Panasonic Convention 2015: az idei újdonságok

Panasonic Convention 2015

Ezerarcú Panasonic

A Panasonic minden évben, február környékén összetrombitálja egy nagyvárosba európai partnereit, hogy bemutassa a legújabb termékeket, technológiákat, illetve képet adjon arról, mire is lehet számítani a közeljövőben a konszerntől. 2015-ben Frankfurt adott otthon az eseménynek, amelyre szokás szerint a Prohardvert is meghívták.

Michikazu Matsushita, a vállalat európai részlegének ügyvezető igazgatója a rendezvényen kiemelte, hogy a vállalat rendkívül sokoldalúvá vált mára. Az olyan hagyományos iparágak, mint a szórakoztatóelektronika vagy a képalkotás, fotózás mellé lassan felzárkóznak fontosságban a háztartási eszközök, a digitális otthonnal kapcsolatos termékek és technológiák, valamint az akkumulátorok. Nagyon úgy fest tehát, hogy a Panasonic a jövőben még inkább masszív, több, betonbiztos lábon álló konglomerátummá alakul. Ez egyébként nem baj, csak ez egyben azt is jelentheti, hogy például a tévék vagy audioberendezések idővel a jelenleginél kisebb hangsúlyt kapnak majd.

A vállalat célja az, hogy elsősorban a közép-felső, illetve prémium kategóriában építsen ki stabil pozíciókat minden üzletágban. Ennek megfelelően a jövőben is nagy szerepet kap a kutatás és a fejlesztés. A vállalat helyszínen tartózkodó munkatársai megerősítették, hogy a Panasonic továbbra is nagyon erős az Egyesült Királyságban, illetve Németországban, Ausztriában és Svájcban, tehát azokban az országokban, ahol az emberek tudnak és akarnak is áldozni a minőségi, előremutató innovációs megoldásokat alkalmazó eszközökre.

A vállalat az elmúlt években nagyon komoly költségcsökkentési intézkedéseket foganatosított, például gyárakat zárt be vagy épp alkalmazottakat küldött el, aminek hatása mostanra kezd megmutatkozni. Az eseményen nyilvánosságra hozott adatok szerint a 2014. április elsején kezdődött üzleti évben a Panasonic eddig 10 százalékkal, 2,1 milliárd euróra növelte profitját. A tervek szerint két éven belül 60 százalékkal növelik az értékesítési adatokat Európában, a 2019-ben záródó üzleti év végére pedig megduplázzák a jelenlegi értékeket.

A 4K család

A Panasonic óriási potenciált lát a 4K eszközökben, legalábbis erről tanúskodik, hogy az UHD képalkotás, a tartalomszolgáltatás és a megjelenítés minden szegmensét lefedi termékeivel, technológiáival. A kínálatban jelenleg megtalálhatóak a 4K televíziók, kamkorderek, mozgóképek rögzítésére képes fényképezőgépek, üzleti kijelzők, professzionális monitorok, de van akció- és profi filmes kamerájuk is. Sőt, már egy egyelőre még prototípus állapotban lévő, UHD Blu-ray lemezek kezelésére képes asztali lejátszóval is rendelkeznek.

OLED

Két évvel ezelőtt a Panasonic nagy dérrel-dúrral mutatta be a Sonyval közösen fejlesztett, 4K-s OLED megjelenítőket. Ha minden a tervek szerint haladt volna, már rég a boltokban lennének ezek a termékek, azonban ebből nem lett semmi. Sokáig úgy tűnt, hogy a Panasonic bizonytalan ideig jegeli az OLED projektet, sőt a pletykák arról szóltak, hogy be is szüntetik az ilyen irányú kutatásokat.

Ehhez képest a Conventionön idén is ott voltak a 4K OLED kijelzők, amelyeket ráadásul a "jövő televíziója"-ként aposztrofáltak. Szóval nagyon úgy tűnik, hogy a Panasonic továbbra is foglalkozik az OLED technológiával, de ezzel kapcsolatban egyelőre semmiféle konkrétumot nem árultak el. Tehát továbbra sem lehet tudni, hogy mikor és mennyiért lehet majd megvásárolni ezeket, de nagyon úgy tűnik, hogy nem mondtak le róluk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

SENIOR PHP programozót keresünk

PR Üzleti logikához és ERP rendszerhez igazított egyedi e-kereskedelmi megoldások, webáruházak fejlesztéséhez SENIOR PHP programozót keresünk

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés