Hirdetés

Indiana Jones and the Great Circle teszt

Indiana Jones egy újabb kalandra invitál bennünket, ezúttal a titokzatos Nagy Kör titkának nyomában. A kérdés azonban adott: van a játékban a nosztalgián túl annyi, hogy lenyűgözze a mai közönséget?

Kígyók. Miért épp kígyók?

Ikonikus ostorunk egyébként nem csak az összetűzések során hasznos, hanem a felfedezés során is elengedhetetlen a használata. A filmek – és a régi Indy-játékok – ismerői számára nem lehet meglepetés, hogy eszközünket lengedezésre és mászásra is használhatjuk. Ilyenkor, valamint a falhoz simulás során egyébként külső nézetre vált a játék, ami lopakodás során kifejezetten jól jön. Lopakodás és ostorcsapások, világjárás és agresszív régészkedés – de egy fontos komponensről még nem beszéltünk. Merthogy egy Indiana Jones-játék nem érdemelné meg a nevét, ha nem lennének benne különféle fejtörők és rejtvények. Érdekes megoldás, hogy a végigjátszáshoz kötelező puzzle-ök megoldásához lehet segítséget kérni, az egyéb feladatoknál viszont nincs ilyen opció – ott csak az alapos megfigyelésre, a hátrahagyott információkra lehet támaszkodni. Ezek a fejtörők néha nem is könnyűek, főleg a modern széfek kombinációinak megfejtése lehet sokszor trükkösebb, mint akármelyik ősi szobros feladvány.

[+]

A széfekben, ládákban és erszényekben sokféle zsákmányt is lelhetünk, köztük például helyi valutát, amit kizárólag az adott terület kereskedőjénél költhetünk el különböző térképekre és más eszközökre. Emellett találhatunk gyógyszeres fiolákat is, amelyek a maximum életerőnket és állóképességünket növelik. Küldetések teljesítéséért, valamint a gyűjthető tárgyakért pontokat kapunk, amelyeket különböző képességekre költhetünk el – de csak akkor, ha könyvek formájában megtaláltuk azokat a pályák eldugott sarkaiban. Külön kiemelném az egyik leghasznosabb perket, a „második esélyt”, ami akkor aktiválódik, ha épp elpatkolnánk – ennek aktiválódásakor, ha időben oda tudunk kúszni elrepült kalapunkhoz, akkor egy szellemes animáció formájában ott folytathatjuk a küzdelmet, ahol abbahagytuk.

Hirdetés

[+]

A Great Circle-t PC-n teszteltem, és itt a játék látványvilága lenyűgöző volt, pedig a path tracing funkciót csak a megjelenés napján érkező frissítés fogja aktiválni. Az átvezetők, a fényhatások, a textúrák mind gyönyörűen kidolgozottak lettek, cserébe viszont a hardverigény is kellemetlenül magas lett – kimaxolt grafikával és bekapcsolt sugárkövetéssel például 4090-es kártyáját igényel. Persze ha a nem 4K-ban szeretnénk játszani, esetleg elengedjük a ray-tracinget, akkor kicsivel szerényebb erőmű is megteszi, de minden vason sajnos így sem fog elindulni. Teljesítménybeli problémákat kizárólag néhány elindításkor tapasztaltam, ilyenkor, ha babráltam kicsit a beállítások között, akkor megoldódott a probléma – simán lehet, hogy ezt a megjelenésig orvosolják a fejlesztők. A játék audió tekintetében is remekel: az ikonikus John Williams-dallamok hatása ugye örök, az új dalok jól illeszkednek ezekhez, és Troy Baker szinkronja a vártnál sokkal, de sokkal jobban passzol a Harrison Fordról mintázott Indy karakteréhez. Bugokkal néhány apróságot leszámítva nem igen találkoztam, cserébe az ellenfelek a legtöbb esetben nem voltak a helyzet magaslatán. Nem egyszer előfordult, hogy megtalálták eszméletlen társukat, felsikítottak, majd szimplán elsétáltak, mintha mi sem történt volna. A korábban említett „második esély” használatakor is mintha mindenki elfelejtené, hogy ott vandálkodtunk fél perccel előtte. Az is zavaró tud lenni, hogy az ellenfelek egy idő után újraélednek – tehát ha kitisztítottunk egy bázist, de később még visszatérnénk oda egy küldetés erejéig, akkor újra kell kezdeni a vadászatot.

[+]

Az Indiana Jones and the Great Circle számomra az idei év egyik legkellemesebb meglepetése volt, ugyanis nem vártam sokat tőle. Ennek ellenére a tesztelés közben azon kaptam magam, hogy órákon keresztül kutattam a Vatikánban eldugott kincseket és fotózgattam a helyi macsekokat néhány extra fejlesztési pont reményében. A fura név ellenére a történet hozza az Indy hangulatot és a nagy, nyílt pályák is temérdek tennivalóval vannak megtöltve, így üresjárattal nem igazán találkoztam. A hangulathoz természetesen a látványvilág és a zenék is sokat hozzátesznek, és még az olykor rettentően buta ellenfelek se tudnak igazán nagyot rontani az élményen. A teljességhez viszont a PC-s játékosoknak szüksége lesz egy igen combos konfigurációra, ugyanis a 120 GB-os tárhelyigény mellett a gépigénynél is vastagon fogott a ceruza.

Az Indiana Jones and the Great Circle PC-re és Xbox Series konzolokra jelenik meg december 9-én. A Premium Edition 3 nappal hamarabb játszható. PlayStation 5-re 2025 tavaszán érkezik a program. A játék az első naptól megtalálható a Game Pass kínálatában PC-n és Xboxon is.

A tesztjátékot a kiadó Bethesda biztosította.

Összefoglalás

Az Indiana Jones and the Great Circle kiválóan keveri a nyitott pályákon való szabad felfedezést és lineáris narratívát követő szakaszokat, mindezt lenyűgöző audiovizuális megvalósításban. Mind a harc, mind a lopakodás, mind pedig a fejtörők megoldása jobban működik a vártnál, köszönhetően annak, hogy a fejlesztők mindenhol a változatosságra törekedtek. Noha PC-n óriási gépigénnyel kell számolni, és az ellenfelek mesterséges intelligenciája is hagy némi kívánnivalót maga után, az élmény összességében magával ragadó.

Az Indiana Jones and the Great Circle legfőbb pozitívumai:

  • Igazi Indiana Jones-hangulat és mesés látványvilág;
  • változatos pályák, mind a kinézet, mind a teendők tekintetében;
  • élvezetes lopakodás és szórakoztató ökölharcok;
  • remek fejtörők és sok másodlagos feladat.

Az Indiana Jones and the Great Circle legfőbb negatívumai:

  • Meglehetősen bután viselkedő ellenfelek;
  • kisebb teljesítménybeli problémák PC-n;
  • zavaró módon feltámadhatnak az ellenfelek.

Balga Bence

Hirdetés

Google Pixel 9a - A Google AI-ban rejlő erő

PR Most ajándék Pixel Buds A fülhallgatóval

Advertisement

Azóta történt

Előzmények

  • Lego Horizon Adventures teszt

    A Horizon: Zero Dawn Remastered megjelenését követően harmadszorra is lehetőségünk nyílik átélni Aloy kalandjának első fejezetét – ezúttal azonban Lego-dinoszauruszok és szörnyű poénok társaságában.

  • Metal Slug Tactics teszt

    Nem vertek át a szemeid: a Metal Slug kajla akcióorgiáját ezúttal egy körökre osztott, négyzethálós taktikai játék próbálja meg visszaadni. És ami a legfurább, ez több tekintetben sikerült is!

  • Unknown 9: Awakening teszt

    Teljespályás letámadással indul a Namco új alkotása: a videojáték mellett képregények, podcastek és egy regénytrilógia is azt hivatott hirdetni, hogy ez itt a Következő Nagy Dobás.

  • Phoenix Springs teszt

    Annyit vitázunk arról, hogy a játékok képviselhetnek-e – és ha igen, milyen értelemben? – művészeti értéket, hogy amikor jön egy tényleg művészi alkotás, amellett hajlamosak vagyunk elmenni.