Hirdetés
Miért kell odafigyelni a Sharpra?
A Sharp, bár termékeivel jelen van többek között a nyomtatók vagy a háztartási készülékek piacán is, sőt a telekommunikáció sem idegen tőlük, mégis legtöbbünknek LCD televíziók gyártójaként jut eszükbe. A vállalat ma már elsősorban folyadékkristályos televízióiról ismert, hisz a konszern évekkel ezelőtt kinyilvánította, hogy erre a technológiára alapozza a jövőt. Így tehát eltérően a Panasonictól, a Samsungtól és az LG-től, csak ilyen készülékeket fejlesztenek és gyártanak.
Ugyanez mondható el a mára kissé súlytalanná vált Philipsről, és az idei évben egészen remek termékekkel előrukkoló Sonyról, ám velük ellentétben a Sharp rendelkezik gyártósorokkal, így tévéibe saját panelek kerülnek. Japánban, az új technológiák fellegvárában, a világ egyik legfontosabb tech-piacán a vállalat az LCD szegmens abszolút uralkodója. A piackutatási adatok szerint a Felkelő Nap Országában a Sharp dominál 54,4 százalékos részesedéssel. Őket követi a Panasonic 22,1 százalékkal, majd jön az Európában kevésbé erős Toshiba (10,8%), a Sony (9,7), utánuk következik a Hitachi erősen visszaesve 2,7 százalékkal. A Mitsubishi és a többi kisebb gyártó osztozik a maradék koncon.
Tehát a számok azt mutatják, hogy jó lóra tettek, amikor energiájuk túlnyomó részét a tévékre koncentrálták. Ez persze azt is jelentik, hogy élen járnak az innovációban. Számos olyan újdonság fűződik a nevükhöz, amely más gyártók modelljeiben csak később, vagy egyáltalán nem bukkan fel. Ilyen például a Quattron névre hallgató eljárás, amely a többi piaci résztvevő tévéjétől eltérő módon négy alapszín felhasználásával hozza létre a különféle tónusokat, árnyalatokat. Ez a megoldás a Sharp legtöbb idei televíziójába bekerült, a kommunikációban is kiemelt szerepet kapott, mint egy olyan technológia, amelynek puszta létezése bizonyítja a vállalat innovációs erejét.
Mi is a Quattron?
Ez persze remekül hangzik, de a kérdés bárkiben felmerülhet, hogy mennyi a valóságtartalma a szépen hangzó szavaknak. Nos, a Sharp közleménye szerint kézzelfogható eredményei voltak a kutatásoknak, hiszen az eljárás során megváltoztatták, kibővítették az LCD kijelző pixelszerkezetét. A korábban alkalmazott három alapszínhez, tehát a vöröshöz, a zöldhöz és a kékhez (RGB), negyedikként hozzáadták a sárgát (Y), ezért is nevezik RGBY technológiának.
Előnyként a fényesebb, élénkebb színeket emelték ki, ami a hatékonyabb fénykibocsátással és az élénkebb színskálával magyarázható. Ráadásul azt is ígérték, hogy ennek eredményeként a bőr, a sárga és az arany árnyalatokat még valósághűbben képesek visszaadni ezek a modellek. Emellett a cég közleményeiben arra is kitért, hogy a televíziók minden korábbinál kevesebbet fogyasztanak.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!