Tesztkonfig, fogyasztás, tuning, specifikációk
Videokártyák | ASUS Radeon R7 250 1024 MB (Catalyst 13.11 beta) AMD Radeon R7 260X 2048 MB (Catalyst 13.11 beta) Sapphire Radeon HD 7790 2048 MB (Catalyst 13.11 beta) AMD Radeon HD 7770 1024 MB (Catalyst 13.11 beta) ASUS Radeon HD 7750 1024 MB (Catalyst 13.11 beta) AMD Radeon HD 5850 1024 MB (Catalyst 13.11 beta) Zotac GeForce GTX 650 MB 1024 MB (Geforce driver 331.40) ASUS GeForce GTX 650 Ti 1024 MB (Geforce driver 331.40) NVIDIA GeForce GTX 560 Ti 2048 MB (Geforce driver 331.40) |
---|---|
Processzor | Core i7-3770K (3,60 GHz) – túlhajtva 4,3 GHz-en EIST / C1E / C-state kikapcsolva; Turbo Boost kikapcsolva |
Alaplap | MSI Z77 MPOWER (BIOS: V17.5) – Intel Z77 chipset AHCI driver: Intel 11.5.0.1207 |
Memória |
G.Skill RipjawsX 16 GB (4 x 4 GB) DDR3-1866 F3-14900CL9Q-16GBXL |
Háttértárak | Intel SSD 320 160 GB SSDSA2CW160G310 (SATA 3 Gbps) Seagate Barracuda 7200.12 500 GB (SATA, 7200 rpm, 16 MB cache) |
Tápegység | Seasonic Platinum Fanless 520 – 520 watt |
Monitor | Samsung Syncmaster 305T Plus (30") |
Operációs rendszer | Windows 7 Ultimate 64 bit |
Tesztünkhöz Intel Core i7-3770K processzorunk órajelét egy egészséges tuning keretein belül 4,3 GHz-re emeltük, ami mellé a 16 GB G.Skill márkájú memóriánk üzemi órajelét 1866 MHz-re srófoltuk fel. Ami a meghajtóprogramokat illeti, a Radeon kártyákat az AMD-től kapott 13.11-es beta driverrel teszteltük, míg a GeForce kártyák a 331.40-es beta driverrel zakatoltak tesztjeink alatt.
A játékokat a tesztben szereplő kártyákban lapuló számítási teljesítmény miatt 1680x1050-es és 1920x1200-as felbontásban teszteltük. A képminőséget játéktól függően közepes vagy maximálishoz közelire állítottuk. Az AMD és az NVIDIA meghajtóprogramjaiban mindent alapértelmezett beállításokon hagytunk, az anizotropikus szűrést, illetve az élsimítást pedig mindig az adott játékban aktiváltuk.
Hirdetés
Játékok
- Battlefield 3 (DirectX 11) – motor: Frostbite 2.0 / műfaj: FPS
- BioShock Infinite (DirectX 11) – motor: Unreal Engine 3 / műfaj: FPS
- Company of Heroes 2 (DirectX 11) – motor: Essence Engine 3.0 / műfaj: stratégia
- Crysis 3 (DirectX 11) – motor: CryEngine 3 / műfaj: FPS
- DiRT Showdown (DirectX 11) – motor: EGO Engine / műfaj: autóverseny
- Hitman: Absolution (DirectX 11) – motor: Glacier 2 / műfaj: TPS
- Metro 2033 (DirectX 11) – motor: 4A Engine / műfaj: FPS
- Sleeping Dogs (DirectX 11) – motor: United Front Engine / műfaj: TPS/akció
- Tomb Raider (DirectX 11) – motor: Crystal Engine / műfaj: TPS/kaland
A mérésekhez használt játékok palettáját az őszi VGA-hullám tiszteletére ismét megváltoztattuk kissé. Továbbra is fontosnak tartjuk, hogy viszonylag naprakész és/vagy népszerű címeket alkalmazzunk, így most az Anno 2070 helyét a Company of Heroes 2 vette át.
A könnyebb és pontosabb mérés, valamint összevetés érdekében a Sleeping Dogsnál a benchmark toolt használtuk, ahogyan a BioShock Infinite, Metro 2033, DiRT Showdown, Hitman: Absolution, valamint Company of Heroes 2 és Tomb Raider esetében is. A Battlefield 3-nál a Going Hunting című küldetés első perceit mértük le FRAPS-szel, míg a Crysis 3-nál a Canyon nevű pálya elején található demó jellegű részt mértük. Korábban észrevettük, hogy a Metro 2033 sajnos rendszerint hibásan méri a minimum fps-t, ezért itt is a FRAPS-et alkalmaztuk a lehető legpontosabb eredmények érdekében.
A fogyasztást egy konnektorba dugható, digitális VOLTCRAFT Energy Logger 4000 készülékkel vizsgáltuk. A grafikonon az egyes videokártyákkal kiegészített rendszerek fogyasztása látható alaplappal, processzorral, táppal és a többi alkatrésszel együtt, de természetesen a monitor nélkül. A méréseket a Metro 2033 benchmarkja alatt végeztük, mely 1920x1200-as felbontásban került lefuttatásra. Játékkal terhelt mérés közben meglehetősen sűrűn és gyorsan ingadozik a fogyasztás, ezért ide egy olyan értéket próbáltunk regisztrálni, mely a legtöbbször villant fel az eszköz kijelzőjén, vagyis nem a csúcsértéket jegyeztük fel.
Fogyasztásban nem láttunk nagy különbséget a HD 7750-hez képest, amivel végül a korábbi Radeon és a GTX 650 közé ékelődott be az R7 250.
A hűtés teljesítményének vizsgálatát nagyjából 20 °C hőmérsékletű helyiségben végeztük, miközben a konfiguráció az asztalon volt összeállítva. Üresjáratban még viszonylag halk volt az ASUS megoldása, de tehelésre már alaposan feltekerte a hangerőt, ráadásul hajlamos volt hirtelen nagyobb mértékű fordulatszám-váltásokra, ami sokak szemében (vagy inkább fülében) zavaró lehet.
Végül természetesen a kártya túlhajtási lehetőségeire is vetettünk egy pillantást, melyhez csak a Catalyst, azaz az AMD saját szoftvere állt rendelkezésünkre.
Sajnos az AMD nagymértékben korlátozta a lehetőségeket, így komolyabb módosítás (pl. BIOS mod) nélkül legfeljebb 50-50 MHz-et emelhetünk a GPU és a memória órajelén, ugyanakkor szinte biztosak vagyunk abban, hogy utóbbi jóval nagyobb tuningot is elviselne.
VGA megnevezése | Radeon R7 250 |
Radeon R7 260X |
Radeon HD 7770 |
Radeon HD 7750 |
GeForce GTX 650 |
---|---|---|---|---|---|
Kódnév | Oland XT | Bonaire XTX | Cape Verde XT | Cape Verde Pro | GK107 |
Gyártástechnológia | 28 nm (TSMC) | ||||
Mikroarchitektúra | GCN | Kepler | |||
Tranzisztorok száma | 1,04 milliárd | 2,08 milliárd | 1,5 milliárd | 1,3 milliárd | |
GPU lapka mérete | 90 mm2 | 160 mm2 | 123 mm2 | 118 mm2 | |
GPU/Shader v. Turbo órajele | 1050 MHz | 1100 MHz | 1000 MHz | 800 MHz | 1058 MHz |
GPU/shader órajele üresjáratban | 300 MHz | 324 MHz | |||
Shader processzorok típusa | multiprecíziós vektor | stream | |||
Számolóegységek száma | 384 | 896 | 640 | 512 | 384 |
Textúrázók száma | 24 textúracímző és -szűrő |
56 textúracímző és -szűrő |
32 textúracímző és -szűrő |
40 textúracímző és -szűrő |
32 textúracímző és -szűrő |
ROP egységek száma | 2 blokk (8) | 4 blokk (16) | |||
Memória mérete | 1024 MB | 2048 MB | 1024 MB | ||
Memóriavezérlő | 128 bites hubvezérelt | 128 bites crossbar | |||
Memória órajele terhelve | 1150 MHz (GDDR5) | 1625 MHz (GDDR5) | 1125 MHz (GDDR5) | 1250 MHz (GDDR5) | |
Üresjáratban | 150 MHz | 162 MHz | |||
Max. memória-sávszélesség | 73 600 MB/s | 104 000 MB/s | 72 000 MB/s | 80 000 MB/s | |
Támogatott DirectX | 11.2 | 11 | |||
Dedikált HD transzkódoló | VCE | NVENC | |||
HD képanyagok lejátszásának hardveres támogatása | AVIVO HD (UVD 3) | Purevideo HD (VP4) | |||
Hivatalos TDP | 65 watt | 115 watt | 80 watt | 55 watt | 64 watt |
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!