szórakoztató és tartalmas is legyen, és ne csak az innováció kedvéért innováljon. Pont emiatt a nagy költségvetésű alkotások jelentős része inkább iterál: meglévő gondolatokat finomít, ismétel, bővítget. A független szcéna az, ahol formabontóbb gondolatokkal találkozhat az ember, függetlenül attól, hogy ezek megvalósítása milyen minőséget képvisel. A Squirrel with a Gun már önmagában egy vicces elképzelés, aminek címe nagyjából le is fedi a teljes játékot: egy mókust irányíthatunk, aki lövöldözik is.

Az alkotás egy platformer collectathon, aminek a lényege tehát a gyűjtögetés: ebben az esetben a kihívások teljesítéséért jutalomként járó arany-, valamint az új fegyverek feloldásához használható sima makkok bezsebelése. Evetünk falánk rágcsáló, és hajlamos a bűn útjára lépni, hogy megkaparintsa hőn áhított magvait. Emiatt összetűzésbe kerül egy sereg ügynökkel, akik komoly tüzérséggel próbálják őt megakadályozni – többek között tőlük szerezhetünk stukkereket, hogy megvédhessük magunkat. A kaland a Banjo-Kazooie, az Untitled Goose Game és a Goat Simulator egyfajta hibridjeként határozható meg – egy csipetnyi Conkerrel –, ahol egy szabad, feladványokkal megpakolt, blokkokra osztott lakótelepet járhatunk be, szabadon választott sorrendben teljesítve a kihívásokat. Mókusunk fő eszköztára az ugrálás, a mászás, valamint fegyverrel a kezében a lövöldözés – sőt, a durrogtatással magasabbra is fel tudunk ugrani, ami kifejezetten kreatív módja a közlekedésnek.


[+]

A játék egyébként amolyan túlnyújtott techdemo- vagy vizsgamunka-hatást kelt, annak minden bájával, és minden negatívumával együtt. A kezelés nem túl precíz, sőt, sokszor egyenesen körülményes, a rongybaba-fizika néha botrányos, a kamera gyilkos, az animációk pedig merevek. Nagyjából minden az első próbáig jópofa és szórakoztató, majd fokozatosan válik idegesítővé – párhuzamosan azzal, ahogy felfedezzük az egész élmény sekélyességét. Mintha egy túlnyújtott poénon rágcsálnánk magunkat végig, ami meglepő tud lenni, de túlzottan stimulálóvá csak igen ritkán válik. Nem beszélve a technikai malőrökből fakadó játékmechanikai frusztrációkról, amik miatt sokszor kell ugyanazt megismételni. Persze voltak már ramatyabb állapotú megjelenések, de mindig lenyűgöz, hogy így is tudnak piacra kerülni videojátékok – és itt még furcsább az összkép, hisz a játék PC-re már augusztusban megjelent, így az irányítással kapcsolatos gondokat azért azóta rendbe lehetett volna hozni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Azóta történt

  • Neva teszt

    A Gris alkotóinak új játéka ismét egy csodálatos képi világú kalanddal kecsegtet, amiben egy harcost és farkasszerű társát kísérjük útján. Vajon többet is tud a vizuális szépségnél a Neva?

  • Core Keeper teszt

    A Core Keeper bájos grafikával biztosít egy hatalmas világot a túlélésre, barkácsolásra, felfedezésre. A legnagyobb kérdés: ki tud emelkedni a Minecraft és a Terraria által fémjelzett műfaji áradatból?

  • Bionic Bay teszt

    Biomechanikus masinák, frenetikus tempó, fizikára építő játékmenet és pár ravasz sci-fi képesség – ezekkel az elemekkel próbál kitűnni a Bionic Bay a platformjátékok tengeréből. És ami a legjobb: sikerrel!

Előzmények

  • Gestalt: Steam & Cinder teszt

    A Gestalt világában gőzgépek és kardok, valamint corgi kiskutyák és páncélos szörnyek keverednek ősi próféciák és birodalmi ármányok közepette.

  • Children of the Sun teszt

    Miért áll egy alig két órás logikai lövölde 94%-on Steamen, ami nem tartalmaz logikai elemeket?

  • Minishoot’ Adventures teszt

    Két, egymástól látszólag távol álló játékstílus összekapcsolása elég rizikós dolog, de a Minishoot’ Adventures jól vett az akadályt. 50% felfedezés, 50% lövölde, 100% móka!

  • Penny’s Big Breakaway teszt

    A Sonic Mania alkotói egy dimenzióval gazdagabb, egy sündisznóval szegényebb játékon dolgoztak fél évtizeden keresztül – az eredmény pedig egyszerre klasszikus és modern.