ASUS ROG Flow X13: három az egyben gamer notebook

Ultrahordozható notebook, nagyméretű táblagép és gamer gép is próbál lenni az ASUS idei különlegessége.

Tapasztalatok

Kijelző

Az ASUS (és így a ROG almárka) egy ideje már a játékosoknak szánt notebookok esetében is komoly hangsúlyt fektet a kijelzőre, ami egyáltalán nem gond, sőt! A Flow X13 esetében egy 16:10-es képaránnyal rendelkező, 1920x1200 pixel felbontású Sharp IPS panelt kapunk (a notebooknak létezik 3840x2400 pixeles változata is, de még nem tudni, melyik konfigurációkkal lesz elérhető nálunk). A maximális frissítési frekvencia 120 Hz és az Adaptive Syncet is támogatja a rendszer.

[+]

Hirdetés

A képernyő méréseink szerint 332 cd/m² maximális fénysűrűségre és 1857:1 kontrasztarányra képes, mindkettő kiváló érték. A színtér közel teljes sRGB lefedettséget biztosít, míg az Adobe RGB esetében 70,1%-os ez a jellemző. Ezek, illetve a gyári állapotban is kiváló színhűség jó hír annak, aki képszerkesztésre, videóvágásra is bevetné a notebookot. További örömre ad okot a PWM-mentes és elég jó egyenletességű háttérvilágítás.

Használat közben

Aligha árulunk el nagy titkot azzal, hogy a ROG Flow X13 hűtés szempontjából igazán kétarcú: amíg nem kap komolyabb terhelést, gyakorlatilag némának tekinthetjük, tehát például böngészni, chatelni teljes némaságban tudunk, viszont ha valami nagyobb feladatba vág bele, egyből hallani a hűtőventilátorokat. Igazán extrémre azonban csak akkor fordul a helyzet, ha az XG Mobile-t is bevonjuk a játékba, ez az egység ugyanis rendkívül hangos tud lenni, szinte kötelező mellette a fejhallgató használata.

Nézzük akkor most meg először a notebook viselkedését: a számítógép a ROG Strix Scar 17-hez hasonlóan az Armoury Crate szoftverrel több különböző üzemmódba kapcsolható, melyek közül a Performance az alapértelmezett. Az AIDA64-gyel végzett terhelés során a Scar 17-nél látottaknak megfelelően itt is erősen hullámzó fogyasztást láthatunk, az egyetlen különbség a Performance és a Turbo között, hogy az utóbbinál a hullámvölgyek magasabbak, a görbe alatti terület pedig valamivel nagyobb. Ennek hatása sokkal jobban látszik a frekvenciát és a hőmérsékletet mutató görbéken. A valóságban a Turbo előnye kisebb, mint a Scar 17-nél volt, minden bizonnyal azért, mert a hűtést már a Performance üzemmód is alaposan megdolgoztatja a jóval vékonyabb gépházban.

A beépített GTX 1650 Max-Q GPU esetében a Turbo a fogyasztásban gyakorlatilag nem hoz előrelépést, a frekvenciában viszont igen, az átlagosan 1665 MHz-es Boost órajel 1740 MHz-re emelkedik. Természetesen ez a hőmérsékletet is befolyásolja, de ne feledjük, hogy a CPU és a GPU hűtése össze van kötve, így ezek terhelése kihat egymásra.

Ami az XG Mobile-ba szerelt NVIDIA GeForce RTX 3070-et illeti, Forza Horizon 4 futtatása során 125-130 wattos TDP láttunk a játék közben, e mellé pedig 1700 MHz körüli órajelek (egy-két 1900 MHz-es kiugrással) és 75-80 °C-os hőmérséklet tartozik. A számítógép burkolata egyébként nem marad hűvös, a legmelegebb helyeken 50 °C feletti értékeket is mérhetünk, és ez a billentyűzetre és az alsó burkolatra egyaránt igaz.

XG Mobile használata

Ejtsünk még röviden szót az XG Mobile csatlakoztatásáról, ez ugyanis nem annyira egyszerű, mint egy tetszőleges Type-C eszközé: külön szoftverben kell engedélyezni a külső grafikus kártya használatát, és leválasztását is itt kell kezdeményezni. Hogy a véletlen széthúzást elkerüljük, a csatlakozó maga is mechanikus reteszelést kapott, és a számítógép külön figyelmeztet is arra, hogy menet közben ne is próbáljuk meg széthúzni. Ha mégis megtesszük, akkor jó eséllyel a belső GTX 1650 Max-Q sem ad képet egy komplett újraindításig – ilyenkor a CPU-ba integrált Vega 8-ra kell bízni magunkat.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • ASUS

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés