OpenGL és DirectX 9 sebesség
Több kérdés is felvetődik az RV670-alapú kártyák megjelenése után. Egyrészt érdekel minket, hogy a HD 3870 a felezett memóriabusz ellenére is tényleg van-e olyan gyors, mint a HD 2900 XT. Az órajeleket figyelembe véve a HD 3870 teljesen GPU-limitált esetekben gyorsabb lehet a HD 2900 XT-nél, viszont memória-sávszélességben limitált környezetben valószínűleg lemarad attól. Mivel a HD 2900 XT teljesítményét már ismerjük, így a GeForce 8800 GT fölénye nem igazán kérdéses. Az is érdekel minket, hogy a mindössze 256 MB-tal szerelt HD 3850 mennyivel marad le a HD 3870 mögött kisebb (1024x768 és 1280x1024) felbontásokban, hiszen rengetegen 17–19 colos LCD kijelzővel nem tudnak ennél magasabb felbontást beállítani, tehát számukra lényegtelen, hogy egy kártya mit tud 1600x1200-as vagy 2560x1600-as felbontásban.
A megatextúrákat használó, OpenGL-alapú Quake Wars alatt élsimítás nélkül a 3870 picit lemarad a 2900 XT-től, viszont a 3850 lemaradása előbbitől minimális. Az élsimítás bekapcsolása után sem változik jelentősen a helyzet. A 2900 GT sebessége nagyjából az X1950 Pro utoléréséhez elég.
HL2 EP2-ben a HD 3870 volt a gyorsabb, még az élsimítás bekapcsolása mellett is. Érdekes, de még a HD 3850 is megelőzte a HD 2900 XT-t. Kicsit csalódást keltő a HD 2900 GT sebessége, még a 8600 GTS-nél is lassabb volt.
NFS PS alatt kicsit megkevertük a kártyákat, ugyanis észrevettük, hogy a GeForce-okon valami nem stimmel, mint később kiderült, a játékban bizonyos esetekben nem jelentek meg az árnyékok (lásd következő oldal). A Radeonok itt egyeduralomra törtek, a GeForce 8800 GT teljesítménye úgy tűnt, mintha vissza lenne fogva driverből, 1024x768-as felbontásban még a 8600 GTS is gyorsabb volt, ezért az NFS PS alatt elért eredményeket kezeljük fenntartással! Mindenesetre az jól látszott, hogy az NVIDIA csal, ugyanis az nfs.exe-t 1234.exe-re átnevezve megjelentek az árnyékok, és persze csökkent az fps-ek száma.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!