nVidia GeForce4 Ti/MX!

GeForce, immár negyedszer...

Új év, új vasak. A számítástechnika tavalyi - átmeneti? - megtorpanása ellenére záporoznak a bejelentések, high-end termékek avulnak el hónapok alatt, és hardveres oldalak őrülnek bele a lassan követhetetlen fejlődésbe. A fejlődés persze nem egy egzakt fogalom, hiszen ide soroljuk az apróbb csinosításoktól kezdve a generációváltásra hivatott eseményeket, termékeket is. A GeForce4 ilyen értelemben nem egy mindent elsöprő újdonság, sokkal inkább a legkiegyensúlyozottabb, legcsiszoltabb, legjobb GeForce mind közül - és ez igenis számít. Megkíséreljük bemutatni, hogy miben több (és kevesebb) a GeForce4 elődjénél, a GeForce3-nál...


GeForce4 Ti

A GeForce4-re vonatkozó titoktartási kötelezettség (NDA) 2002. február 6-án, helyi idő szerint este 6-kor, azaz ebben a percben jár le, amikor is az nVidia bejelenti (bejelentette) a "tavaszi frissítést", a GeForce4 családot. Az új GeForce-ok végre tisztázzák az újabban kicsit kaotikus nVidia kártyák dzsungelét, hiszen a high-end piacra szánt kártyák mind a Titanium (Ti), míg az alsó(bb) kategóriás gépekbe szánt kártyák mind az MX márkanév alatt kerülnek forgalomba. Már az elején le kell szögeznünk, hogy a GeForce4 Ti és a GeForce4 MX között hatalmas különbségek vannak, annak ellenére, hogy mindkét termékcsalád a GeForce4 nevet viseli. A két vonal eredeti kódneve, az NV25 (GeForce4 Ti) és az NV17 (GeForce4 MX) sokkal jobban érzékelteti, hogy melyik kártyának hol a helye az nVidia portfolióján (ne feledjük, hogy GeForce3 = NV20 és GeForce2 GTS = NV15). A különbségekre a két architektúra párhuzamos bemutatása során hívjuk majd fel a figyelmet.

 
Jóból is megárt a sok(k)?

A termékek logója, valamint számos információ már hetek, sőt, hónapokkal ezelőtt kiszivárgott, és róluk becsületesen hírt is adtunk. A hírek egy részét sokan - köztük mi is - kétségbe vonták, és természetesen nem is bizonyultak feltétlen igaznak, mégis, sok pletyka egy az egyben valós információkat közölt. Talán ebből is látszik, hogy ha 100 százalékosan nem is érdemes komolyan venni a "netes híreszteléseket", valami alapjuk azért többnyire van.

Hosszas bevezetés helyett inkább térjünk rá arra, amire - a lelke mélyén - minden hardver-addikt rajongó már jóideje vár: a kártyákra és a specifikációkra. (A legjobb módszer arra, hogy egyáltalán nem így érezzünk az, ha egy hardver oldalt vezetünk... ekkor ugyanis, kellő mennyiségű cikk után legkevésbé sem vár az ember egy ilyen bejelentést... :-))

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • 3DLabs P10 -- megreng a grafikus piac!

    A felkiáltójel helyett akár kérdőjel is állhatna. Kérdés, hogy a GeForce4 Ti memória-sávszélességének duplája, és egyéb rendkívül elegáns megoldások mire lesznek elegek.

  • GeForce GeNerációk! -- ki a nyerő?

    Három generáció, négy kártya, egy cikk, egyetlen kérdés: Mi mire elég..? GeForce 2Ti-3-4Ti-4MX meccs, rengeteg menetben.

  • Matrox Parhelia-512 -- grafikus K.O.!

    A második pofont a 3DLabs P10 után meglepő módon a régóta szunnyadó Matrox méri a grafikus piacra... 512 bit, 256 bit, 20 GB/s, három képernyős megjelenítés... tovább nem is soroljuk, elképesztő!

  • 4x4 -- Négy GeForce4 Ti4200 tesztje

    Variációk egy témára, avagy ASUS, Chaintech, Leadtek és MSI GeForce4 Ti4200-as kártyák csörtéje. A GeForce4 Ti4200 talán az egyik legjobb vétel manapság, így nem mindegy, ki a nyerő.

Előzmények

Hirdetés