Képminőség
Ez a Hisense A7GQ televízió egy 55 hüvelyk képátlójú, 3840x2160 képpont megjelenítését szavatoló, Direct-LED háttérvilágítású kvantumpontos IPS LCD panelt kapott, amelynél így a pixelsűrűség 80,1 ppi. A monitorokkal ellentétben itt nem figyeltek arra, hogy a megjelenítőt bevonják olyan speciális anyaggal, ami eloszlatja a becsillanó külső fényeket, ezért a kijelző látványosan tükröződik, ami nem az igazi.
A kvantumpontos eljárásról írtunk korábban, úgyhogy most röviden csak a lényeget foglaljuk össze: a folyadékkristályos, azaz LCD technológián alapszik, azonban itt a LED-ek által szolgáltatott kék háttérvilágítás áthalad egy speciális, úgynevezett kvantumpontokkal, azaz nanoméretű kristályokkal dúsan meghintett filmen, aminek eredményeként széles spektrumú fehér fény jön létre. Ez elméletileg rendkívül pontos és tiszta tónusok megjelenítését biztosítja úgy, hogy az idő múlásával sem kell tartani a minőségromlástól, eltérően a fehér LED-ektől, amelyek hajlamosak enyhén besárgulni. A technológia előnye még, hogy elméletben nagyobb fényerőt és valósághűbb színmegjelenítést tesz lehetővé,
Hirdetés
Az alkalmazott paneltechnológia alapján biztosak voltunk benne, hogy a tökéletes, 0 cd/m² fénysűrűségű fekete megteremtésére nincs mód. Ez be is bizonyosodott, mint ahogy az is, hogy a kontraszt messze van a legjobbtól, hiszen 1020:1 valós maximális kontrasztarányt tudtunk belőle kipréselni. Amennyiben valaki nem elégedett ezzel, a kontrasztjavítás funkció segítségével mesterségesen markánsabbá teheti a különbségeket a sötét és világos tartalmak között, de ez azzal jár, hogy a finomabb átmenetek eltűnnek. A színek megfelelő beállítások mellett természetesek, naturálisak, még a problémásabb tartalmak (emberi bőr, hullámzó víz stb.) visszaadása is problémamentes, de az is tény, hogy igen enyhe fátyolosság mindig érzékelhető.
A Direct-LED háttérvilágítás lényege, hogy a fénykibocsátó diódákat rács alakzatban helyezik el a képernyő mögött, ez a megoldás pedig elméletileg szavatolja a fény egyenletesebb eloszlását, azonban ez itt nem nagyon jött össze. Méréseink alapján az egyes képtartományok fényereje közötti eltérés elérheti a 18 százalékot, és ennél is nagyobb baj, hogy a felhősödés olykor a hétköznapi használat során is tetten érhető.
Gyengébb minőségű online streming videók vagy a médiaboxból érkező SD tévéadásoknál enyhe zajosodásba is bele lehet futni; ezen egész jól lehet segíteni a Zajcsökkentés bekapcsolásával, viszont számolni kell vele, hogy kicsit elmosódottabbá teszi a képet. A betekintési szög közepes, hiszen 160 fok környékéről nézve a képernyőt már láthatóan kezdenek fakulni az árnyalatok és érződik a kontrasztvesztés, de legalább invertálódástól ilyenkor sem kell tartani.
Homogenitásvizsgálat: a fénysűrűség mértéke az egyes fényerő beállítások mellett [+]
A cég felsőkategóriás készülékeivel ellentétben ebbe a televízióba nem 120 Hz, hanem 60 Hz képfrissítési frekvenciájú panel került. A Leo Bodnar műszerével végzett mérések alapján az input lag 14,3 ms, ami elmarad a legjobb készülékek által produkált sebességtől, és ezek alapján nyugodtan mondhatjuk, hogy játékra van jobb választás a Hisense 55A7GQtelevíziónál.
A mozgásmegjelenítés során csak apróbb anomáliákba futottunk bele. Játékoknál és filmnél is voltak néha kisebb akadozások, de ezen viszonylag hatékonyan lehetett segíteni az Ultra Smooth Motion nevű interpolációs eljárás aktiválásával, amely virtuális képkockákat illeszt be a valódiak közé. Utánhúzást, szellemképesedést nem tapasztaltunk, mint ahogy azt se, hogy vibráló aura jelenne meg a mozgó objektumok körül. A modell támogatja a nagy dinamikatartományú tartalmak megjelenítését, azonban az az alacsony maximális fényerőm iatt (345,7 cd/m²-t mértünk) a HDR effekt alig érzékelhető, látványosnak pedig pláne nem mondanánk.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!