Képminőség I.
Ami a képminőséget illeti, le kell szögeznünk, hogy jelen cikkben csak és kizárólag az A12 MACRO modulról tudunk nyilatkozni. Ahány modul, annyiféle szenzor és optika, ezért ahány modul, gyakorlatilag annyi fényképezőgépből áll a GXR.
A Ricoh A12 50 mm F2.5 makró optikája egy APS-C méretű érzékelőre rajzol, ezért már a tesztelés előtt is szinte biztosak voltunk abban, hogy nem fog elvérezni a zajteszteken, de az általános képminőség sem lehet vállalhatatlan. Első körben az optika tulajdonságaira próbáltunk fényt deríteni. Ehhez megnéztük a torzítását (menüben kikapcsoltuk a torzítás javítását), a becsillanásokra való hajlamát, a bokeh-t (háttérelmosás minőségét) és a színi hibákra való hajlamot. Íme, vizsgálódásaink eredménye:
Nos, mivel egy makró optikáról van szó, melynek ekvivalens gyújtótávolsága 50 mm, ezért nem meglepő, hogy a hordótorzítás minimális.
A színi hibákra való hajlam megvan, de szépen uralható a jelenség. Csak teljesen nyitva lehet itt-ott észlelni, de már F4-en szinte nem is látni a zöld/lila szelleméleket.
Nagyon szép háttérmosása van az A12 makró optikának. A teljes rekeszérték-tartományon át köralakú a csúcsfények elmosása, de F2.5 és F4 mellett kapjuk a legszebb látványt. A képminták között majd a való világban is meg lehet figyelni, milyen kellemes a bokeh, ami a lekerekített, kilenc darabot számláló íriszlamelláknak köszönhető.
Műfényünk mellett igen komoly becsillanást tudtunk előidézni, de szerencsére a szabadtéri használat mellett nem fordult elő ilyen mértékű flare hatás.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!