DeltaChrome: az S3 visszatér

DeltaChrome inside

Az S3 Graphics több mint egy év lemaradással indult a DirecX 9-es versenyben, ami azonban lehetővé tette a cég számára, hogy tanulmányozzák a "nagyok" megoldásait. Nem meglepő, hogy a DirectX 9-es grafikus processzorok fejlesztésében – jelenleg – élenjáró ATI 4 vertex egység és 8 pixel egység konfigurációját választották. Ugyanakkor – feltehetően a költségek alacsonyan tartása érdekében – nem alkalmazták az ATI és NVIDIA által egyaránt használt crossbar memóriaelérési megoldást, amely egy több-, általában négycsatornás memóriát és több kiszolgálásra váró egységet, valamint köztük egy csatornaelosztót takar. A DeltaChrome így teljes 128 bites blokkokat képes csak olvasni.


DeltaChrome belső felépítése

A GPU-tervezők a fölösleges memóriahasználat elkerülése érdekében többféle Z-buffer technikát alkalmaznak. Ezekkel a módszerekkel kiszűrhetőek azok a felületek, amelyeket nem kell lerenderelni, mert egy másik felület mögé kerülnek, így nem láthatóak. Ezek közül a DeltaChrome-ban megtalálható a hierarchikus Z-buffer-kezelés (melyet az ATI már évek óta alkalmaz), a gyors, nulla ciklust igénylő Z-buffer-törlés (ezt az ATI- és NVIDIA-chipek is tudják) és a kétciklusos deferred rendering. Utóbbi esetében az első körben csak "körülnéz" a rendszer, hogy mely pixelek láthatóak, és a második körben csak a "látható" pixeleket számolja ki.

A DeltaChrome S8 négy vertex egységgel és nyolc futószalaggal, futószalagonként egy-egy pixel egységgel van felszerelve. A vertex egység belső pontossága 128 bit (4×32 bit), ahogyan az NVIDIA N3x chipeknél, míg a pixel egysége 96 bites (4×24 bit) – ahogyan az ATI R3x0 chipeknél –, de támogatja a feles pontosságú 4×16 bites precizitást is. Ez talán fölösleges, bár biztosan gyorsabb a kisebb pontosságot igénylő számolás – majd meglátjuk. A shader egységek valamelyest túlmutatnak a 2.0-s specifikáción, így kiérdemelik a divatos 2.0+ jelölést. A specifikációk szerint van dinamikus flow control és floating point render target megvalósítás is.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés