Hirdetés

Radeon R9 270 VGA Sapphire köntösben

Az AMD új R9-es sorozatának legújabb, középkategóriába szánt grafikus kártyája járt nálunk.

Tesztkonfig, fogyasztás, tuning, specifikációk

Tesztkörnyezet
Videokártyák Sapphire Dual-X R9 270 2048 MB (Catalyst 13.11 beta)
AMD Radeon R9 270X 2048 MB (Catalyst 13.11 beta)
AMD Radeon R7 260X 2048 MB (Catalyst 13.11 beta)
AMD Radeon HD 7870 2048 MB (Catalyst 13.11 beta)
AMD Radeon HD 7850 2048 MB (Catalyst 13.11 beta)
Sapphire Radeon HD 7790 2048 MB (Catalyst 13.11 beta)
AMD Radeon HD 7770 1024 MB (Catalyst 13.11 beta)
AMD Radeon HD 6870 1024 MB (Catalyst 13.11 beta)
AMD Radeon HD 5850 1024 MB (Catalyst 13.11 beta)
NVIDIA GeForce GTX 650 Ti BOOST 2048 MB (Geforce driver 331.40)
ASUS GeForce GTX 650 Ti 1024 MB (Geforce driver 331.40)
NVIDIA GeForce GTX 560 Ti 2048 MB (Geforce driver 331.40)
Processzor Core i7-3770K (3,60 GHz) – túlhajtva 4,3 GHz-en
EIST / C1E / C-state kikapcsolva; Turbo Boost kikapcsolva
Alaplap MSI Z77 MPOWER (BIOS: V17.5) – Intel Z77 chipset
AHCI driver: Intel 11.5.0.1207
Memória

G.Skill RipjawsX 16 GB (4 x 4 GB) DDR3-1866 F3-14900CL9Q-16GBXL

Háttértárak Intel SSD 320 160 GB SSDSA2CW160G310 (SATA 3 Gbps)
Seagate Barracuda 7200.12 500 GB (SATA, 7200 rpm, 16 MB cache)
Tápegység Seasonic Platinum Fanless 520 – 520 watt
Monitor Samsung Syncmaster 305T Plus (30")
Operációs rendszer Windows 7 Ultimate 64 bit

Tesztünkhöz Intel Core i7-3770K processzorunk órajelét egy egészséges tuning keretein belül 4,3 GHz-re emeltük, ami mellé a 16 GB G.Skill márkájú memóriánk üzemi órajelét 1866 MHz-re srófoltuk fel. Ami a meghajtóprogramokat illeti, a Radeon kártyákat az AMD-től kapott 13.11-es beta driverrel teszteltük, míg a GeForce kártyák a legújabb 331.40-es beta driverrel zakatoltak tesztjeink alatt. A Sapphire kártyáját az AMD referenciája szerint állítottuk be, így a tesztekre a GPU órajelét 925 MHz-ben maximalizáltuk.

A játékokat a tesztben szereplő kártyákban lapuló számítási teljesítmény miatt 1680x1050-es és 1920x1200-as felbontásban teszteltük. A képminőséget játéktól függően közepes vagy maximálishoz közelire állítottuk. Az AMD és az NVIDIA meghajtóprogramjaiban mindent alapértelmezett beállításokon hagytunk, az anizotropikus szűrést, illetve az élsimítást pedig mindig az adott játékban aktiváltuk.

Hirdetés

Játékok

  • Battlefield 3 (DirectX 11) – motor: Frostbite 2.0 / műfaj: FPS
  • BioShock Infinite (DirectX 11) – motor: Unreal Engine 3 / műfaj: FPS
  • Company of Heroes 2 (DirectX 11) – motor: Essence Engine 3.0 / műfaj: stratégia
  • Crysis 3 (DirectX 11) – motor: CryEngine 3 / műfaj: FPS
  • DiRT Showdown (DirectX 11) – motor: EGO Engine / műfaj: autóverseny
  • Hitman: Absolution (DirectX 11) – motor: Glacier 2 / műfaj: TPS
  • Metro 2033 (DirectX 11) – motor: 4A Engine / műfaj: FPS
  • Sleeping Dogs (DirectX 11) – motor: United Front Engine / műfaj: TPS/akció
  • Tomb Raider (DirectX 11) – motor: Crystal Engine / műfaj: TPS/kaland

A mérésekhez eddig használt játékok palettáját újfent megváltoztattuk kissé. Továbbra is fontosnak tartjuk, hogy viszonylag naprakész és/vagy népszerű címeket alkalmazzunk, így most az Anno 2070 helyét a Company of Heroes 2 vette át.

A könnyebb és pontosabb mérés, valamint összevetés érdekében a Sleeping Dogsnál a benchmark toolt használtuk, ahogyan a BioShock Infinite, Metro 2033, DiRT Showdown, Hitman: Absolution, valamint Company of Heroes 2 és Tomb Raider esetében is. A Battlefield 3-nál a Going Hunting című küldetés első perceit mértük le FRAPS-szel, míg a Crysis 3-nál a Canyon nevű pálya elején található demó jellegű részt mértük. Korábban észrevettük, hogy a Metro 2033 sajnos rendszerint hibásan méri a minimum fps-t, ezért itt is a FRAPS-et alkalmaztuk a lehető legpontosabb eredmények érdekében.

A fogyasztást egy konnektorba dugható, digitális VOLTCRAFT Energy Logger 4000 készülékkel vizsgáltuk. A grafikonon az egyes videokártyákkal kiegészített rendszerek fogyasztása látható alaplappal, processzorral, táppal és a többi alkatrésszel együtt, de természetesen a monitor nélkül. A méréseket a Metro 2033 benchmarkja alatt végeztük, mely 1920x1200-as felbontásban került lefuttatásra. Játékkal terhelt mérés közben meglehetősen sűrűn és gyorsan ingadozik a fogyasztás, ezért ide egy olyan értéket próbáltunk regisztrálni, mely a legtöbbször villant fel az eszköz kijelzőjén, vagyis nem a csúcsértéket jegyeztük fel.

Az új R9 270 alig, egészen pontosan 4 wattal fogyasztott többet terhelés alatt a HD 7850-nél, ami szerintünk kedvezőnek számít.

A hűtés teljesítményének vizsgálatát egy nagyjából 20 °C hőmérsékletű helyiségben végeztük, miközben a konfiguráció egy asztalon volt összeállítva. Üresjáratban meglehetősen halk volt a Sapphire megoldása, és terhelés mellett sem csapott óriási zajt, bár találkoztunk már ennél csendesebb hűtésekkel is.

Végül természetesen a kártya túlhajtási lehetőségeire is vetettünk egy pillantást, melyhez a Catalyst, azaz az AMD saját szoftvere állt rendelkezésünkre.

Némi kísérletezgetés után a GPU órajelén 55 MHz-et, a memóriáén pedig 200 MHz-et sikerült húzni.

VGA megnevezése Radeon R9 270 Radeon R9 270X Radeon HD 7870 Radeon HD 7850
Kódnév Curacao XT Pitcairn XT Pitcairn PRO
Gyártástechnológia 28 nm (TSMC)
Mikroarchitektúra GCN
Tranzisztorok száma 2,8 milliárd
GPU lapka mérete 212 mm2
GPU max. órajele 925 MHz 1050 MHz 1000 MHz 860 MHz
GPU/shader órajele üresjáratban 300 MHz
Shader processzorok típusa multiprecíziós vektor
Számolóegységek száma 1280 1024
Textúrázók száma 80 textúracímző
és -szűrő
64 textúracímző
és -szűrő
ROP egységek száma 8 blokk (32)
Memória mérete 2048 MB
Memóriavezérlő 256 bites hubvezérelt
Memória órajele terhelve 1400 MHz (GDDR5) 1200 MHz (GDDR5)
Üresjáratban 150 MHz
Max. memória-sávszélesség 179 200 MB/s 153 600 MB/s
Támogatott DirectX 11.2
Dedikált HD transzkódoló VCE
HD képi anyagok lejátszásának hardveres támogatása AVIVO HD (UVD 3)
Hivatalos TDP 150 watt 180 watt 175 watt 130 watt

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Google Pixel 9a - A Google AI-ban rejlő erő

PR Most ajándék Pixel Buds A fülhallgatóval

Advertisement
  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények