nVidia GeForce4 Ti/MX!

Accuview AA, nView

FSAA: Accuview AA

Hirdetés

Az Accuview AA a GeForce3-ban bevezetett HRAA (High Resolution Anti-Aliasing) egy továbbfejlesztett változata, mely továbbra is a Multi-Sampling (többmintás) elvet alkalmazza (Szemben a Radeon családnál használatos, ma már igen "elavultnak" mondható Super-Sampling eljárással, mely egy szoftveres megoldás arra, hogy az eredetinél nagyobb felbontásban renderelt képet végül "visszaskálázva" az eredeti felbontásra érjük el az élsimító effektust. Ez az eljárás adja talán a legjobb képminőséget, ugyanakkor hatalmas számításigénye miatt túlságos lassú. Gondoljunk csak bele, hogy 2x2-es FSAA-t feltételezve egy 800x600-as képet igazából 1600x1200-ban kell számolnia a grafikus chipnek, márpedig a játékok zöme finoman szólva is döcögős teljesítményt nyújt ilyen felbontásban.).

Az Accuview lényege, hogy a mintaelemeket (Samples) máshova pozícionálja, és ezáltal élethűbb képet kapunk, ráadásul nagyobb sebességgel, ugyanis az új eljárás során a chip megspórol egy teljes frame buffer írást. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy a GeForce3-nál is megismert, és a GeForce4-nél is megtartott Quincunx mód (mely a 2X-es és a 4X-es FSAA között helyezkedik el teljesítményben is képminőségben is) körülbelül ugyanolyan gyorsan fut a GeForce4-en, mint a 2X-es FSAA! Új FSAA mód a Modus 4xS, mely még a 4X-es FSAA-nál is jobb képminőséget nyújt, de egyelőre csak DirectX alatt.


FSAA nélkül...


FSAA-val!


nView

Fejlődött - hála az égieknek, tegyük hozzá - a képképernyős megjelenítés, a TwinView, mely mostantól az nView nevet viseli. Mindegyik GeForce4-es kártyában egy duál 350 MHz-es RAMDAC-ot találunk, mely viszonylag éles, minőségi képet eredményez. Maga a 350 MHz hatalmas szám, a legextrémebb felbontásokban is elégséges frissítést jelent, de el kell ismernünk, hogy léteznek lényegesen jobb képminőségű kártyák, mint a GeForce család. Itt nem feltétlen az ATi-ra kell gondolni, sokkal inkább mondjuk a jobb Matrox, vagy méginkább a 3DLabs chipek köré épített vasakra, mint például az Oxigen VX1-es. Jópár hete egy ilyet nyúzunk, és egyszerűen nem lehet a két képet összekeverni. Leadtek GeForce3-asunk "elvérzett", de ennek semmi köze sincs a Leadtekhez, sokkal inkább az nVidiához...


Video Processing Engine

Végre-valahára a GeForce4 család is "érdemben foglalkozik" a kellő MPEG-2 támogatással! A hardveres DVD gyorsítás fő eleme, a motion compensation ("mozgáskompenzáció"), az iDCT (inverse Discrete Cosine Transform) és egyéb extrák mind rajta vannak a feature listán, ilyen értelemben tehát az nVidia utolérte az ATi-t. Az MX-ek ráadásul integrált video encoderrel bírnak (sajnos csak az MX-ek!), tehát elhagyhatók a külsős cégek által gyártott "TV-Out chipek" (Brooktree, Conexant, Chrontel), és elvileg drasztikusan javulhat képminőségük. Elvileg, mert az első tesztek szerint nem ez a helyzet... ugyanakkor korai lenne még végső ítéletet hirdetni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Azóta történt

  • 3DLabs P10 -- megreng a grafikus piac!

    A felkiáltójel helyett akár kérdőjel is állhatna. Kérdés, hogy a GeForce4 Ti memória-sávszélességének duplája, és egyéb rendkívül elegáns megoldások mire lesznek elegek.

  • GeForce GeNerációk! -- ki a nyerő?

    Három generáció, négy kártya, egy cikk, egyetlen kérdés: Mi mire elég..? GeForce 2Ti-3-4Ti-4MX meccs, rengeteg menetben.

  • Matrox Parhelia-512 -- grafikus K.O.!

    A második pofont a 3DLabs P10 után meglepő módon a régóta szunnyadó Matrox méri a grafikus piacra... 512 bit, 256 bit, 20 GB/s, három képernyős megjelenítés... tovább nem is soroljuk, elképesztő!

  • 4x4 -- Négy GeForce4 Ti4200 tesztje

    Variációk egy témára, avagy ASUS, Chaintech, Leadtek és MSI GeForce4 Ti4200-as kártyák csörtéje. A GeForce4 Ti4200 talán az egyik legjobb vétel manapság, így nem mindegy, ki a nyerő.

Előzmények