Tesztek - OpenGL
Az OpenGL hagyományosan az NVIDIA territóriuma, szóval először hazai pályán mértük össze az újonc és a többiek tudását.
A GeForce 7600 GT szűrők nélkül átlagosan 10 százalékkal verte a 6800 GS-t és jó 50 százalékkal volt gyorsabb a 6600-as GT-nél, ami nagyjából meccselt az X800 GTO2-vel. Az X1600 XT reménytelenül a sor végén kullogott.
Meglepetésre szűrőkkel még nagyobb lett az NVIDIA újoncának előnye; így már 17 százalékot vert a GS-re és közel 80-at a 6600 GT-re. Úgy tűnik, a 128 bites memóriavezérlő relatív szűkösségét ellensúlyozza a magas órajel. A Radeonok csak a négy ROP egységével és 128 bites memóriavezérlőjével nagyon elfogyó 6600 GT-t tudták megelőzni.
Quake 4-ben is diadalmaskodott a 7600 GT, bár meg kell jegyeznünk, hogy egy kis baki csúszott a mérésünkbe. A játék belső tesztelőjét használtuk, ami nem jeleníti meg korrekten a füstöket és egyes fényhatásokat, így a megszokottnál magasabb fps értékeket kaptunk, és a teszt jellege is más lett egy kicsit. Ettől függetlenül az eredmény azért értékelhető. Továbbra sem kellett amiatt aggódni, hogy az új közepes GeForce 128 bites memóriavezérlője kevés lenne, ismét szűrőkkel mértük a nagyobb előnyt. Márkatársaival szemben 30, illetve 90 százalékkal tudott többet az újonc, de Radeont sem engedett maga elé. A 6800 GS és a gyengének tartott Radeon X1600 XT közeli eredménye érdekes; meglátjuk, más játékban jelentkezik-e.
Harmadik OpenGL játékunkban is ott végzett a 7600 GT, ahova vártuk: az élen. Itt már a szűrők nélküli eredmények mutattak nagyobb előnyt a 256 bites memóriavezérlővel felvértezett 6800 GS ellenében. Valószínűleg a szűkös memóriabusz miatt került a mezőny végére a 6600 GT; utódja teljesítményének csak a felét tudta. A Radeonok – meglehetősen nagy egyetértésben – a két vezető GeForce mögé helyezkedtek.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!