Út a csúcsra?
Kezdjük talán a legfontosabbal: meghánytuk-vetettük ezt a dolgot a Prohardvernél, ütköztettük az érveket és ellenérveket és arra jutottunk, hogy a TCL "adottságai" jók. Elképesztően komoly gyártói tartalékai vannak, hiszen a CSOT nagyjából négyszer annyi tévépanelt értékesít, mint amennyi tévét a TCL elad. A fejlesztői központok teljes gázzal zakatolnak, a cég rendelkezik egy csomó életrevaló technológiával.
Hirdetés
Például a TCL lépett színre elsőként Mini LED-es tévével, van saját 8K kijelzőre épülő televíziójuk, dolgoznak (legalábbis állításuk szerint) kvantumpontos OLED eljáráson is. A CSOT az idei, partnereknek szervezett gáláján pedig egy működőképes 8K OLED és egy 1440p Micro LED prototípusról is lerántotta a leplet.
De az is igaz, hogy a jelek szerint jelenlegi szintjük mellett elérték határaikat, vagy legalábbis megközelítették. Muszáj változtatniuk néhány dolgon, ha ennél is előrébb szeretnének lépni.
Jobban csengő név
A dolgon nincs mit szépíteni a TCL név egyelőre még nem cseng igazán fényesen. Az internetes oldalakon, fórumokban, közösségi médiákon megjelenő hozzászólásokban és a való életben történt beszélgetések során is többször tapasztaltam, hogy vannak, akik egyszerűen "gagyinak" vagy nem túl innovatívnak tartják a TCL-t. Manapság már nem igazán lehet minősítő felhanggal kijelenteni, hogy egy termék "kínai", de mégis valahogy az az ember érzése, hogy ilyesmit gondolnak.
Tény, hogy nagyon nehéz nevet építeni, a Samsungnak és az LG-nek is legalább két évtizedébe telt ez. Ráadásul az őrségváltás pont egy speciális időszakban zajlott le, a kétezres évek közepén-végén, amikor a lapos tévék leváltották a CRT modelleket, illetve amikor több nagy tradicionális szereplő földbe állt a gazdasági körülmények miatt. A TCL keményen próbálkozik, szponzorálják például a PSG focicsapatot, és a világsztár Neymarral is személyes szerződésük van, de a jelek szerint ez még mindig nem elég.
Mint ahogy az sem, hogy a szakmai oldalaktól megkapja a támogatást a cég, egy csomó neves és hiteles oldal, például a Rtings, a HDTVtest, a 4KFilme.de, vagy a Prohardver is dicsérte már a vállalat termékeit.
Prémium szint
Hogy a márkanév még picit gyenge, biztos annak is köszönhető, hogy a prémium szinten egyelőre még nem tudta megvetni a lábát a vállalat. A TCL a belépő- és középkategóriában nagyon erős, és tényleg tudnak itt már jó modelleket kínálni, de az elit ligában egyelőre még nincs igazi csúcskategóriás termékük. Idén a legjobb elérhető TCL tévé egy Mini LED háttérvilágítású kvantumpontos modell volt, amely nem sikerült rosszul, de a legjobb OLED tévékkel nem játszik egy kategóriában.
Idén kiderült, hogy a Mini LED - QLED technológia nem versenyezhet képminőség tekintetében az OLED-ekkel, és ezt nem csak én gondolom így, hanem a visszajelzések alapján a (potenciális) vásárlók nagy hányada is. Szerintünk a még nagyobb sikerek eléréséhez a TCL-nek muszáj lenne felugrania az OLED vonatra. Vagy úgy, hogy az LG-től, esetleg a Samsungtól (ha bejön a QD-OLED projekt) vásárolnak panelt, vagy úgy, hogy villámgyorsan előállnak egy működőképes, elfogadható áron előállítható, saját kijelzővel.
Az OLED egyébként már csak a dizájn miatt is kulcsfontosságú lenne, mert egyszerűen sokkal-sokkal több lehetőséget rejt magában formatervezés terén ez a technológia, mint a hagyományosabb, LCD alapú eljárások. Elég csak megnézni az LG, a Sony vagy akár a Hisense egyes OLED televíziót, amelyeknél a dizájnerek érezhetően lubickoltak, és ez meglátszik a végeredményen is.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!