DeltaChrome: az S3 visszatér

A shaderek minősége

A ShaderMark 2.0 tesztprogrammal alaposan ki lehet vizsgálni a shaderes hatások helyességét. A szoftver használható sebességtesztelésre is, de mi csak a minőségre összpontosítottunk. Már az induláskor jött az első nyakleves: a DeltaChrome az általunk használt meghajtóval nem támogatja a lebegőpontos precizitású renderelést DirectX-ben, pedig a szolgáltatás a "fícsörlistáján" rajta van. A képeket figyelve jellemzően élesebb és darabosabb képet kaptunk, mint a Radeon 9600-nál. Az ATI-kártyával a közeli részletek élesek, a távoliak homályosabbak voltak. A DeltaChrome képe azonban egyenletes élességet mutatott, ami a háttérnél már zavaró blokkosodást eredményezett. Sajnos ez a jelenség a programozható mélység (Programmable Depth-of-Field) hatás hiányát jelzi, amely elvileg szintén megtalálható a DeltaChrome arzenáljában.

Hirdetés


Environment mapping


Environment bump mapping


Marble shader


Tile shader

Kellemetlen meglepetés ért a real-time márványrenderelő képénél, amely olyan mintha szét lenne turmixolva és utána ki lenne élesítve. A korábbi meghajtókkal is hibásak voltak a procedural textúrák, de érdekes, hogy a D3D RightMarkban a márvány és a tűz is hibátlan volt. További érdekesség, hogy a real-time tile textúra viszont sokkal szebb volt, mint az ATI-kártyán.

Az ShaderMark azt mutatja, hogy képminőség terén van még mit csiszolni a meghajtókon.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés