DeltaChrome: az S3 visszatér

FSAA és AF

Korábbi tesztjeinkben már részletesen kielemeztük az ATI, NVIDIA (Világok harca: Radeon 9800 vs. FX 5900) és XGI (Nagyvas: Club3D Volari Duo V8 Ultra) élsimító és textúraszűrési eljárásait, most lássuk az S3 Graphics megoldásait! A DeltaChrome kétszeres, supersampling elven működő anti-aliasingot alkalmaz. Ez egy rendkívül erőforrásigényes eljárás: a chip a képet mindkét irányban kétszeres méretben számolja ki, majd visszaalakítja eredeti méretre. A megoldás azonban valamivel jobb képminőséget nyújt, mint az ATI négyszeres multisamplingje és az NVIDIA 6×S multi-supersampling keveréke.

Hirdetés

Az anizotropikus szűrés terén ugyanakkor az S3 Graphics nagyot alkotott. A filter 2 és 16 között állítható, és jelentősen kisebb a teljesítményveszteséggel jár, mint a konkurens termékek esetében. Ezt jól illusztrálja az alábbi grafikon, amelyen nem a tényleges sebesség, hanem a sebességcsökkenés mértéke látható az egyes AF-szintek esetében.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények