Interjú: Michikazu Matsushita, ügyvezető igazgató
Egy rövid interjú erejéig elkaptuk Michikazu Matsushitát, a vállalat európai divíziójának egyik első emberét, akivel a Firefox-alapú okostévérendszerről, az átlátszó kijelzőkről, a Technics márkáról és az okos házakról beszélgettünk.
PH: Milyen célok vannak a Technics márka felélesztésével? Várható, hogy más audiós termékcsaládokban is megjelenik a márka? Gondolunk itt például fejhallgatókra, hangprojektorokra, esetleg mikrohifi rendszerekre.
Panasonic: A Technics neve összeforrt a kiemelkedő minőséggel, így amikor a tavalyi év folyamán feltámasztottuk a márkát, elsődleges célunk értelemszerűen az volt, hogy egy prémium kategóriás brandet hozzunk létre. Én személy szerint nem is beszélnék a "Technics visszahozataláról", hiszen sokkal találóbb az "újjászületés" a helyes megnevezés arra, ami történik. Jelenleg a kínálat még nem túl nagy, de ezen a jövőben mindenképpen változtatni fogunk. Ennek következtében előfordulhat, hogy az említett termékcsaládokban is felbukkan a Technics, de ezzel kapcsolatban konkrétumokkal egyelőre nem tudok szolgálni.
Hirdetés
Az mindenesetre tény, hogy óriási portfóliót nem tervezünk. A Technics nem a mennyiségről, hanem a minőségről szól. Fontos kiemelni azt is, hogy a termékek mellett a kapcsolódó funkciókra is óriási hangsúlyt fektetünk. Egy komplett ökoszisztémát hozunk létre, amelyben a kézzelfogható modellek mellett az olyan szolgáltatások is fontos szerepet kapnak, mint például a Technics Tracks, amelyen keresztül nagyfelbontású zeneszámok streamelése lehetséges.
PH: Az idén mutatkozott be a Firefox-alapú okostévérendszer, mik ennek a legjelentősebb előnyei? Miben más, jobb ez, mint a korábbi évek megoldásai?
Panasonic: Sokkal átláthatóbb, könnyebben kezelhetőbb és gyorsabb a megújult okostévérendszer ahhoz képest, mint amit az elmúlt években a felhasználók megszokhattak a Panasonictól. Mivel a Firefox egy nyílt operációs rendszer, ezért arra számítunk, hogy a külső fejlesztők is több alkalmazással jelentkeznek, mint korábban. Nagy hangsúlyt fektettünk a fejlesztések során a sokoldalú csatlakoztatási lehetőségek kialakítására, azaz hogy a felhasználó minél több forrásból juttathassa el tartalmait a készülékre.
PH: Megjelenhet-e a Firefox OS Smart rendszer a tv mellett más termékekben is? Tehát példáu audiorendszerekben, digitális otthon termékekben, háztartási eszközökben?
Egyelőre a tévékre koncentrálunk, úgyhogy most azt mondanám, hogy egy darabig még nem jelenik meg a Firefox-alapú smart rendszer más eszközökben.
PH: Egyre több vállalat mutatja be átlátszó LCD kijelzőit, amelyeket például hűtőszekrények ajtajába lehet beépíteni. A Panasonic foglalkozik ilyen irányú fejlesztésekkel? Adná magát a dolog, hiszen a cég egyre nagyobb figyelmet fordít a B2B szektorra, és a háztartási eszközökre is.
Panasonic: Ez valóban egy ígéretes vonal, de ezen a területen a Panasonic esetében még nem beszélhetünk publikus rövidtávú tervekről. Elképzelhető, hogy idővel mi is előállunk ilyen kijelzőkkel, de az nem a közeljövőben lesz.
PH: A 2014-es IFA-n úgy tűnt, hogy a Panasonic számára kiemelt fontosságal bír a digitális vagy intelligens otthon koncepciója. Mi a helyzet ezen a területen, hol tart a cég ebben a szegmensben?
Panasonic: Két évvel ezelőtt mutattuk be első ilyen jellegű megoldásainkat, de az áttörés egyelőre még várat magára. Most még abban a fázisban vagyunk, amikor megpróbáljuk felhívni az emberek figyelmét arra, hogy egyáltalán léteznek ilyen termékek és technológiák. Az első körben a hálózatba köthető, központilag, akár telefonnal vezérelhető biztonsági rendszerekkel, kamerákkal léptünk színre, de ezeket a jövőben újabb és újabb eszközök, eljárások követik majd. A végső cél értelemszerűen egy komplex, több, egymásra épülő rétegből álló rendszer felépítése, létrehozása, amely működésével az egész házat, lakást le lehet fedni, de odáig még nagyon hosszú út vezet.
elefant