Megateszt: a GeForce4-től a Radeon 9800-ig

Q3, Wolf, COD

OpenGL – First Person Shooter játékok

Hirdetés

Quake III Arena

Amíg nem jelenik meg a Doom III, addig a Quake III-mal kell beérnünk. Quake III-ban szűrők nélkül meglepetésként hat a Radeon 9800 SE jó szereplése és a Radeon 9500 lemaradása a Radeon 8500 mögött. Itt egyértelműen az látszik, hogy az azonos kategóriába tartozó ATI- és NVIDIA-kártyák közül mindig az ATI húzza a rövidebbet.

A szűrők bekapcsolása után óriásit fordul a világ, hiszen a legerősebb NVIDIA-kártya, az FX 5900XT is a Radeon 9600 Pro mögé kerül. A teszteket többször is megismételtük, és minden esetben ezeket az eredményeket kaptuk, ami azért érdekes, mert a későbbi OpenGL API-ra épülő játékok esetében az eredmények ellentmondanak az itt látottakkal.

Wolfenstein Enemy Territory

Wolfenstein alatt már a papírforma érvényesül, az azonos kategóriába tartozó NVIDIA-kártyák gyorsabbak az ATI-kártyáknál. Ebben a tesztben még a GeForce FX 5600 Ultra is alig lassabb a Radeon 9700-nál.

Az élsimítás és az anizotropikus szűrés bekapcsolásának hatására tovább folytatódik az NVIDIA kártyák uralma, még a GeForce FX 5600 és 5700 is gyorsabb a 8 futószalagos Radeon 9500 Prónál. A GeForce4 fejletlen élsimítási technológiájának eredménye itt látszik meg a leginkább, a Radeon 8500-ről nem is szólva...

Call of Duty

Call of Duty alatt a Radeon 9800 az első helyezett, és meglepetésre az FX 5700 Ultra a második az FX 5900XT előtt, a különbségek azonban mérési hibának is betudhatóak. A GeForce4 itt nagyon szépen szerepel, a Radeon 8500 pedig ismét gyorsabb, mint a Radeon 9500. A GeForce FX 5600 Ultra gyenge szereplése nem túl meglepő, ám ez azért kicsit túlzás.

A szűrők bekapcsolása után az ATI-kártyák ugranak az élre és a sor végére is (8500, 9500), míg az 5600 Ultra feljebb kúszik. Íme egy teszt, amelyben a GeForce FX 5700 Ultra gyorsabb az FX 5800-nál, és alig marad le az 5900XT-től.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények