Játékok II.
Stellar Blade
A koreai fejlesztésű Stellar Blade is új beállításokkal indul el az új gépeken: a Pro és a Pro Max módokkal. Az előbbi PSSR-t használva meglepően tiszta képminőséget produkál, „normál” megjelenítőkön 60 fps, VRR képernyőkön pedig a ritkán látott 80 fps mellett. A játék alaphelyzetben is látványos volt, de ez az új mód igen sokat dob rajta, mert a korábbi felskálázás jóval több szemetet létrehozva működött – a TAA mellett a PSSR óriási előrelépést jelent. A PSSR nélküli, furán 50 fps-re zárt Pro Max mód sajnos megmaradt a régi technológiánál, annyira rossz képet produkálva, hogy eleinte programhibára gyanakodtunk – aztán kiderült, hogy nem, ennek tényleg így kell kinéznie. Mindegy, a Pro üzemmód fantasztikus vizuális élmény, a Pro Maxot pedig fogjuk fel egy furcsa kísérletnek.
Baldur’s Gate 3
Bár kicsit megcsúsztak vele, végül csak megérkezett a Baldur’s Gate 3 frissítése is. A játékban megmaradt a két grafikus opció, egyszerűen jobbá vált azok tudása: a Quality mód natív Pro gépeken 4K mellett stabil 30 fps-sel fut, a Performance pedig PSSR segítségével natív 1440p-ből felhúzott felbontással 60 fps-t produkál. Mindenképp az utóbbit javasoljuk, az extra sebesség ugyanis még a körökre osztott harcokat is élvezetesebbé teszi, ráadásul a képminőség-javulás itt is eltéveszthetetlen: az átvezető jelenetekben minden karakter sokkal jobban néz ki, különösen a szemek és a haj megjelenítésének terén van jól látható előrelépés.
God of War Ragnarök
A legutóbbi God of War már önmagában is igen látványos volt, így a Pro-frissítés legnagyobb előrelépése az, hogy az új Pro Enhanced grafikus módban a korábbi Fidelity mód gazdagabb látványvilágát most 60 fps mellett lehet élvezni. Emellett bekapcsolhatóvá vált a megfelelő tévéken a VRR és a 120 Hz kezelése, és érdekes gesztusként manuálisan is lehet váltani a régi TAA és az új PSSR felskálázás között – így legalább meg lehet nézni, hogy a Pro megoldása tényleg óriási előrelépés ezen a téren. Az is örvendetes, hogy ez az update végre konzolra is elhozta a PC-n már elérhető opciót, ami a fejtörők megoldásait azonnal az arcunkba kiabáló társakat némítja el kicsit.
Insomniac-játékok
A Sony jelenleg legtermékenyebb stúdiójának grafikai munkájára ebben a generációban szemernyi panaszunk sem lehet, és talán ezért nem veszi észre az avatatlan szem azonnal az új Pro Performance grafikai módban tapasztalt előrelépéseket. A Ratchet and Clank: Rift Apartban ez valahol a korábbi Performance RT és Fidelity módok között van, szerencsére az abszolút stabil 60 fps tempó mellett is közelebb az utóbbi igen látványos ray-tracing tükröződéseihez. Robbanásoknál, tűzeffekteknél, konfettinél is jól látható a különbség a Pro javára, ezek az effektek sokkal gazdagabbnak tűnnek az új konzolon. A Pro Fidelity mód tulajdonképpen nem is egy beállítás, hanem további opciókat – VRR, 120 Hz, sugárkövetés – tesz elérhetővé azok számára, akik jobban belemásznának a technikai részletekbe.
A későbbi, tehát az engine fejlettebb verziójára készült Pókember-feldolgozásoknál a különbségek még apróbbak – ezek alaphelyzetben is nagyszerű képminőséget biztosítottak, remek képfrissítés mellett. Most a Spider-Man 2 Fidelity Pro módja szinte egy PC-s játékhoz hasonló menüt biztosít, ahol egy rakás eltérő opciót állíthatunk be ízlésünk szerint. Megfelelő kijelzőn engedélyezhetjük a 120 fps-t is, de akár minden lehetőséget maximumra húzva egy szuperlátványos, de 30 fps-re zárt verziót is összehozhatunk a játékból. Utóbbi elképesztő látványt kínál: a manhattani látótávolság még nagyobb, éjszaka és nappal is fantasztikus környezetet biztosítva – és kis bónuszként a napszakváltás is fürgébb lett.
The Last of Us Part I és II Remastered
A Naughty Dog már napokkal a konzol boltokba kerülése előtt kiadta a frissítéseket, amelyek egy új Pro grafikus beállítást biztosítanak a korábbi Performance és Fidelity módok mellé. Bár elérhetők, nincs értelme a régieket használni, hiszen az új megoldás a kettő optimális keveréke: 60 fps mellett hozza a Fidelity mód képminőségét (ez 1440p belső felbontást jelent, gyönyörűen 4K-ra skálázva). Sőt, egy tekintetben még azon is túllép: az éppen irányított karakter kidolgozottsága azonnal látható mértékben javult: a ruhatextúrák, a hordott fegyverek élsimítása, illetve az egyéb kiegészítő felszerelés kidolgozottsága sokkal szebb lett, néha kifejezetten nehéz elhinni, hogy nem új textúrák, hanem „csak” a PSSR dolgozik ezen.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!