Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • avl

    aktív tag

    válasz KTTech #17817 üzenetére

    bocs, nem személyeskedésnek szánom, müszaki témánál maradnék

    az aksi miatt megneztem nehany hsz.-od, ezen megakadt a szemem: "A környezetvédelmi normák magukban nem növelik a fogyasztást"

    ez sajnos önmagában nem igaz (25+ éve égésfejlesztöként, P&E=power&emissions - ben dolgozom)

    azért nem, mert a szigorúbb elöírások miatt szükséges, hogy az EATS=exhaust aftertreatment system (DPF, GPF, SCR, DOC, ..ami epp van) hamar, az inditozas utan iminel hamarabb elerje a megfelelö atalakitashoz szükseges hömersekletet

    ez azt eredmenyezi, hogy 22 eve nem volt igazan téma a kip.gaz hömerseklete, 10 eve igen, aztan egyre inkabb

    ezt elerni pedig pl. kesöbbi égéssel lehet (a dugattyu poziciojahoz kepest, TDC-hez kepest)

    optimalis fogyasztasnal pl. MFB50% ~5-8°aTDC (a tüzelöanyag ~fele 5-8forgattyustengelyfokkal a felsö holtpont utan mar el van égve

    hogy a kipuf.gaz minel melegebb legyen, ehhez akar MFB50% ~20-25-30°aTDC -vel kell menjünk, emiatt a kipuf.gaz melegebb lesz, de a hatasfok, a hasznos munka kisebb, igy a fogyasztas rosszabb

    tehat a szigorubb normak betartasa megköveteli a hamar meleg kipuf.gaz es kip.gaz utokezelö hömersekletet, ennek elérése pedig energia, ami nem hasznos teljesitmenykent jelentkezik, igy a fajlagos fogyasztast növeli, a hatasfokot rontja

Új hozzászólás Aktív témák