- A Corsair égisze alá kerül a Fanatec
- Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
- Módosít a memória sebességének jelzésén a Microsoft
- Elveszítette az egyik legnagyobb kínai partnerét az Intel és a Qualcomm
- Átlátszó OLED kijelzőket építenek az ablakok helyére a koreai metróban
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Samsung Galaxy Tab S6 Lite 2024 - a visszatérő
- OLED TV topic
- Hobby elektronika
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- AMD APU (AM4 és AM5) topik
- Milyen monitort vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Autós kamerák
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Megjelenési dátumot kapott a PO'ed: Definitive Edition
gp Az új kiadás kevesebb mint egy hét múlva már elérhető lesz.
-
Enduro változatot kapott a Mobvoi TicWatch Pro 5
ma WearOS 3.5 rendszerrel és kettős FSTN és AMOLED kijelzővel érkezik az új modell.
-
PROHARDVER!
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
AssAssynn
őstag
3-as Priusnak mennyire ellensége a rozsda?
Ha van egy példány, ami német/osztrák sózás miatt már erősen felhólyagzott a hátsó kerékívnél, az még menthető, vagy felejtős?A kérdés lehet hülyén hangzik, de vannak olyan autótípusok, ahol felüti a fejét a rozsda, már menthetetlenné válik és szétterjed mindenhová és megeszi az egészet. Más autók pedig szépen kezelhetőek és utána a javítás helyén nem kezdődik újra 1-2 év múlva, mint más autóknál. Szóval mit lehet tudni a 3-as Priusról ilyen értelemben?
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz dellfanboy #17502 üzenetére
Utálom a rozsdát, de ez akkor valahol "jó hír" is, hogy nem csak ennél látom ezt... ennyire rohadós a Toyota?
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
Ck.
addikt
válasz dellfanboy #17502 üzenetére
Nem ide vág, de én meg olyan japán-koreai autót, aminek ne menne éjjel-nappal a ködlámpája, az év mind a 365 napján. Tisztelet annak a nagyon kevés kivételnek, aki tisztában van a saját autója kapcsolóival és műszerfal visszajelzésével.
Egyre jobban kezd felb*szni ez a dolog, legszívesebben a padka mellett guggolva várnám a delikvenseket, kalapáccsal a kezemben. Többet nem égne az a tetves ködlámpa, az tuti.[ Szerkesztve ]
-
kw3v865
senior tag
válasz AssAssynn #17503 üzenetére
Igen, sajnos rohadós. Nem annyira, mint egyes egyéb japán márkák, de hajlamos rá (különösen a futómű). Nyilván van számos ellenpélda is, de szervizesek, karosszéria-lakatosok véleménye inkább mérvadó, mint az, hogy itt a fórumon beírja nélhány ember, hogy "nem rohadós, mert az enyémen nincs rozsda". Ezek a vélemények irrelevánsak. Nagyon sokat számít tulaj hozzáállása: aki keveset jár vele sózott úton, sárban stb. és/vagy rendszeresen lemossa az alját, annak az autója sokkal jobb állapotban lesz még 10-15 évesen is.
Ahogy egy adott típus átlagfogyasztását sem a fórumozók véleménye alapján állapítjuk meg, hanem a Spritmonitor adatai alapján, ahol több 100 felhasználó adatai lapaján sokkalm pontosabba képet lehet kapni. -
Paxker315
addikt
oh nyilván akik ott vannak, egy részük farokhossz méricskélést csinál a hypermilerkedős efficiency-affekcióiból. De nem mindenki Bár való igaz, hogy a költségtudatosabb-tudatosabb felhasználók vannak ott főleg.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
kw3v865
senior tag
Nem az átlagfelhasználók, ez tény, jobban odafigyelnek a fogyasztásra és az autó műszaki állapotára. De elég részletesen az adatok: autópálya, város, országút aránya is látszik. Sőt, vezetési stílust, volt-e klíma bekapcsolva, téli/nyári gumi volt az autón stb. is meg lehet adni, bár ez is relatív, hogy kinek mi a tempós haladás. Aki a fogyasztásra kíváncsi, az eleve tudatosabb felhasználó, tehát nem lehet nagyon mellélőni a Spritmonitor adatai alapján.
-
No.01
őstag
válasz kw3v865 #17512 üzenetére
Ahogy irtam, kiindulasi alapnak teljesen jo, de te is latod, h pl a haladas sem ugyanazt jelenti mindanyiunknak Ha magambol indulok ki akkor a haladas szot itthon nem is hasznalnam... bar mar a nemeteknel is egyre kevesbbe. (1-2 havonta megjarom a hanyatlo nyugat tavolabbi reszet igy van nemi tapasztalatom)
Viszont az eredeti gondolatmenet a rozsdara iranyult. Ott viszont az atlaghoz kepest szerintem nem teljesit rosszul a Prius egyik generacioja sem.
Legalabbis ismeretsegi korben van Mazda ami kifejezetten gazos volt a 4. eletevere mire az alvazvedoshoz kerult, de tudok hasonlot a VAG csoporttol is mire 7 eves lett.
Csak h arnyaljam a dolgokat: azon autok amirol en tudok es lattam mind elso gazdas serulesmentes autok voltak es megis...[ Szerkesztve ]
-
KTTech
veterán
válasz kw3v865 #17512 üzenetére
Már aki kitölti az adatokat... én állandóan vegyesen használom, de nagyjából állandó sebességgel, csak a bent ülők száma változik, de az nagyon, szóval nálam mindig ugyanaz van beállítva - a klíma télen-nyáron megy, mindig kb. ugyanazon hőmérsékleten (bár ez függ attól épp merre tartok: melóba 18.5° télen, nyáron meg 20-22°, ha kirándulunk, akkor télen-nyáron 22.5°)
Mivel felénk a hó maximum import cikk (a hideg sem vészes, max -4-7°, de nem tartósan), így pl. téli gumis fogyasztásról fogalmam sincs, a régi MK3 Yaris HSD-n használtam néhány hónapig 4 évszakost, ott nem volt pl. különbség.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Az eddigi rekordfogyasztásom a Cross-al, szigorúan városban (de nem teljesen sík terepen), sok körforgalommal, meleg motorral (teletankolás után, a csomagtartóban kb. 100kg cucc, 2-en ültünk benne, az kb. 180kg-ot jelent, limiter 50km/h-n, illetve 1km-en 64km/h-n):
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
eL Geri
őstag
Sziasztok!
Ti hallottatok már a toyotamaps.online-ról?
Pl. Xbox-hoz tudom, hogy vannak kulcs oldalak, de hogy a Toyota térkép frissítéshez is legyen ilyen, azon most meglepődtem.
Van valakinek ezzel tapasztalata? Fele annyi lenne mint a Toyota saját eStore felületéről. -
KTTech
veterán
válasz blueye #17516 üzenetére
Pl. Franciaországban sokszor mentette meg a hátsóm a limiter. Előnye, hogy hiába lehet pl. max 80-al menni, de ha fékezni/lassítani kell pl. kanyar miatt, akkor a tempomat rögtön kikapcsol, a limiter viszont nem, így olyan tempót tudok tartani, ami megfelel az útviszonynak, viszont nem fogok véletlenül gyorshajtani (ott pl. 100km/h-ig max 5km/h a túllépési küszöb, 6km/h-nál már villan a trafi, van pár büntim emiatt, ahol pont ennyivel sikerült túllépnem)
Az adaptív tempomat meg jó, ha hosszú távon megyek kiszámítható körülmények közt, pl. pályán. Dugóban már esetleges, túl nagy helyet hagy még minimális táv esetén is, simán bepofátlankodnak elém...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Flashback
addikt
válasz KTTech #17515 üzenetére
Corolla Cross 2.0 AWD rekord:
Jól jött ki a forgalom tempója, a gyerekek aludtak így nem siettem. A terep is ideális volt HSD-nek.
Visszafelé ugyanezen a szakaszon már csak 4.1volt, úgy hogy akkor már azért néhol túl lassan is mentem...Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
AssAssynn
őstag
Köszönöm mindenkinek az eddigi válaszokat. A múltkori Priusra (2012) még rátérve, nem volt hozzá szervizkönyv, és azt mondta a tulaj, hogy a Toyotának csak elektronikus van, kérdezzem le ott. De ha jól tudom ezt az infót nem adják ki csak a tulajdonosnak. Akkor mit lehet tenni ilyen ügyben?
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
No.01
őstag
válasz AssAssynn #17520 üzenetére
Nekunk meg van fizikai fuzet is a P2-hoz es a P3-hoz is es jol tudod barkinek nem adjak csak ugy ki az adatot.
Flashback:
Ujfent no offense, de ezeknek a rovidtavi alacsony mereseknek van barmi ertelme?
Van az az idealis korulmeny amikor egy-egy szakaszon hasonlot ki lehet hozni az rendben van, de ez nekem az a bajom, h ez megintcsak a skala egyik vege...
A 100km a min, de en mostansag 1 tankra levetitve merek az sokkal realisabb. Szerintem. -
KTTech
veterán
Van olyan adat is, de ezek tényleg csak a minimumok, mondjuk nálam nem ideális körülmények közt.
A Cross "felára" eddig kb. 4 dl/100km-re jön ki (a sima Yaris MK4-hez képest), és egyelőre kevesebbet eszik, mint a MK3 HSD evett, de nincsenek igazán hideg idős tapasztalatok... mondjuk meleg sincs, a héten rekordot döntöttünk a 25 fokkal, ez már komoly hőhullámnak minősül,de volt olyan nap amikor 13-14 fok volt nap közben is, reggelente meg 9-11 közt szokott lenni. Most épp kemény 21 fok van,és esik...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
vicces
addikt
Nyilván ezek az adatok parasztvakítás.
Nekem szokott lenni 0-as fogyi is ...
Ha az akku épp fel van töltve, nincs 15 fok alatt és csak 2 utcát kell menni az oviig. Közben nem használom a break-állást és nem adok nagy gázt.
...Én is írom a teletankokat a spritmonitorba.
Az ev-viselkedes is parasztvakitas, mert Z idő függvényében irja a %-okat és nem a megtett utat szamolva. Igy szebb számok jönnek ki.:)
-
AssAssynn
őstag
válasz kw3v865 #17526 üzenetére
Köszönöm a választ újfent neked is és a többieknek is.
A másik kérdésem, hogy kiderült, hogy viszonylag új korában, kb. 5 évesen meghalt benne a vízpumpa, és hengerfejes lett, de ezt még a Toyota garanciában megcsinálta. Szerintetek így érdemes vele foglalkozni? Nyilván egy előélet nélküli autóval is megtörténhet ez, csak ott nem tudod.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
őstag
válasz Flashback #17529 üzenetére
Mint corolla cross tulaj mentél már x1 bmw-vel? Ez most a bérautó és feleségemnek tetszik a mérete meg hogy látja az orrát. Ahogy nézem méretre majdnem ugyanaz a két autó, kiváncsi lennék véleményedre ha mentél mindkettővel..
Én egyébként utálom szívből ezt az x1et a vacak duplakuplungos miatt ( városban megindulnék 1 másodpercig semmi utána ezerrel kilő a rég megváltozott helyzetbe…) -
Ck.
addikt
Én is úgy belinkelném a tegnapi autópályás fogyasztásom az NX-szel, de attól tartok senkit nem hozna lázba. 110 tempomat, semmi dugó vagy nagy forgalom, 30 km. 9,2 liter/100 km. Asszem én nyertem, a bizonyító erejű kép híján is. Komolyan szinte fájt a szívem visszaadni az UX-et, ami 3+!!! literekkel evett kevesebbet.
Az se segít, hogy egy elavult, 2,5 literes szívóbenzines motort kellett belepakolni egy 2017-es autóba, amikor már voltak közvetlen befecskendezésű motorok a 2010-es évek előtt is. Ráadásul az előd IS 300h is közvetlen befecskendezésű volt, szintén 2,5 literes, miért nem lehetett azt a motort belepakolni? jóval erősebb is volt, mégis kevesebbet evett az is. Nem csak a súly és a kasztni itt a komoly tényező, hanem az elavult motor is. Off márkák hasonló méretű suvjai is literekkel esznek kevesebbet. De gondolom az új NX 350h is. /rant over[ Szerkesztve ]
-
KTTech
veterán
A Yarisban / Yaris Cross-ban is csak szívó van 😃 legalábbis a HSD-ben, pedig az Mxx szériában a legtöbb motor port /és/vagy közvetlen befecskendezésű, terheléstől függően. Gondolom a Lexus verzióba már azt rakják majd, így ugrik meg 136LE-re az összteljesítmény.
Mindenesetre durva fogyasztás, különösen fájdalmas úgy, hogy szépen kúszik fel a benzinár is már megint... 2 hete még 1.399-ért tankoltam, tegnap előtt meg már 1.479-ért adta a Tesco az E10-es lónyálat. Lassan visszamegyünk a "nagy benzinhiány" alatti árakra...
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
őstag
válasz KTTech #17532 üzenetére
Apropo yaris cross lexus vàltozat. Kijött az itthoni àrlista ezt a jobb új klímàt csak magasabb felszereltsèghez írjàk, plusz hangszigetelt első üveg is csak az egyik top felszereltsègben van. Àrban kb oda jött ahova gondoltam de a felszereltsèget karcsúnak èrzem. Mondjuk lesz vagy egy èv mire szalonban kipróbàlható lesz ahogy toyotàt ismerem ( nem èvi egy napon).
-
őstag
Klìma nyilvàn igen, de info eddig az volt hogy minden uj toyota ès lexus az uj panasonic fèlèt kapja. De nem èrtek nagyvàllalati pr nyelven lehet hogy mind az csak közepes felszereltsègtől tud mèg valami pluszt. Hangszigetelt üvegben nem èrtek egyet ha jól tudom minden nx-ben is van ès az sem a csúcs lexus közel sem ( plusz amelyikben lesz az kb nx kezdő àrú). Nekem kb ez az egyik legfontosabb lexus megkülönböztető (hangszigetelès).
-
membrandj
nagyúr
Sziasztok!
Yaris vagy auris-on gondolkozok egy olyan felhasználónak, aki évente~ 5000 km-t megy, azt is többnyire városon belül. Mennyire ajánlott egy ilyen falhasználásra az 1.5 hsd?
2017-2020 közöttieket nézegetek. 1-2 év múlva egy másik felhasználóhoz kerülne, aki viszont napi 60-70 km-t tenne bele, aminek a fele pálya.
Minden segítséget köszönök!Privát üzenetben nem válaszolok szakmai kérdésekre.
-
Flashback
addikt
válasz Tom1939 #17530 üzenetére
De érdekes hogy kérdezed
Erősen benne volt a pakliban mert pont egy árban volt a CC-al a közepes 18s. De a tesztvideókon nem mondtak túl jókat az "alap" motorról. A plugin kiesett mert nem tudjuk tölteni.
A 23i optimális lehetett volna, de az meg már túl $ok volt. Számadatokban a 23i nagyon közel van a CC-hez, de a belseje ég és föld (BMW javára ).
Ezért a tesztkörig nem jutottunk már el.Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
őstag
válasz Flashback #17543 üzenetére
A váltója konkrètan èletveszèly vàrosban 1 màsodpercig semmi gàzadàsra utàna meg kilő. Beltèr korrekt bàr a bőrülès anyaga szerintem elèg gagyi. Most le is cserèlik mert gumi vagy szenzora rossz. Kapok helyette x4et úgy tűnik. Kivül nagyobb belül kisebb ha minden igaz Remèlem vàltója jobb lesz…
szerk: moci 28i
[ Szerkesztve ]
-
KTTech
veterán
válasz Tom1939 #17544 üzenetére
Ha ezt csinálja, akkor az nem a váltó, hanem a motor inkább. Idő kell a turbónyomás felépüléséhez... mivel nem csil sok mindent az elején, jobban lenyomod a gázpedált, felépül a nyomás és meglódul.
Ha hibrided van, hozzászoksz a késleltetett reakcióhoz amúgy is 😃www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
őstag
válasz KTTech #17545 üzenetére
Sajàt tapasztalatom eltér nèmileg. Scross 1.4t a 6os aisin automatàval elindulàskor semmi hasonlót nem mutatott (ha nem talàlta el hogy akkor most gyorsítàs vagy lassítàs lesz akkor tètovàzott de nem ennyit). A rav4 hybrid meg nekem érzèsre lineàris és azzonnali. Nyilvàn autóversenyző beülne mindkettőbe màst mondana Meg nyilvàn lehet hogy nem vagy nem csak a vàltó tehet róla de ez az x1 28i amit hasznàltam borzalmas volt (ès persze lehet egyedi hiba is). A csere x4 30i sokkal jobb ebben a tekintetben ( de ilyet se vennèk az holt biztos).
szerk: a vicc az hogy a cserènèl kb könyörögtem rav4ert, de csak bmw volt, kb mintha senkinek sem kellene…
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz KTTech #17532 üzenetére
Az a vicces, hogy az uk lexusclub fórumán többen is váltottak erről az NX-ről hasonló szintén pár éves RX 450h-ra és a legtöbben azt mondják, hogy közel hasonló a fogyasztása…de az legalább megy mint a golyó az NX 300h-hoz képest és a futóműve is sokkal finomabb, komfortosabb.
Aztán lehet, hogy csak én vagyok suta, egyszer ha Gatwick vagy Brighton környéken jársz, megtaníthatnál hybridet vezetni.[ Szerkesztve ]
-
KTTech
veterán
-
Ck.
addikt
válasz KTTech #17549 üzenetére
A Toyota papot és a fedélzeti rendszerét nem ismerem, csak a Lexusét, de ez a modell ciklus abszolút nincs támogatva, az egész annyiban kimerül, hogy a szerviz történetet le lehet ellenőrizni, húha. Semmilyen pontszámok, hybrid coach vagy bármi statisztika az EV-használat arányairól egyáltalán nincs.
Új hozzászólás Aktív témák
- Óra topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- iPhone-t használók OFF topikja
- GoodSpeed: Új alaplap, vagy BIOS frissítés után beállítandók II. Secure Boot
- Kupon kunyeráló
- Autós topik
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest