Megateszt: a GeForce4-től a Radeon 9800-ig

UT2003, Tron 2.0, Halo, Chaser

Direct3D – First Person Shooter játékok

Unreal Tournament 2003

Az OpenGL játékok után következzenek a vérbeli D3D-sek. Az UT2003 egy DirectX7-es játék némi DirectX8-as fűszerezéssel, tehát a shadereket még mindig nem dolgoztatjuk meg igazán. Két saját magunk által felvett demónkban említésre méltó a Radeon 9600 XT és a 9500 Pro küzdelme, melyből egyszer az előbbi, másszor az utóbbi kerül ki győztesen. A Radeon 8500 ebben a tesztben már igencsak elvérzik, ám a második esetben még így is gyorsabbnak bizonyul a GeForce FX 5600-nál. A Radeon 9700 kontra GeForce FX 5800 csatában is egyszer az egyik, másszor a másik a gyorsabb. UT2003 alatt szűrők nélkül a Radeon 9600 Pro/XT, a Radeon 9500 Pro és a Radeon 9800 SE szemmel láthatóan nagyjából azonos szinten produkálnak.

A szűrők bekapcsolása után az előbb tett megállapításunk érvényét veszti, ugyanis a Radeon 9800 SE szépen lemaradozik a többiektől. Első demónkban a Radeon kártyák tűnnek gyorsabbnak, míg a második demót a GeForce kártyák szeretik jobban.

Tron 2.0

A Tron 2.0-t a Monolith által kifejlesztett LithTech Triton System hajtja, intenzívebb shaderhasználata által a gyengébb kártyák most kibuknak. Az FX 5800 és FX 5900XT előnye a 9600 XT-vel szemben 10 fps-es határon belül marad. A GeForce FX 5600-as kártyák egyszerűen gyalázatosan szerepelnek.

Az élsimítás és az AF bekapcsolása után az élen nem változik a helyzet, a Radeon 9800 és a Radeon 9700-nak nem igazán van ellenfele. A GeForce FX 5900XT alig gyorsabb a Radeon 9600 XT-nél, az FX 5800-nál gyorsabb a Radeon 9500 Pro és a 9600 XT is. Az FX 5700 Ultra a Radeon 9600 Prónál lassabb, illetve érdemes felfigyelni még a GeForce4 Ti4200 és a Radeon 8500 gyenge szereplésére is.

Halo Combat Evolved

A Halo DirectX8-as 1.1-es vertex shadert és 1.1, 1.4 és 2.0-ás pixel shadereket használ, viszont nem támogatja a teljes képernyős élsimítást. Most nem a beépített benchmarkot futtattuk le, hanem a 343-as pályán gyalogoltunk végig egy körülbelül 1 perces begyakorolt útvonalat. Az eredmények némileg csalókák, ugyanis amíg a DX9-es támogatással rendelkező kártyák 2.0-ás shadereket használtak a játék folyamán, addig a Radeon 8500 1.4-es, a GeForce4 pedig csak 1.1-es shadereket használ (a víznek egybefüggő felülete, tükrözödése viszont nem volt). Halo alatt a Radeon 9500 Pro nagyon elveri a Radeon 9600 XT-t, ugyanis 20-30%-kal gyorsabb felbontástól függően. Gyors 4 pipeline ide vagy oda, a 8 pipeline itt megtette csodálatos hatását. 2.0-ás PS használatakor több kártya is használhatatlanul futtatja a játékot már 800 x 600-as felbontásban is, ide sorolható az összes GeForce FX 5600 Ultra alatt található kártya. 1024 x 768-ban a különbségek csökkennek, a játék kártyaigénye pedig nő: a GeForce FX 5800 az utolsó kártya, amellyel még átlag 30 fps fölött játszhatunk.

Chaser

Következő FPS-játékunk a Chaser, melyről jogtalanul kevesebb szó esett eddig a tesztek során. A játék olyan vizuális effekteket támogat (statikus lightmap-rendszer, dinamikus per-pixel megvilágítás vagy per-pixel bump-mappelt diffuse, spekuláris vagy anizotropikus megvilágítás teljes dinamikus árnyékolási technológiával), amelyek elvileg képesek megfektetni a VGA-kat. Azonban a programozók jó munkát végeztek, hiszen nagyon szépen ráoptimalizálták mind az ATI, mint az NVIDIA GPU-ira. A játék támogatja a DX 8.1-es shadereket is. 1024 x 768-as felbontásban az összes kártya játszható framerate-et produkál, a különbségek nem jelentősek.

A szűrők bekapcsolása után valamelyest változik a helyzet, és a 16-ból 6 kártyán játszhatatlanná válik a játék. A GeForce FX 5900XT épp csak gyorsabb a Radeon 9600 XT-nél, ami épp csak gyorsabb a Radeon 9500 Prónál.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés