Switch-korszak
Nyolc év és három hónap telt el az első Switch megjelenése óta. A Nintendo egyik nagy bukását, a Wii U-t követő gépen igen sok múlott, és a japán cég javára legyen mondva, hogy sikerült a lehető legpozitívabb forgatókönyvet valóra váltaniuk. A Switch minden szempontból új korszakot nyitott a sokat látott cég életében – nem csak anyagilag, de kreativitás terén is. Ami a hardvert illeti, a most elköszönő gép legnagyobb újítása mindenképpen az volt, hogy egyszerre volt tévére köthető, hagyományos otthoni konzol és bárhová magunkkal vihető kézikonzol is, így egyszerre két tábort is kiszolgált. Szintén fontos extrát jelentettek a könnyen lecsatolható kontrollerek, amelyek igen sokat segítettek a gép kipróbálásában, az offline multiplayer népszerűbbé tételében.
Hosszú távon azonban a játékok voltak azok, ami felejthetetlenné tették a Switch-korszakot: a Nintendo fejlesztői saját magukat sorozatosan felülmúlva készítették el legendás sorozataik legújabb felvonásait, amelyek egy szinte mágikus sorozatot alkotva egymás után váltak az adott széria anyagilag is legsikeresebb epizódjává és a rajongók által is legtöbbre tartott részévé. Valószínűleg őrületesen komplex projektmenedzsment volt amögött is, hogy a riválisokkal szemben a Nintendo minden évben ki tudott adni legalább 3-4 óriásit szóló játékot és legalább ugyanennyi kisebb, de szórakoztató programot. Ez, párban azzal, hogy az utóbbi öt évben a Switch vált a konzolos indie-játékok egyértelmű központjává (nem egyszer már a PC-s eladásokat is lekörözve), odáig vezetett, hogy az eddigi 152 millió eladott Switch-hez 1 milliárd 391 millió szoftvert tudtak értékesíteni – összehasonlításként ez több, mint a PS4 és a PS5 eddigi összesített eredménye.
Hosszú várakozás után megérkezett a Nintendo Switch 2 [+]
A váltásnak azonban nagyon is itt volt már az ideje – sőt, ha őszinték akarunk lenni, már két éve is szükség lett volna egy erősebb gépre, mert a Switch hardvere egyre inkább mutatta elavultságát. A gép már 2017-ben sem a legerősebb elérhető alkatrészekből állt (finoman szólva), ami már néha a felhasználói élményre is rányomta a bélyegét. A 15 ezernél is jóval több játékot tartalmazó digitális bolt működése elképesztően lomhává vált, és akár elmentett képeinket nézegettük volna, akár játéklistánkat kérdeztük volna le, az olykor csak hosszas várakozás után történt meg. És míg a Nintendo saját fejlesztői általában elérték, vagy legalábbis megközelítették a stabil 30 fps képfrissítést (amikor ugye a többi konzolnál sok esetben már a 60/120 volt a kérdés), megannyi másik kiadónak és indie fejlesztőnek ez sem sikerült.
Bár az utóbbi másfél évben már minden eresztéken szivárogtak az új konzol részletei, a Nintendo hivatalosan csak idén januárban egy bizarr, semmiféle tényleges információt nem tartalmazó videóval jelentette be az új gépet, ami végül június 5-én jelent meg világszerte. A hosszú hétvégét hárman is az új géppel töltöttük, és most megosztjuk tapasztalatainkat a konzolról – a héten pedig folyamatosan érkeznek majd a Switch 2-játéktesztek is.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!