Csúcsra járatva: tuning a negyediken

Hirdetés

Játékok

Következzenek a játékok, amelyek egy processzor kiválasztásánál szintén fontos szempontként szerepelnek. Elsőként az OpenGL API-ra épülő Quake 3-at és ennek felújított motorjára épülő Wolfensteint vettük elő. Quake 3 alatt használtuk az SSE utasításkészletet kihasználó DLL-gyűjteményt, ezért nem meglepő, hogy az Athlon 64 és az Opteron processzor a nyerő. A Pentium 4 minden felbontásban az előbbi mögött jár. Az Athlon XP alapon járatva ismét az utolsó, míg tuningolva már megelőzi az alapon járatott Pentium 4-et. Wolf alatt már nincs SSE-optimalizációt tartalmazó DLL-gyűjtemény, ezért tuningolva a Pentium 4 is szépen felkapaszkodik az Athlon 64 és az Opteron mellé. Az Athlon XP alapon járatva ismét az utolsó helyen áll, míg tuningolva épphogy sikerül beérnie az alapon járatott Athlon 64 és Pentium 4 processzorokat, de az Opteront már nem.

Ha visszalapozunk a render-tesztekhez, akkor láthatjuk, hogy az Athlon 64 és Opteron processzorok tuningolva voltak egy szinten az alapon járatott Pentium 4 processzorral. A DirectX 8-as játékok esetében megfordul a kocka. UT2003-ban a Pentium 4 3750 MHz-en tud csak olyan gyors lenni, mint az Athlon 64 3200+ és az Opteron 146 (mindkét processzor 2 GHz-en jár!). Alapon járatva és tuningolva is a Pentium 4 és az Athlon XP az utolsó. Az Athlon 64 2400 MHz-en itt utolérhetetlennek tűnik.

A DirectX 9-es játékok esetében is folytatódik a tendencia, és az Athlon 64 illetve az Opteron processzorok behozhatatlannak tűnő előnnyel rendelkeznek. A Pentium 4 ismét csak tuningolva képes felvenni a versenyt az AMD K8-as processzoraival. Az Athlon XP TRAoD-ban minden esetben gyorsabb a Pentium 4-nél, míg Halo alatt már elmaradozik mögötte.

A 3DMark2001 pontszámgyűjtői számára van egy rossz hírünk: a Radeon 9800 Pro ezekkel a processzorokkal már kifullad, tehát eljött az idő egy GeForce 6800-as vagy Radeon X800-as kártya beszerzésére. :)

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények