Hirdetés
Megújult képernyő
A képernyő észrevehetően nagyobbá vált, de ennél sokkal fontosabb, hogy a Samsung által gyártott kijelző képminősége radikálisan jobb lett. Hiába használ továbbra is LCD-technológiát, az 1080p felbontású, akár 120 Hz-es megjelenítésre is képes 7.9 inch-es képernyő minden tekintetben sokkal jobb, mint az OLED-paneles Switch gépeké. Szintén fontos, hogy a Switch 2 megjelenítője támogatja az Nvidia G-Sync VRR technológiát is, így aki főként kézikonzolként használná a konzolt, az parádés élményre számíthat. A képernyő elméletileg HDR-re is képes, de a panel az eddigiek alapján ebből nem sokat tud ténylegesen bemutatni.
Dokkolva, tehát tévére vagy más megjelenítőre kötve, a konzol a 120 Hz-es megjelenítést 1440p felbontásig támogatja, 4K-ban pedig legfeljebb 60 Hz-re képes – a HDR ilyenkor is elérhető, de VRR-t sajnos dokkolva nem támogat a gép. A főmenü minden kijelzőn 1080p felbontású, de a 720p-t használó elődhöz képest még itt is ég és föld a különbség. A felskálázást mindkét üzemmódban a DLSS 2.2 technológia végzi, és elméletileg a Switch 2 képes ray-tracingre is. Az „elméletileg” kitételt az indokolja, hogy erről mélyebb részleteket még nem közölt a Nintendo, és az eddig megjelent játékok ezt nem is használják. A hardverkomponensek alapján egyébként várhatóan a sugárkövetés nem lesz általánosan használt, tippünk szerint legfeljebb néhány, más platformról átírt játék fogja csak használni, feltehetően 30 fps tempó mellett.
Az elsősorban kézikonzolos felhasználók számára érdemes tudni, hogy az új hardver jelentős súlynövekedést is hozott. Az elsőgenerációs Switch verziótól függően 277 (Lite) és 319 (OLED) gramm volt, a Switch 2 viszont 534 gramm súlyú. Ez még mindig kevesebb, mint egy Steam Deck (640 g) vagy ROG Ally X (608 g), de kisebb gyerekeknél érdemes lehet odafigyelni, hogy ne lepődjenek meg a nehezebb géptől.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!