Hirdetés

Mario & Luigi: Brothership teszt

Jóval masszívabb, látványosabb, tartalmasabb köntösben érkezik a két fivér új szerepjátékos turnéja – megnéztük, hogy kibírja-e kapcsolatuk a Mario & Luigi: Brothershipben a hosszú utat!

Hirdetés

A tesó kód

Több mint 20 éve, 2003-ban jelent meg a Mario & Luigi: Superstar Saga, a sokat látott testvérpár második RPG-alsorozatának nyitánya Game Boy Advance-re. A kézikonzol népszerűsége ötletes és jópofa mellékszálaknak és újragondolásoknak adott otthont, ahol a technikai korlátok a kreativitás katalizátoraiként szolgáltak – mint megannyiszor a videojátékok világában. A világ talán legismertebb (fénykard nélküli) testvérpárja az ezt követő évek négy folytatást és két remake-et is megélt egyre újabb kézikonzolokon, majd a fiúk elvonultak ugrálni, versenyezi és szellemirtani – az összes részt készítő fejlesztőstúdió pedig ennek köszönhetően sajnos csődbe jutott. Most ennek köszönhetően teljesen új kreatív stábbal tér vissza a dinamikus duó, és ennek, no meg a Switch platformnak köszönhetően a Brothership egy sokkal nagyobb, látványosabb és tartalmasabb kalandot ígér.

Mario és Luigi – no meg a Gomba Királyságból sokan mások – egy szép napon egy új világba, Concordiába kerülnek egy rejtélyes portálon keresztül. Hamar megismerkednek Connie-val, egy úgynevezett „wattanistával”, valamint Snoutlettel, egy repülő malacszerzettel, aki állandóan felhívja mindenki figyelmét arra, hogy ő bizony nem egy ártány. Új barátaik vázolják a szituációt: Concordiát egykor egy hatalmas világfa-szerűség tartotta egybe, és ez, vagyis a Uni-Tree energiával látta el a kontinenseket, összekapcsolódva a régiók kisebb és nagyobb világítótornyaival. Egy sötét erő azonban elpusztította a fát, így a világ izolált szigetekké hullott szét, és a lakók is elveszítették minden kapcsolatukat más régiókkal. Feladatunk a hajószerű, de teljesen organikus Shipshape-szigettel bejárni az óceánt és visszacsatolni a hálózatra a szigeteket, hogy majd egy új fa égisze alatt születhessen újjá Concordia.


[+]

A játékmenet a Mario & Luigi-játékok klasszikus stílusát követi: mi főleg Mariót irányítjuk, míg tesója próbálja tartani az iramot: az egyik gombbal a piros, a másikkal a zöld bratyót vezényelhetjük, hogy az illető például ugorjon vagy zúzzon szét dolgokat. Minden sziget egy-egy, nagyobb, regionális tematikához tartozó köntösben díszeleg, és ezeket felfedezve kell teljesítenünk a kihívásokat, hogy visszacsatoljuk őket hajónkhoz. A világ egyszerűbb logikai és ügyességi feladványokkal van megpakolva, amelyek általában a két főhős kooperációjára és egyedi képességeire építkeznek, no meg rengeteg karakterre, akivel kis túlzással minden sarkon szóba elegyedhetünk. A klasszikus Mario platformerek precizitásával szemben merevebb vezérlést kapunk, de itt nem is ezen van a fókusz.


[+]

A terepet mindenütt szörnyek járják, akikhez érve kezdődnek a körökre osztott csaták. A széria egyik sajátossága, hogy a klasszikus, RPG-s parancsosztogatás mellett interaktívabb formában, töredékmásodperces minijátékokkal tehetjük hatékonyabbá karaktereinket. A támadások és a védekezések is aktívan zajlanak: a megfelelő pillanatban kell lenyomni a hozzájuk tartozó gombokat, így tudunk csapásokat mérni, kombókat kivitelezni vagy elkerülni a gonoszok sebzését. Ez dinamikussá és izgalmassá teszi a mérkőzéseket amellett, hogy nagyobb ráhatást biztosít a játékosnak – no meg leplezi a felületesebb szerepjátékos elemeket.


[+]

Ugyan a játék – és a széria címe – Mario & Luigi, Mario a sztár, míg Luigi leginkább segédmotorosnak tűnik mellette, főleg a korábbi részekhez képest. Ezt ellensúlyozandó Luigi egyedi narratív és játékmechanikai szerepet kapott: ez a „logika”. Colosabb pajtásunknak bizonyos esetekben gondolatai támadnak, ami általában ki is húz minket a slamasztikából: ez a felfedezés során stílusosan az L-gomb megnyomásával aktiválható, és sokszor új platformokat, netán friss továbbjutási lehetőségeket hoz a kettősnek. Főgonoszoknál ez egyedi támadásokat jelent, kihasználva az ellenfél és a környezet sajátosságait, egy látványos, hatékony mozdulatsort eredményezve. Ezek szintén remekül fűszerezik a mókát, változatosabbá téve a hamar monotonitásba fulladó történéseket.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Google Pixel 9a - A Google AI-ban rejlő erő

PR Most ajándék Pixel Buds A fülhallgatóval

Advertisement

Azóta történt

  • Lorelei and the Laser Eyes teszt

    A sajátos képi világ és a bizarr, sosemlátott hangulat mellett a Lorelei legerősebb pontját a logikai feladványok jelentik – készülj fel a jegyzetelésre és kőkemény agyhasználatra!

  • Donkey Kong Country HD Returns teszt

    Tizenöt évvel eredeti megjelenése után másodszor tér vissza a Donkey Kong Country Returns – vajon állta az idő próbáját, és van értelme a Switch portnak?

  • Moons of Darsalon teszt

    A SNES-korszakot idéző pixeles játékok után ma mindenki a PS1-esztétikát használja – de hol van a Commodore 64-nosztalgia?! Sajnos erre kevés a jelentkező, de a Darsalon valami ilyesmi lett!

  • Croc: Legend of the Gobbos teszt

    Az intenzív nosztalgiavihar hullámai egy újabb, jobbára elfeledett karaktert vetettek partra. Vajon Croc megállja a helyét a régi és új hősök között, vagy ma már csak az üst aljáról felkapart, elavult figurának számít?

Előzmények

  • Super Mario Party Jamboree teszt

    Több mint 25 év és közel húsz rész után itt a Nintendo Switch feltételezhetően utolsó Mario Party-bulija. Vajon a Super Mario Party Jamboree igazi partiélmény lett és tanult elődei hibáiból?

  • Astro Bot teszt

    Gonosz idegenekkel, régi ismerősökkel, végtelen cukisággal és egy sugárhajtású DualSense kontrollerrel vár ránk Astro robot kalandjainak legújabb fejezete.

  • Neon White teszt

    Bár a századmásodperces rekordok fáradtságos faragása általában a szimulátorok sajátja, a Neon White bebizonyítja, hogy a platformjátékok terén is ugyanilyen létjogosultsága van ennek.

  • Mario + Rabbids: Sparks of Hope teszt

    Mario és a rabbidok első találkozása meglepően pozitívan sült el – csak remélni lehetett, hogy az abból sorozatot csináló folytatásnak sem kell szégyenkeznie.