Milyen tévék jönnek jövőre?

Mi várható az iparágban 2022-ben? Jönnek-e új technológiák? Számíthatunk a verseny fokozódására? Kik lesznek a nagymenők?

Megáll a fejlődés?

A televíziós piac hatalmas, hiszen éves szinten durván 230-240 millió darab készüléket értékesítenek, megközelítőleg 250 milliárd dollár értékben. Ez már azért távolról is jól látható, szép nagy összeg, nem csoda, hogy rengeteg szereplő próbál kisebb-nagyobb falatot kiharapni a tortából.


[+]

A sikerek elérésében kulcsfontosságú a fejlesztés és a fejlődés, hiszen aki lemarad, az kimarad... Tehát biztosak lehetünk abban, hogy a gyártók gőzerővel dolgoznak minden pillanatban a friss megoldásokon, technológiákon, és az is száz százalék, hogy 2022-ben is találkozhatunk komoly újdonságokkal, illetve lesznek változások a színtéren. A hiteles forrásból származó információk mellett már keringenek a pletykák is, ebben a cikkben pedig annak próbálunk utánajárni, hogy mi várható 2022-ben a tévés fronton.

Hirdetés

Átalakuló háttér

Egy ideje már lehet tudni, hogy a Samsung konszern ki akar vonulni az LCD tévépanelek gyártásából, és ha minden igaz, akkor erre végül 2022-ben sor is kerül. Ezzel egy igen hosszú folyamat zárul le, hiszen a cég majd két évtizeden át megkerülhetetlen szereplő volt ezen a területen. Az ok prózai, a háttérben a pénz áll – a dél-koreai holding ugyanis nem tud, és nem is akar már versenyezni a feltörekvő szereplőkkel, egészen pontosan az árakat erősen leszorító kínai és indiai cégekkel. Ez utóbbiak kifejezetten erőszakosan nyomulnak ebben az ágazatban, köszönhetően annak, hogy az országban iszonyatosan olcsó a munkaerő, és az állam is nagyon komoly támogatást nyújt nekik.


[+]

A dolgot a Samsung annyira komolyan gondolja, hogy már meg is hirdette LCD gyártósorait, amelyekért pontosan e kínai és indai cégek versenyeznek. A másik nagy dél-koreai óriás, az LG még kitart, ők még egy darabig biztosan gyártanak majd televíziókba szánt folyadékkristályos paneleket. Sőt, a hírek szerint a nagy rivális Samsung is tőlük fog paneleket vásárolni jövőre, mégpedig minden korábbinál nagyobb számban, ami logikusan azt jelenti, hogy minden korábbinál több IPS kijelzős Samsung televízióval találkozhatunk jövőre a boltok polcain.

Okostévé

A televíziókba szánt smart rendszerek első változatai nagyjából 15 éve bukkantak fel, és mostanra az ilyen megoldások általánosan elterjedtnek számítanak. Lassan már ott tartunk, hogy nem is lehet olyan televíziót vásárolni, ami ne lenne okos – vagy legalábbis okosnak nevezett. Nagy változásra e téren nem számítunk, hiszen a több nagy céggel (Philips, TCL, Sony, Xiaomi stb. ) partneri kapcsolatban lévő Google idén lépett színre az új, Google TV nevű rendszerével, az LG pedig szintén 2021-ben rukkolt elő a webOS platform alaposan átszabott variánsával, így ezek a cégek valószínűleg nem készülnek forradalmi lépésekre ilyen téren.

Minden jel arra utal, hogy a Samsung elégedett saját Tizen rendszerével, a Hisense pedig teljes gőzzel fejleszti saját VIDAA platformját, próbálva kiküszöbölni a hibákat, csökkenteni a hátrányát. Nem tűnik valószínűnek, hogy a háttérben valami óriási dobásra készülnek ezekkel kapcsolatban. Mellettük még a Panasonic az, aki házon belül készült rendszerrel rendelkezik, de nagyon úgy fest, hogy azt nem nagyon akarják már tovább kalapálgatni, sőt egyre inkább kacsintgatnak a Google irányába. Az sem lenne nagyon meglepő, ha jövőre teljesen elengednék az általuk korábban favorizált MyHomeScreen nevű, Firefox alapú rendszert, és helyette minden modellnél Android TV-re vagy Google TV-re váltanának.

Érdemes még két mondat erejéig visszatérni az LG-re, amely cég idén ősszel mindenkit meglepve egy új, alternatív okostévéplatformról rántotta le a leplet: ez a River OS, amelyről viszont azóta sem hallani nagyon. Illetve muszáj megemlíteni a Rokut, amely pár éve bőszen ígérgette, hogy megkezdi az európai hódítást, de ebből egyelőre nem nagyon lett semmi, úgyhogy nemigen várhatjuk, hogy nálunk is feltűnnek a Roku alapú tévék 2022-ben.

Az biztos viszont, hogy a szolgáltatások terén fogunk újdonságokkal találkozni. Nyilván a fő csapásirány a felhőalapú tartalomtovábbítás és szórakoztatás, tehát még több támogatott streaming és játékszolgáltatásra számíthatunk. Ezzel párhuzamosan pedig értelemszerűen csökken a hagyományos televíziózás szerepe, de ez azért évek óta megfigyelhető trend.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények