Alice: Madness Returns - Teszt

Ügyességi és egyéb feladatok

A játék nagy részében ugrálnunk kell különféle platformokon, és bár elég könnyűnek tűnik, amennyiben össze akarjuk szedni Alice összes emlékét és 100%-ra kitolni az elért teljesítményt, akkor bizony kellően megszenvedünk néhány helyszínen. A továbbjutás érdekében néhol fondorlatosan elrejtett kapcsolókat és karokat kell működésbe hoznunk, valamint meglovagolnunk a csövekből kiáramló gőzt és segítségével magasabbra jutni.

Hirdetés

Szintén a fentebb lévő helyekre történő eljutást segítik a különféle dobbantók, amelyeket kellő ügyességgel használva nehezen megközelíthető helyekre is eljuthatunk. Mivel Alice a levegőbe ugorva képes a szoknyája segítségével lassan leereszkedni, valamint még párszor további ugrásokkal fentebb és távolabbra jutni, ezért a feladatok nagy részét ily módon tudjuk teljesíteni. A bonyolultabb feladatoknál általában megjelenik a Cheshire macska, és tippeket ad a megoldással kapcsolatban. Ilyenkor érdemes őt meghallgatni.

Már a játék elején képes Alice egy gombnyomásra összezsugorodni, ilyenkor kulcslyukakon keresztül eljuthatunk titkos helyekre, valamint ekkor válnak láthatóvá azok a láthatatlan platformok és falakon lévő feliratok, melyek segítségével könnyebben megtaláljuk a továbbjutás kulcsát és a rejtett tárgyakat.

Természetesen ezek a platformok csak akkor láthatóak, ha Alice összezsugorodik, viszont ilyenkor nem képes ugrani. Amint pedig visszaáll eredeti méretébe, a platformok ismét láthatatlanná válnak. Ilyenkor igyekezni kell addig rájuk ugrani, amíg halványan derengve még valahogy látjuk őket. A nehezebb részeknél komplex rendszereket alkotnak ezek a láthatatlan platformok, így néhol kellő kihívás rajtuk ugrabugrálni.

Az ugrálós és kaszabolós játékmenetet néhol különféle minijátékokkal színesítették a készítők, ezek közül némelyik a történet részét képezi - például amikor a tehénfejű teknős barátunk hajóját kormányozva kell a víz alatt cápákra lövöldöznünk egy oldalra scrollozódó, 2D-s feladatban (Lásd kép), de akadnak benne olyanok is, amikor például egy Sonic játékhoz hasonlóan kell fogakat összegyűjtenünk, miközben csúszunk le egy kanyargós jégfolyosón.

Ezen feladatok legtöbbje azonban főleg rejtett helyeken található, és segítségükkel Alice képes több életerőre szert tenni, mégpedig úgy, hogy különféle feladatokat végrehajtva - ami lehet több ellenféllel vívott harc, de akár csak egy kérdésre válaszolva is célt érhetünk - egy tégely piros festéket kapunk. Ha négyet összegyűjtünk, akkor egy újabb rózsa jelenik meg az életerő kijelzőjén.

A játékot normál fokozaton nagyjából 10-15 óra alatt lehet teljesíteni, ami első hallásra meglehetősen soknak tűnik a mai 4-5 órás játékok világában, azonban azt meg kell említeni, hogy alapvetően egy lineáris játékról van szó, aminek legnagyobb részét az ugrándozás és a harc tölti ki.

Ám ez önmagában még nem akkora probléma, hiszen a játék nem válik unalmassá - legalábbis nekem elsőre nem volt az -, egyedüli, amit hiányoltam, azok a főellenségek voltak. Az Alice 2-ben ugyanis nincsenek bossok, habár szinte majdnem mindenkit viszontlátunk, akit az előző részben hidegre tettünk. De csak beszélünk velük, esetleg feladatokat adnak, melyek teljesítéséért cserébe ők is segítenek, viszont valódi főellenséggel csak a játék legvégén fogunk találkozni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények