Fujitsu Forum 2017: segítség a digitális átálláshoz

November és München, akkor Fujitsu: a tech óriás idei rendezvényének fő témája a digitalizáció volt.

Stratégia az átálláshoz

Hatvanbillió dollár: ennyi az az érték, amennyi a digitális átállást sikeresen végrehajtó vállalatokhoz kerülhet a következő hét-nyolc évben azoktól, akiknek ezt nem sikerül meglépni – jelentette ki Duncan Tait, a Fujitsu vezérigazgatója, alelnöke, valamint Amerikáért és EMEIA-régióért felelős vezetője. A 2017-es Fujitsu Forum célja, hogy bemutassa, a japán technológiai óriás milyen megoldásokat tud ügyfeleinek kínálni annak érdekében, hogy a sikeres oldalon állhassanak a tavaly ismertetett négy stratégiai vonalon: a felhő, a mesterséges intelligencia, az IoT és a kiberbiztonság területén.


[+]

A rendezvény mottója – emberközpontú innováció és digitális „co-creation” – is utal arra, hogy a Fujitsu szerint többről van szó, mint a már meglévő, gyakorlatilag kulcsrakész eszközök beépítéséről egy vállalat üzleti folyamataiba. Ehelyett ez a közös digitális alkotás az eddiginél szorosabb együttműködést jelent, ahol ötvözik a Fujitsu birtokában lévő technológiát és szakértelmet a partnernél rendelkezésre álló ismeretekkel azért, hogy közösen dolgozzanak ki egyedi megoldásokat a digitális átállás jelentette kihívásokra.


[+]

Az előadás során elhangzott számok jól mutatják, hogy erre szükség van: egy több mint 1600 vállalat bevonásával készített felmérésből kiderült, hogy ugyan a cégek túlnyomó része tisztában van a digitális átállás fontosságával, sőt 90%-uk azt állítja, hogy rendelkezik is erre vonatkozó stratégiával, harmaduk elismerte, hogy az elmúlt két évben már előfordult, hogy le kellett állítaniuk egy-egy ilyen, átállást megcélzó projektet. Egy ilyen leállítás vagy kudarc pedig – amiről a megkérdezettek negyede számolt be – nem olcsó: az előbbi átlagosan 423 000, míg utóbbi több mint 555 000 euróba kerülhet. A Fujitsu véleménye szerint a sikeres átállás négy pilléren nyugszik, amelyek sorrendben az ember, az intézkedések, az együttműködés és a technológia.

Legfontosabb alapok

Az emberi tényező esetében a lényeg a megfelelő képességekkel rendelkező munkaerő biztosítása, ami jelenti a felvétel és az át-, illetve továbbképzés fontosságát is. A felmérésben részt vevő cégek több mint kétharmada vélte úgy, hogy a rendelkezésükre álló humán erőforrás nincs birtokában a megfelelő digitális ismereteknek az átálláshoz (az már más kérdés, hogy a vezetőség közben a saját digitális képességeiről igen jó véleménnyel van), 93% pedig úgy látja, hogy a következő három évben mindenképpen szükség lesz a dolgozók továbbképzésére, a hiány ugyanis csupán új munkavállalók felvételével nem orvosolható. Komoly változások várhatóak a munkahelyek tekintetében is: a hagyományos, „kilenctől ötig ülök az asztalomnál” filozófiát egy személyre szabott, a munkavállalót segítő és nagyon rugalmas modellnek kell felváltania.


[+]

Az intézkedések tekintetében arra van szükség, hogy a cégen belüli eljárások, szabályok és folyamatok is illeszkedjenek a digitális átállási stratégiához. Ezt a területet a megkérdezettek mindegyike nagyon fontosnak ítélte, míg a következőt, az együttműködést csak 16%-uk tette az első helyre. Itt jön képbe a co-creation, melynek lényege a technológiai partner (jelen esetben a Fujitsu) az eddig megszokottnál szorosabb bevonása az üzleti folyamatokba. Ez azért fontos, mert mint az előző oldalon is írtuk, nem egyszerűen arról van szó, hogy a Fujitsu egy meglévő, tulajdonképpen kulcsrakész eszközt ad majd át használatra, hanem hogy közösen áttekintve az ügyfél folyamatait, azokra dolgoznak ki megoldásokat.


[+]

Végül az utolsó a sorban a technológia, amely az előbbi három stratégiai tényezőt szövi át. Ezen belül a vállalatvezetők 52%-a készül kiberbiztonsági megoldások telepítésére, 51% az IoT, 47% a számítási felhő, 46% pedig valamilyen mesterséges intelligencia bevezetésére készül.

Segítség a Fujitsutól

Ami az egyes részterületeket illeti, a felhő területén a legfontosabb a hibrid IT kínálta lehetőségek kihasználása – ezen a téren a Fujitsu arra számít, hogy a nagyobb vállalatok több mint fele tér át valamilyen felhőalapú megoldásra a következő két évben. Hogy ebben segítsen, új régiókban (Egyesült Királyság, Finnország, Németország, Spanyolország, Észak-Amerika) tette elérhetővé K5 felhőszolgáltatását, és egy új, privát adattárolási megoldást is kínál, amely biztosítja az Európai Unió általános adatvédelmi rendeletében (GDPR) foglalt előírások teljesítését.


[+]

Az IoT esetében nagyon fontos a szenzorokból érkező adatok feldolgozása, az azokra történő reagálás. Ez a feladata az INTELLIEDGE megoldásnak, amely egy közvetlenül az IoT peremére telepíthető rendszer, mely a felhőből származó információk alapján képes valós idejű döntéseket hozni. Mesterséges intelligencia segítségével gyűjti és dolgozza fel az érzékelők adatait, von le belőlük tanulságokat, és kapcsolódik össze a különféle digitális gyártási információkkal.

Ezen mesterséges intelligencia új utakat nyit meg a szervezeti folyamatok során generált információk értelmezése terén. A Fujitsu óriási lehetőségeket lát ezen a területen, és mindent megtesz azért, hogy hozzásegítse ügyfeleit ezek kiaknázásához. Ezzel kapcsolatban több példa is elhangzott az előadáson: a Siemens Gamesa szélturbinagyártó vállalat például egy új minőségbiztosítási rendszert vezetett be a cég segítségével, amely mesterséges intelligencia segítségével a turbinalapátok korábban közel egy napig tartó ellenőrzését másfél órára csökkentette, és közben az emberi szem által nem látható, apróbb hibák felderítését is segíti, felszabadítva a mérnököket a monoton munkavégzés alól. De nem az ipar az egyetlen terület, ahol az AI forradalmi változásokat jelent, ide tartozik az egészségügy is, ahol a HIKARI segíthet a diagnosztikában, megkönnyítve az orvosok dolgát.


[+]

A digitális átállással párhuzamosan kiemelt fontosságú a vállalat szempontjából kritikus új rendszerek kiberbiztonsága is. A Fujitsu globális kiberbiztonsági szervezetet hozott létre, és partnereivel tovább dolgozik internetes biztonsági szolgáltatásai fejlesztésén. Ezek között mesterséges intelligenciára és automatizációra épülő analitikai és intelligencia-szolgáltatások (Cyber Threat Intelligence, Cyber Threat Analytics) találhatók, amelyek segítik a biztonsági események elleni eredményesebb védekezést.

Wombath

Azóta történt

Előzmények