Bryton Rider 450: indulásnak nem rossz

A versenytársakhoz képest kétharmad áron ígér hasonló tudást a tajvani gyártó terepbringás komputere.

Használat, tapasztalatok I.

Puding próbája az evés, a Bryton 450-é pedig a kerékpározás. Menet közben a készülék alapvetően megbízhatónak bizonyult, a megtett, nagyjából 1500 km alatt lefagyást, szoftveres hibát nem tapasztaltunk, de több alkalommal is beleütköztünk átgondolatlanul megvalósított, mondhatni béta fázisban lévő funkciókba.

Ami az alapvető szolgáltatásokat illeti, ezekkel elégedettek voltunk, az útvonalat a hasonló eszközökkel összemérhető pontossággal követi az óra az ajánlott, GPS+GLONASS beállítást használva. Ezzel, illetve a másodpercenkénti rögzítéssel (de háttérvilágítás nélkül) nagyjából 12-15 óra üzemidőre számíthatunk. Ezt kiterjeszthetjük persze más GPS üzemmód és a „smart recording” választásával, de ez a pontosság rovására megy, így épp a leglényegesebb ponton kéne kompromisszumot kötni. Terepkerékpározáshoz egyébként ajánlott legalább egy kerékfordulat-szenzor beszerzése, mert az alacsonyabb sebesség, az erdő és a kanyargós ösvények kombinációja eléggé meg tudja kavarni az észlelt sebességet. Apró, de bosszantó hiba, hogy az akkumulátor töltöttségét jelző ikonnak csak négy fokozata van, és amikor megjelenik a kimerülésre figyelmeztető ikon, már csak nagyjából fél óránk maradt az üzemidőből. Sajnos az óra rossz tulajdonsága jelenleg, hogy útvonal rögzítése közben a menübe nem lehet belépni, így ezt a fél órát az energiatakarékossági funkciók utólagos aktiválásával sem hosszabbíthatjuk meg.


[+]

Ami a kijelző olvashatóságát illeti, ez alapvetően jó, akár a természetes fényre, akár a háttérvilágításra bízzuk magunkat, a gombnyomásra is viszonylag gyorsan reagál minden, egészen addig, míg el nem érünk a térképes funkciókhoz, ahol sajnos elképesztő vánszorgás következik, hosszú másodpercek telnek el például a lépték váltásakor. Erősen béta érzetet kelt az útvonal magassági profilját mutató oldal is, mely az aktuális firmware-rel csak a rendelkezésre álló képernyőmagasság harmadát használja ki, és kizárólag a következő 2 km-t hajlandó mutatni – a léptéken módosítani pedig nem lehet, így alig derül ki valami a várható mászás meredekségéről és hosszáról.

Terepen még nem tökéletes a navigáció, a magassági profilt jelző képernyő pedig szinte használhatatlan Terepen még nem tökéletes a navigáció, a magassági profilt jelző képernyő pedig szinte használhatatlan
Terepen még nem tökéletes a navigáció, a magassági profilt jelző képernyő pedig szinte használhatatlan [+]

A térképpel kapcsolatos gondok lerontják a navigációs élményt is – ez utóbbi egyébként is főleg közúton működik, ahol a készülék rendes utasításokat ír ki, hogy merre tartsunk – terepen viszont sokszor nagyon kell figyelni, hogy az alacsony felbontású képernyőn merre is forduljunk. A kanyarodás érkezésére egyébként csippantással hívja fel a figyelmet a Rider 450. Terepen is rendelkezésre állhatnak egyébként utasítások például a Komoot vagy a Bryton saját alkalmazásában tervezett utaknál, de színek hiányában azért nem mindig egyértelmű, hogy melyik út lesz a jó nekünk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés