Hirdetés

Alice: Madness Returns - Teszt

Bár már nem ma jelent meg American McGee sikerjátékának folytatása, de egy tesztet mindenképpen megérdemel, mert az első része nagyon tetszett.

Grafika és játékmenet

Ahogyan azt már korábban említettem, az Alice 2 alatt az Epic Games által kifejlesztett Unreal Engine 3.0 dohog, ami bár technológiailag nincs a topon, de az általa életre keltett világ még mindig lenyűgöző. Igaz, ez nagyrészt a játék művészeti stílusának, valamint American McGee elborult elméjének is köszönhető. A viszonylag sűrűn előforduló mosott, későn betöltődő textúrákat és néhol baltával faragott objektumokat ellensúlyozni tudja ez a szürreális, sejtelmes látványvilág, aminek köszönhetően teljesen rabul ejt minket a játék.

Az Alice 2-t egy Intel Core i7-920, 6GB RAM, AMD HD 6870 felépítésű gépen teszteltem, és 1920x1200-as felbontásban, bekapcsolt élsimítással, mindent maximumra téve folyamatos volt a játék, bár nálam alapból nem ment 31 FPS fölé a sebesség. Szerencsére azonban ezt ki lehet küszöbölni a konfigurációs fájl átírásával. Nyissuk meg a Dokumentumok - My Games - Alice Madness Returns - AliceGame - Config könyvtárban található AliceEngine.ini fájlt, és ott keressük meg a

MaxSmoothedFrameRate=31

Hirdetés

bejegyzést, és írjuk át a 31-et arra a számra, amekkora képfrissítést elbír a monitorunk (Én 60-ra írtam az LCD miatt). Mentsük el, és immár semmi akadálya a gyorsabb grafikai megjelenítésnek, feltéve ha bírja a gépünk. Nálam ezt követően már alig-alig esett 60 FPS alá a sebesség, amit természetesen el is vártam egy ilyen régi motor esetében.

Az Alice 2 alapvetően egy platformjáték, ami annyit jelent, hogy nagyrészt kellő kihívást nyújtó ugrálós részekből épülnek fel a pályák. Természetesen az adrenalinpumpáló harcok sem maradhattak ki, útközben az Alice elméje által létrehozott torz teremtmények hadai próbálnak életünkre törni. Szerencsére ismét velünk van a Vorpal Blade névre hallgató kés, aminek segítségével pillanatok alatt felszabdalhatjuk a gyengébb ellenfeleket. Ha sarokba szorítanának, akkor a CTRL gomb segítségével gyorsan kitérhetünk az ütéseik elől. Az ügyességi feladatoknál a gyorsan mozgó objektumok kikerülésénél is jól jön ez a képesség.

Amennyiben mégis nagyon megsérülnénk, és az életerőnket jelző rózsákból már csak egy-két darabon maradtak szirmok, akkor elérhetővé válik a Hysteria (hisztéria) mód, amit az ENTER gomb lenyomásával aktiválhatunk. Ekkor Alice rövid időre sérthetetlenné válik, miközben külseje eltorzul, véres és groteszk lesz, valamint a horror hangulatot a noir színvilágba váltó játék is fokozza (fekete-fehér lesz minden, vöröses árnyalattal, külön kiemelve a vértócsákat).

Szinte érezzük a törékeny kislányból felszabaduló haragot és erőt, ahogy minden fájdalomnak fittyet hányva kaszabolja az ellenfeleket. Sajnos egy idő után ez lejár, de ha közben legyőzünk pár kisebb ellenséget, akkor tőlük nyerhetünk szirmokat, így akár az életünket is megmentheti az őrjöngés. Lesznek azonban olyan ellenfelek is, ami ellen már önmagában a vagdalkozással nem sokra megyünk, szerencsére akadnak egyéb lehetőségek is.

Megszerezhetjük például a Pepper Grinder névre hallgató, leginkább egy gépfegyverre hasonlító fegyvert is, ami a távolban lévő, valamint onnan tüzelő ellenfelek leszedésére kiváló. Később megkapjuk a Hobby Horse nevű játéklovat, ami hatalmas erővel képes ütni, ám sokkal lassabban, mint a Vorpal Blade. Ezt főleg a páncélos ellenfeleink gyengítéséhez, valamint az elpusztítható objektumok szétveréséhez használhatjuk.

Alice szert tehet még két robbanó fegyverre is, az egyik egy nyuszi formájú bomba, a Clockwork Bomb, aminek nem csak harcban, de az ügyességi feladatoknál is hasznát vehetjük. Súlyként használva platformokat aktiválhatunk vele, ám ilyenkor egy idő elteltével magától felrobban, szóval gyorsnak kell lennünk. Eleinte ezt használjuk a lerombolható falak eltávolításához is, amíg meg nem kapjuk a falovat.

Végezetül hozzájutunk a Teapot Cannon nevű fegyverhez, ami voltaképpen az aknavető helyi megfelelője. Forró teát lövell ki magából, ami a becsapódást követően felrobban, nagy területen elpusztítva az ellenfeleket. A jobb gomb nyomva tartásával tudunk erősebbet lőni vele, ilyenkor nagyobbat robban a lövedék becsapódáskor.

A fegyvereket fejleszteni is tudjuk, mégpedig a pályákon szanaszét heverő fogak gyűjtögetésével. A "Weapons" menüpont alatt tudjuk ezeket elkölteni a játék akármelyik szakaszán. A fejlesztett fegyverek nagyobb tűzerővel és gyorsasággal bírnak, így hatékonyabban vehetjük fel a harcot az erősödő ellenfelekkel szemben. Minden fegyvernek négy fokozata van, minden szinthez egyre több fogra lesz szükségünk.

Van még az Umbrella (esernyő), ami voltaképpen Alice védelméről hivatott gondoskodni, gyakorlatilag viszont az ellenfelek lövedékeinek visszaverésére fogjuk leginkább használni, bizonyos helyen enélkül nem is tudunk továbbmenni. Használatához a "Focus" (fókusz) képességre lesz szükségünk, mellyel kijelölünk egy ellenfelet, majd azt fenntartva a kellő pillanatban kinyitott esernyő visszaveri a ránk lőtt lövedéket.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Új korszak a hálózati adattárolásban – Bemutatkozik a Synology DS925+

PR Ez a sorozat új mércét állít fel a hálózati adattárolásban: nagyobb teljesítmény, szorosabb ökoszisztéma-integráció és vállalati szintű megbízhatóság – mindezt kompakt méretben.

Azóta történt

Előzmények