Panasonic Convention 2015: az idei újdonságok

Interjú: Michikazu Matsushita, ügyvezető igazgató

Egy rövid interjú erejéig elkaptuk Michikazu Matsushitát, a vállalat európai divíziójának egyik első emberét, akivel a Firefox-alapú okostévérendszerről, az átlátszó kijelzőkről, a Technics márkáról és az okos házakról beszélgettünk.

PH: Milyen célok vannak a Technics márka felélesztésével? Várható, hogy más audiós termékcsaládokban is megjelenik a márka? Gondolunk itt például fejhallgatókra, hangprojektorokra, esetleg mikrohifi rendszerekre.

Panasonic: A Technics neve összeforrt a kiemelkedő minőséggel, így amikor a tavalyi év folyamán feltámasztottuk a márkát, elsődleges célunk értelemszerűen az volt, hogy egy prémium kategóriás brandet hozzunk létre. Én személy szerint nem is beszélnék a "Technics visszahozataláról", hiszen sokkal találóbb az "újjászületés" a helyes megnevezés arra, ami történik. Jelenleg a kínálat még nem túl nagy, de ezen a jövőben mindenképpen változtatni fogunk. Ennek következtében előfordulhat, hogy az említett termékcsaládokban is felbukkan a Technics, de ezzel kapcsolatban konkrétumokkal egyelőre nem tudok szolgálni.

Hirdetés

Az mindenesetre tény, hogy óriási portfóliót nem tervezünk. A Technics nem a mennyiségről, hanem a minőségről szól. Fontos kiemelni azt is, hogy a termékek mellett a kapcsolódó funkciókra is óriási hangsúlyt fektetünk. Egy komplett ökoszisztémát hozunk létre, amelyben a kézzelfogható modellek mellett az olyan szolgáltatások is fontos szerepet kapnak, mint például a Technics Tracks, amelyen keresztül nagyfelbontású zeneszámok streamelése lehetséges.

PH: Az idén mutatkozott be a Firefox-alapú okostévérendszer, mik ennek a legjelentősebb előnyei? Miben más, jobb ez, mint a korábbi évek megoldásai?

Panasonic: Sokkal átláthatóbb, könnyebben kezelhetőbb és gyorsabb a megújult okostévérendszer ahhoz képest, mint amit az elmúlt években a felhasználók megszokhattak a Panasonictól. Mivel a Firefox egy nyílt operációs rendszer, ezért arra számítunk, hogy a külső fejlesztők is több alkalmazással jelentkeznek, mint korábban. Nagy hangsúlyt fektettünk a fejlesztések során a sokoldalú csatlakoztatási lehetőségek kialakítására, azaz hogy a felhasználó minél több forrásból juttathassa el tartalmait a készülékre.

PH: Megjelenhet-e a Firefox OS Smart rendszer a tv mellett más termékekben is? Tehát példáu audiorendszerekben, digitális otthon termékekben, háztartási eszközökben?

Egyelőre a tévékre koncentrálunk, úgyhogy most azt mondanám, hogy egy darabig még nem jelenik meg a Firefox-alapú smart rendszer más eszközökben.

PH: Egyre több vállalat mutatja be átlátszó LCD kijelzőit, amelyeket például hűtőszekrények ajtajába lehet beépíteni. A Panasonic foglalkozik ilyen irányú fejlesztésekkel? Adná magát a dolog, hiszen a cég egyre nagyobb figyelmet fordít a B2B szektorra, és a háztartási eszközökre is.

Panasonic: Ez valóban egy ígéretes vonal, de ezen a területen a Panasonic esetében még nem beszélhetünk publikus rövidtávú tervekről. Elképzelhető, hogy idővel mi is előállunk ilyen kijelzőkkel, de az nem a közeljövőben lesz.

PH: A 2014-es IFA-n úgy tűnt, hogy a Panasonic számára kiemelt fontosságal bír a digitális vagy intelligens otthon koncepciója. Mi a helyzet ezen a területen, hol tart a cég ebben a szegmensben?

Panasonic: Két évvel ezelőtt mutattuk be első ilyen jellegű megoldásainkat, de az áttörés egyelőre még várat magára. Most még abban a fázisban vagyunk, amikor megpróbáljuk felhívni az emberek figyelmét arra, hogy egyáltalán léteznek ilyen termékek és technológiák. Az első körben a hálózatba köthető, központilag, akár telefonnal vezérelhető biztonsági rendszerekkel, kamerákkal léptünk színre, de ezeket a jövőben újabb és újabb eszközök, eljárások követik majd. A végső cél értelemszerűen egy komplex, több, egymásra épülő rétegből álló rendszer felépítése, létrehozása, amely működésével az egész házat, lakást le lehet fedni, de odáig még nagyon hosszú út vezet.

elefant

Azóta történt

Előzmények