Hirdetés

Neva teszt

A Gris alkotóinak új játéka ismét egy csodálatos képi világú kalanddal kecsegtet, amiben egy harcost és farkasszerű társát kísérjük útján. Vajon többet is tud a vizuális szépségnél a Neva?

Hirdetés

Piroska és Farkasa

Az animáció jó módja a történetmesélésnek, ugyanis vizualitása rengeteg üzenetet képes közvetíteni. Pont ezért egy videojátéknál már önmagában nagy kérdést jelent a képi világ meghatározása: síkban vagy térben mutatjuk meg a környezetet? Realisztikus vagy absztrakt stílusban? Milyen színekkel operáljon? Mit akarunk kifejezni? A Nomada stúdió a Grisnél mintha életre kelt rajzokon és egy romokkal teli táj felfedezésén keresztül mesélt volna a gyász fázisairól, kiválóan ötvözve a képi világot az egyszerű játékmenettel és a mély mondanivalóval. Új játékuk, a Neva ugyanezt a gondolatiságot viszi tovább: fenomenális, festményszerű stílusban mesél el egy megható történetet.

A történet fókuszában a szótlan Alba és farkasszerű lénye, Neva állnak, akik a természetet járva, és próbálnak legyőzni egy ismeretlen eredetű, mindent elsöprő sötétséget, ami felemészt mindent körülöttük. Közös útjukat négy évszakon kísérhetjük végig, mialatt Neva felcseperedik, a köztük lévő kötelék pedig elszakíthatatlanná erősödik. A játék gyakorlatilag szavak nélkül, igen befogadható módon, egyszerű eszközökkel meséli el narratíváját. A kezdetekben felmerülhet bennünk, hogy vajon öncélúan szép és érzelmes-e, de úgy érzem, ez nem igaz. Pontosabban: tematikái elég univerzálisak ahhoz, hogy könnyedén értéket leljünk bennük.


[+]

A Nevának vizualitása lenyűgöző. Minden szekció, minden táj fantasztikus látványt nyújt: mintha csak pasztellszínektől duzzadó vízfestményeket járnánk be. Az erdőt járva a háttérben legelésző vadállatokkal futhatunk össze; tavacskákon szaladhatunk végig; sziklákat mászhatunk meg – és minden gyönyörű körülöttünk. Időnként elvontabb, álomszerűbb, absztraktabb területekre is elrepít a kaland. Legyen szó esti látképekről, ahol a sötétség fenyegető ereje mosódik össze a valóssal, vagy épp a túlvilágot idéző helyszínről, amelyben a gonosz lények szögletes templomait deríthetjük fel. Határozottan ki merem jelenteni, hogy a Nevával már csak a grafikája miatt érdemes játszani – de szerencsére pusztán ennél többet tartogat számunkra.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Google Pixel 9a - A Google AI-ban rejlő erő

PR Most ajándék Pixel Buds A fülhallgatóval

Advertisement

Azóta történt

  • The Plucky Squire teszt

    Bájos külső, dimenziójáró kalandok, hibrid játékmenet – ezzel kecsegtet a Plucky Squire, de a rajzfilmes térváltás vajon elegendő-e az élvezetes játékélményhez?

Előzmények

  • Kong: Survivor Instinct teszt

    A Legendary titáni szörnyekre fókuszáló Monsterverse szériája hasít a mozikban, míg a sorozathoz már a második évad készül – mi pedig mobiljátékok után most először látogathatunk el a szörnyverzumba.

  • Squirrel with a Gun teszt

    A Goat Simulator sikere és mémelhetősége hasonszőrű szimulátorok sokaságát indította el. Ilyen a Squirrel with a Gun is – a kérdés, hogy a mókás koncepción túl van-e benne tartalom és minőségi is.

  • Magical Delicacy teszt

    Flora egy boszorkánytanonc, aki mágikus finomságok főzésével teszi boldogabbá a helyiek hétköznapjait, miközben kalandozgatva fedezi fel ezt az új világot, és benne a helyét.

  • The Star Named EOS teszt

    A csillagászathoz csak érintőleges köze van, és az EOS jelentését sem tudni, de a Behind the Frame készítőinek új játékaiban még ennél is több rejtély lapul.