Olympus OM-D E-M5 II – forradalom küszöbén

Hirdetés

40 MP általános minőség

A következő tesztképünket már egy Panasonic Leica 25/1.4-es objektívvel készítettük.

Itt már talán érdemes megnézni egy olyan összevetést is, mikor a hagyományos 16 MP-es képet méretezzük fel 40-re. Ezen logika szerinti két darab 100%-os nézet:

A képek önmagukért beszélnek, ezt nem kell különösebben magyarázni; a nyolcképes, 40 MP-es móddal masszív felbontásnövelést lehet elérni. De azért érdemes itt is nekifutni egy olyan összevetésnek, amikor a 40 MP-es képet méretezzük vissza a hagyományos, 16 MP-es kép méretére.

Ezzel szeretnék érzékeltetni, hogy plusz információt nem feltétlenül csak a 40 megapixel jelent. A nyereség ilyenkor nem pusztán egy kicsit nagyobb felbontás, hanem például sokkal jobb színdinamika, szebb tónusátmenetek (kék autó) és a bayer interpoláció hibáitól mentes kép. Akik eredetiben szeretnék tovább elemezni a képeket, azoknak itt a hagyományos 16 MP-es, a 40-ről 16-ra leméretezett, valamint a módosítatlan 40 MP-es kép teljes felbontásban.

40 MP vakuval

További finomság, hogy a nagyfelbontású képet lőhetjük akár vakuval is! Ebben az esetben a menüben megadhatjuk, hogy miközben ledarálja a nyolc képet, hány másodperc szünetet hagyjon minden egyes kép között. Így nem volt más dolgunk, mint megnézni full teljesítmény mellett, hogy hány másodperc alatt tölt újra az Olympus az FL-LM3-as mini vakuval, ezt beállítani a menüben, és már meg is született vakus 40 MP-es tesztképünk.

A nyilvánvaló állvány és statikus téma kritériumok mellett volt még egy apróság, ami feltűnt: nagyfelbontású módban a vakuszinkron leesik egészen 1/20 mp-re, ami persze, mivel ilyenkor úgyis állványon vagyunk, nem akkora érvágás. Ugyanakkor ilyen záridő mellett arra érdemes ügyelni, hogy ha nem szeretnénk, hogy a környezeti fények beleszóljanak a képbe, akkor a kép elkészülte előtt érdemes jól besötétíteni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények