Hirdetés
Velem van az erő!
Vannak, akik számára egyetlen videojáték elkészítése is lehetetlennel felérő álomnak tűnik, és akadnak olyan rutinos csapatok is, akik rögvest trilógiákban mernek gondolkodni. És bár ez ma már pénzhegyeket igényel, még felettük álló önbizalom is létezik: azoké, akik rögvest végeláthatatlan transzmédiás brandet vízionálnak ötletük köré. Az elsőjátékos kanadai Reflector stúdió még 2020-ban jelentette be az Unknown 9: Awakeninget, már akkor az alcímmel jelezve, hogy a játék csupán a szerény kezdet. Az ötletet a Namco karolta fel, és megadták a kellő támogatást is a csapatnak - a világ és a karakterek mélyebb bemutatására a megjelenéshez időzítve képregényeket indítottak, podcastot szerveztek és még egy regénytrilógia is készülget. Igaz, a bejelentés óta eltelt négy év alatt pont a játékról nem derült ki sok minden, még a trailerek sem meséltek túl sokat arról, hogy ebben a kidolgozottnak tűnő világban mit is lehet majd csinálni - és emiatt én óvatosan vetettem bele magamat az eseményekbe.
Nézzük meg az alapokat: az Awakening az előző évszázad elején, az első világháború küszöbén játszódik, de természetesen egy alternatív Földön. A technológia mellett nagy titokban létezik a mágia is, pontosabban az úgynevezett Fold az, amiből a Quaestor titulussal rendelkezők (az azonos rangú római pénzügyérektől eltérően) különleges képességeiket szedik. Főhősünk egy indiai árva, Haroona, aki természetesen szintén képes ennek az energiának a kihasználására. A játék elején mentorunkkal együtt próbáljuk megállítani a gonosz Ascendant szekta ördögi tervét, a világtörténelem új mederbe terelését. Kettőt lehet találni, hogy melyik ismerősünk patkol el az első órában, hogy megadja a kötelező érzelmi pluszt ahhoz az ereklyevadász küldetéssorozathoz, amely eldöntheti akár a Világ Sorsát is… Ennek során egy Indiana Jones-kalandhoz hasonlóan mi is bejárunk majd néhányat a Föld legizgalmasabb tájai közül - és mindehhez körülbelül ugyanakkora szabadságot kapunk, mintha egy filmet néznénk.
Igen, az Awakening egy végtelenül lineáris akciójáték, méghozzá az Xbox 360-generáció stílusában: deszkán egyensúlyozós részek, hasadékokon való lassú átvergődés, rögzített ágyús szakaszok és festett felületeken való mászás próbálja feldobni a szimpla mászkálást. Lőfegyvereket egyáltalán nem fogunk használni, de ez nem hiányzik, hiszen a gyengécske AI-nak köszönhetően néhány pusztakezes kombóval is semlegesíteni tudunk mindenkit. A derékig érő fedezékek és a - mit tesz isten? - pont ugyanilyen magas fűvel borított részek azt is jelzik, hogy verekedés mellett a lopakodás is igen fontos játékelem. Ez így is van, de a sunnyogás igazi ízét itt különleges képességeink használata adja meg. Bár van néhány általánosan használható képességünk is - például láthatatlanság, pajzs, valamint Erő-lökés és -rántás -, illetve számtalan hordót és generátort is robbanásra késztethetünk elménk segítségével, az igazi mókát a Stepping képesség jelenti. Ezt magyarul talán megszállásnak hívhatjuk, hisz ezt használva szinte bármelyik ellenfél felett átvehetjük rövid időre az irányítást.
A mesterlövészekkel társaikat - vagy a kamerákat - iktathatjuk ki messziről, és a ménkű lények területre ható támadását is barátai gyűrűjében érdemes elsütni. Bár a közel negyedszázada megjelent Messiah sokkal, de sokkal többet hozott ki a karakterek közti ugrálásból, a jól sikerült megszállásokkal elindított káoszhullámok így is az Awakening legjobb részét képezik. Bár az ismerős varázslatok nyomán nem egyszer Tesco Gazdaságos jedinek érezhetjük magunkat, ahogy Haroona fejlődik, úgy válik egyre élvezetesebbé az ellenfél-csoportok kiiktatása. Tudásunkat három képességfán tuningolhatjuk, és érdekes módon ehhez a pontokat nem harccal kapjuk, hanem a pályák félreeső pontjain, sokszor a szép látványon sokat romboló Quaestor-látást bekapcsolva.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!