ComputeMark, LuxMark, QuickSync konvertálás
A közelmúlt VGA-tesztjeihez hasonlóan két, általános számítási feladatokat tartalmazó benchmark is bekerült méréseink közé. Mivel félig-meddig szintetikus tesztekről van szó, túl messzemenő következtetéseket szerintünk nem érdemes levonni ezek eredményeiből.
A ComputeMark egyszerűbb DirectCompute shaderekkel operál, amelyekkel főleg a játékok alatt lehet találkozni. Itt az i7-3770K nem érte utol az A8-3870K-t. A másik teszt, a Luxmark az egyik legelterjedtebb benchmark ray-tracing tesztelésére. Itt már fordult a kocka, és a gyengébb grafikus magot kompenzálta a négy erős CPU mag, amivel 23%-kal jobb eredményre volt képes az i7-3770K a konkurenciánál.
Végül egy mérés erejéig kipróbáltuk a QuickSync dedikált enkódolót is. Az i7-2600K-nak itt 26 másodperccel tovább tartott a konvertálás, mint az új jövevénynek.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!