Endgame Gear XM1r teszt: beteljesült claw gripes álom?

Az átlátszó Dark Reflex változatot nyúztuk egy héten át, és a végén nem is nagyon akartunk tőle elválni.

Driver

A(z opcionális) driverrel volt egy kis körülményesség, mert a gyártói oldalon nincs fenn (coming soon, tehát hamarosan érkezik státusz), így a jelenleg még bétás meghajtóprogramot egy japán honlapról kellett levadásznunk, viszont az csupán a 1.8.40-es firmware-től kezeli az egeret. Erre azután jöttünk rá, hogy az 1.7.211-es firmware-t 1.7.230-ra frissítettük (jelenleg ez az utolsó feltöltött változat a termék weboldalán), így a magasabb, 1.8.40-es verziószámút újfent a távol-keleti site-ról gyűjtöttük be, de utóbb kiderült, hogy az Endgame Discord szerveréről is megtehettük volna ezt.

[+]

Hirdetés

Miután a firmware cseréje lezajlott, feltelepítettük az XM1r Controller appot, ami a háttértárolónkon 455 MB helyet, és megnyitott állapotban 110-120 MB rendszermemóriát kért magának, bezárásakor nem maradnak hátra háttérben futó folyamatok.

[+]

A szoftver bonyolultsága az 1 x 1-es matematikai probléma határait súrolja. Az ablak bal felső részében a bal és jobb klikkek kivételével a gomboknak adhatunk új funkciókat; más gombokkal cserélhetjük őket fel, továbbá billentyűleütést, cpi-váltót vagy médiavezérlőket társíthatunk hozzájuk.


[+]

A bindolást lehetővé tévő részleg alatt húzódik meg a szenzor felbontásával történő machinálás. Összesen négy lépcső van, az alapértelmezett beállítások követik a normát (400, 800, 1600 és 3200 cpi), de 50-től 19 000 cpi-ig manuálisan is megadhatunk értékeket 50-es lépcsőkben. Az adott fokozatra kattintva felugrik a csúszka, alatta meg a 11 szín, melyekkel a hasra helyezett indikátor LED-eknél fogunk találkozni. Érdemes megemlíteni, hogy a színes négyzet jobb felső sarkában megülő aprócska négyzettel eltávolíthatjuk a számunkra fölösleges cpi-szinteket.

[+]

A jobb térfélen telepedtek meg az érzékelővel kapcsolatos egyéb beállítások. A "Raw input" nyers beviteli adatokat továbbít a számítógép felé, nincs utólagos smoothing/hozzáadott késleltetés – ezt egyelőre nem tudtuk babrálni, majd csak a szoftver leendő revíziójában lesz elérhető, de nem is célszerű ilyet tenni, így ezt nem soroljuk a negatívumok közé. Az angle snapping ki- és bekapcsolása úgyszintén ide került (alapértelmezetten kikapcsolt), míg a "Ripple control" a magas cpi-állásokon megjelenő jittert enyhítő smoothingot aktiválja (alapértelmezetten kikapcsolt, jobb is így hagyni). A "Lift-off Distance" lenyíló menüjében a LoD-ot lőhetjük be 1 vagy 2 mm-esre (alapértelmezetten 1 mm), a bal oldal aljára pedig a profilmenedzsment költözött; öt profilból válaszhatunk, melyeket szabadon átnevezhetünk vagy törölhetünk.

Érdekes, hogy az USB frissítési rátáját csak hardveresen lehetséges szabályozni 125, 500 és 1000 Hz közt (lásd táblázat, alapértelmezetten 1000 Hz).

Az Endgame Gear XM1r polling rate állítása
Funkció A funkció elérése Az állapotjelző LED válasza
125 Hz Tartsuk nyomva a cpi-váltót 2 másodpercig, majd engedjük fel A bal oldali LED felvillan, majd égve marad
500 Hz Tartsuk nyomva a cpi-váltót 2 másodpercig, majd engedjük fel A jobb oldali LED felvillan, majd égve marad
1000 Hz Tartsuk nyomva a cpi-váltót 2 másodpercig, majd engedjük fel Mindkét LED felvillan, majd égve marad
Az Endgame Gear XM1r firmware naplója
Firmware verziószáma Javítások/változtatások
1.7.211 az első, alap firmware
1.7.214 a görgőkerék bugjának javítása
1.7.230 a helytelen alapértelmezett cpi értékek javítása
1.7.237 új kattintást regisztráló algoritmus
optimalizált slamclick-javító algoritmus
1.7.238 az alapértelmezett LoD 1-ről 2 mm-re növelve
1.8.120 optimalizált lekövetés (tracking)
újabb görgővel kapcsolatos javítás
1.8.122 flashelés utáni helyetelen cpi szetting javítása
1.8.140 az XM1r Controller szoftverrel való kompatibilitás implementálása
gombonként elkülönített, dinamikus kattintás regisztráció
tovább optimalizált slamclick-javító algoritmus
ismét 1 mm-es az alapértelmezett LoD

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés