- Házimozi belépő szinten
- Milyen egeret válasszak?
- Hobby elektronika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen TV-t vegyek?
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Gaming notebook topik
- Milyen processzort vegyek?
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
Hirdetés
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
PROHARDVER!
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qtya123
őstag
-
AXisBOLD
addikt
sziasztok,
2-es Yaris, 1.3 benzin 64kw motorhoz milyen téli hűtőfolyadék dukál?
mivel nagyon alacsony a szint és szerelő híján most nincs lehetőség teljesen leereszteni/cserélni, ezt csak simán utántölthetem?
[ Szerkesztve ]
Aurea mediocritas
-
gaborn1
tag
válasz Qtya123 #13101 üzenetére
Én biztos, hogy inkább az 1.6-os 4 hengerest venném hosszútávra.
Mikor mi rendeltük a Camryt, szóba jött ez a motor meg a Corolla, azt mondták, hogy ez a Lexus 2.0 motorjának "csonkolt" verziója, tehát fogták azt a motort és levettek egy hengert.
Egész konkrétan emiatt nem vettünk új Corollát, ha lett volna a régi 1.6 belőle, 90%, hogy azt veszünk.
-
gaborn1
tag
válasz Qtya123 #13104 üzenetére
Ugyan ilyen színű a miénk, csak comfort tech, nem comfort style tech. Ez a szín mocskos kényes, nyáron mikor rásüt a nap és látszik rendesen a színe (világosbarnás friss őröltkávé), akkor minden egyes mikrokarc látható rajt.
Azon kívül rendben van egyébként. Típushiba ami többeknél előjött, hogy az első ajtó ablakai zörögnek rossz úton, valami szerkezetet kell benne cserélni, ha zsírozzák nem elég. Ezt onnan tudom, hogy nekünk zsírozva lett és zörög még mindig. Majd ha járok legközelebb Toyotában megmondom h orvosolják.szerk: Ennél a kocsinál, ami napi használatban 100-120km-t megy, hogy jött össze 2,5 év alatt csak 31 ezer km?
szerk2: ami még eszembe jutott, 2020-ban jött vmi fejegység frissítés, h tudjon android autót, azt hiszem 40-50 ezret fizettünk mi érte tavaly, érdemes rákérdezni ezeknél (már ha fontos ez neked), hogy frissítve van-e.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Kötve hiszem, hogy létezik még egy ekkora címeres barom idióta, mint én, de azért leírom. Szíjjjelpadkáztam a Lexus felnijét, szándékosan.
Karácsony másnapján át lettünk hívva vendégségbe és egy másfél méter széles úton kellett párhuzamosan leparkolni egy nagyon szűk, egyetlenegy autónyi helyre, két kocsi közé. Csakis tolatva lehetett a manővert megoldani és már a padkázás előtt tudtam, hogy meg fogom padkázni. Nem volt más lehetőség, sem a közelben egy másik parkoló. Két lehetőség volt, vagy alászedem és végig padkázom tolatásnál az első kereket vagy pedig felmegyek először kicsit a padkára, így több helyem lesz és nem kell annyira alászedni, a felni nem sérül, cserébe a lökhárító leszakadt volna, mivel a padka 2x olyan magas volt. Így inkább a felnit választottam. Beraktam tolatásba és tudtam, hogy 2 másodperc múlva megtörténik a baj, jött is a szörnyű fémes surlódó hang menetrendszerűen. [kép] Nem a legjobb kép, de a sérülés folytatódik körben tovább, a felni további egynegyedén minimum.
Járt már valaki így, hogy tudta, hogy mi fog történni, mégis megtette? Sehol nem volt a közelben másik parkoló. Elmehettünk volna 20 percnyi visszasétával arrébb egy közterületi parkolóhoz és telefonálhattam volna, hogy késünk…talán ezt kellett volna. Sose voltam az a padkázós fajta, de hála ennek az autó ocsmány, mellette pedig a fél utca és a munkahely rajtam fog röhögni ahogy lemennek az ünnepek és vissza kell menni dolgozni. Gondolom Nektek is makulátlan a felni és esze ágatokban
nem lenne semmilyen körülmény között hasonló manővert végrehajtani. Csak én, a barom…
Van egyébként felni biztosításom, maga a javítás nem lesz pénzes, ettől függetlenül mindenki tudja mennyire körülményes a dolog, egyrészt nem fogom tudni napokig nélkülözni az autót, valamint javítás után sem lesz már többé olyan, mint korábban volt.[ Szerkesztve ]
-
gaborn1
tag
"Sose voltam az a padkázós fajta, de hála ennek az autó ocsmány, mellette pedig a fél utca és a munkahely rajtam fog röhögni ahogy lemennek az ünnepek és vissza kell menni dolgozni."
Hát így kép alapján ez a "ha nem szólsz észre se veszem" kategória. Utólag most lehetnék okos (mint mindig mindenki utólag ) és azt mondanám, hogy vess magadra, miért nem sétáltál inkább.
Bár hozzá teszem, ha én látom, hogy valahova nem férek be vagy pl közel van a bokor és meghúzná a kocsit amikor ki/be szállok pl, akkor biztos nem állok oda. -
pècsimunkás
addikt
Én októberben jártam úgy, hogy cseréltem a kerekeket, és amíg kint voltam udvaron, a főberlő idióta menye becsukta a hátsó ajtót, ami ki volt támasztva.
Persze látta, hogy ügyködöm, sőt, még beszéltünk is pár szót. Akarok be menni, erre zárva az ajtó- kívülről nem nyitható, csak kulcsal. Kulcs a lakás ajtómban volt kívülről, be voltam biztosítva, hogy ne zarjam ki magam.
Na, a luvnya kizárt !
Felcsöngettem elöl a 4.emeleten lévő lengyelhez, hogy engedjen be. Be engedett, és hátul újra ki akartam menni, csak a kerék meg közben eldőlt, és szépen végig toltam a betonon, hogy ki tudjam nyitni a hátsó ajtót. A makulátlan felni gyönyörűen össze karcolódott
Persze, az én hibám is volt, mert leraktam az ajtó elé a kereket, de az ajtónál szembesültem, hogy nem tudok bemenni.
Bosszantó, mert sosem volt megpadkázva, és elég komolyan megkarcolta a beton.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
galervin93
őstag
"a fél utca és a munkahely rajtam fog röhögni"
Hol laksz, hova jársz te dolgozni...? A vélemény olyan mint a s*gglyuk, mindenkinek van, csak senki nem kíváncsi a másikéra...
Az autó is csak egy használati tárgy, nem vitrinbe veszi az ember, lesznek rajta sérülések akaratlanul is, meg hát ahogy a fenti kép mutatja néha akarva is. (Bocs a fekete humorért, de inkább nevessünk mint sírjunk.)
Ettől függetlenül inkább késsen az ember, maximum emberélet/egészség esetén mondanám azt, hogy "meg kell csinálni", de ha már így alakult, akkor evvan, Mohácsnál nagyobb volt a blama.Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
Paxker315
addikt
Részvét . Párhuzamos parkolás a sötétben egy keszi dolog. Pár hete pont kellett, mivel 1 éve nem csináltam ilyet, meg is lepődtem, hogy elsőre sikerült. Mikor kiszálltam, láttam, hogy van ~10 centi a padka és felni közt, pont gondolkoztam rajta, hogy elég egy pillanatnyi figyelmetlenség, és máris kész a baj. Nagyon rühellt mutatvány amúgy, főleg, hogy hiába "támpontoznál", ha nem autók közé kell állni, hanem virágláda, fa, vagy más tereptárgyak közé
Ha megnyugtat, én rendszeresen csinálok olyat, hogy, tisztában vagyok valaminek a kimenetelével, és, ennek ellenére megpróbálom, aztán csodálkozok, hogy pontosan az lett az eredmény, amit tudtam, hogy lesz.. Nem az eszemért szeretnek
Legutóbbi atorvasztatinos élményem már fájdalmas volt számomra is[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Qtya123
őstag
válasz gaborn1 #13105 üzenetére
Nem is a szín a lényeg, hanem az, hogy ezzel a kasztnival akarok 1.6-os motort. Meglátjuk tavasszal milyen lesz a kínálat. El kell adni még az IS200-at is. Eléggé rétegautó, szóval az is jó kérdés, hogy mennyi idő alatt fog majd elmenni.
Ezt az ablakzörgéses infót köszi, hogy megosztottad. Majd figyelni fogok rá próbaút során, remélhetőleg lesz épp a közelben egy megfelelően rossz út.
-
nagyúr
válasz Qtya123 #13101 üzenetére
& Gaborn1: konkrétan semmi negatív információ nincs eddig az M15A és M20A motorokról (utóbbi ugye a 4 hengeres kivitel). Nagyjából minden Toyota személyautóba ezek kerülnek, kezdve a Yaris-októl a Corolla Crossokon át a Camry-kig, sőt az M20A megy a Lexusokba is vagy a 2.0 literes hibrid Toyotákba.
Hogy mennyire kiforrott technológia, azt majd megtudjuk, de a Toyota eddig is alapvetően korrekten kezelte a motorproblémákat, akár a ZR, akár az NR szériából, vagy a korábbiakról volt szó. Szóval ha esetleg ne adj isten valami ki is derülne az M15A vagy M20A szériás motorokról, egy gyári visszahívás keretében orvosolják azokat. Volt ilyenre példa a korai 1ZR motorokra is.
Itt a topicban írtam eleget a témáról, igen, én is a régi 4A motorszéria miatt szerettem a Toyotákba, mert az tényleg elpusztíthatatlan volt, ha cseréltek benne rendesen olajat. Ez többé-kevésbé azóta is igaz a Toyota benzinmotorokra (a diesel-eket kihagynám ebből). Ha volt is probléma, orvosolták.
Hozzáteszem, édesanyámnak az előző autója egy Ford B-Max volt az 1.0-ás háromhengeres motorral. Simán, probléma nélkül elment cirka 90 000 km-t 6 év alatt. A váltójával volt gond, de ez szvsz a gazdi hibája (szvsz 5 év után le kellett volna cserélni az olajat, de ez egy másik történet). Most egy Ford Pumával váltotta le, amiben ugyanilyen 1.0-ás motor van. Megy, mint a mérgezett egér, nincs vele gond... Ez csak annyiból tartozik ide, hogy egy relatíve fiatal autóról beszélünk Qtya123, és feltehetően nem fogod 200 000 km-ig hajtani, mert gondolom előbb fogod majd azt is lecserélni. Akkor miért aggódsz emiatt?
Hozzáteszem bő 2 évvel ezelőtt én is úgy voltam vele, hogy nekem megbízhatóbb a szívó 1.6, mint pl. a Ford turbós 1.5-öse (ezért esett ki anno a Focus). Csak azóta elengedtem ezt a témát. Igen, vannak extrém rossz motortípusok, de alapvetően erőltetett nézőpontok (csakis szívó 1.6-ost... amit sajnos a Totalcar vagy a SpeedZone is állandóan mantráz...) nem biztos, hogy megalapozottnak tekinthetőek...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
gaborn1
tag
Igaz, de ha a motortól eltekintek, akkor is ott van az a különbség, hogy:
Az egyik 2 éves, keveset futott (sok 30k km körüli van) és olyan extrák vannak benne, amik nekem már (mivel használom őket) fájnának, ha nem lennének:
bőrkormány! (listaáran 7 milliós autóban nincs, helló ), 2 zónás klíma, tolatókamera, elektromos deréktámasz, ülésfűtés és még jópár (esőérzékelő, első-hátsó radar stb stb)
A másik meg oké új, de elég fapados.Valamint autóvásárláskor mi figyelembe vesszük az értéktartást, újraeladhatóságot is.
Nem biztos, hogy pár év múlva könnyű lesz eladni egy műanyagkormányos fapad 1.5 corollát, aztán persze kitudja.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz gaborn1 #13116 üzenetére
Nekem is megfordult ez a fejemben, hogy 20-30e, kontra 0 km nem biztos, hogy a világ, de vajon eladáskor mennyire fog számítani, hogy az egyik full fapad, a másik nem. Persze 8-10 év múlva, mikor eladom lehet már nem számít annyira, bár azért nyilván szeretnének sokan minél felszereltebb használt autót venni.
Cifu:
Azzal tisztában vagyok, hogy szó nélkül intéznék visszahívásban, ha valami eddig nem ismert nyűg lenne a motorral, de úgy lennék vele, hogy vettem egy új autót és nekem most tényleg azzal kell szórakoznom, hogy visszahívogatással szórakozok? Lehet, hogy teljesen túltolt félelem és óvatosság, de én úgy gondolkodtam, hogy az 1.6-nál már biztos nem lesznek meglepetések, az 1.5 meglátjuk milyen lesz. Amúgy szerintem a nálam lévő életciklus alatt maximum 120e km fog belemenni, de inkább kevesebb.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Qtya123 #13117 üzenetére
"és nekem most tényleg azzal kell szórakoznom, hogy visszahívogatással szórakozok?"
Nekem az Android Auto miatt már kellett visszavinnem az autót, sőt, még fizetni is érte.
Ez benne van a pakliban. Abban reménykedhet az ember, hogy csak ritkán és akkor sem veszélyes dolog miatt hívják vissza...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Gombinyó
őstag
Olvastam már csodákat az E210el kapcsolatban is, de azok általában egy-egy egyedi eset volt. A magyar fb csoportban már 1000+ fő van, így előfordulhatnak ilyenek.
Ha valaki azt gondolja, hogy hibátlan autókat gyárt a toyota az azért elég nagyot téved.
Munkatársam 5 éves IS300h-ra már szemmel látható összeget ellocsolt, mert nem találják mi sípol benne menet közben (szerelők hozzá nem értése miatt).E210-el kapcsolatban ami tömegesen jelentkezik, az a zörgő ablakok, amit zsírozással próbálnak megoldani első körben, majd emelő szerkezet cserével és utána, ha szerencséd van már nem fog zörögni. A másik az indulásnál koppanó kormányoszlop, ami jobb időben jön elő főleg, a toyota nem tudja mi a hiba oka (vagy nem akarja tudni). Pár kormányoszlopot már kicseréltek gariban (a kiszereltet pedig beküldték a központba vizsgálatra) ~1,5m javítási költség, de van akinél már az új is koppan. Ez húzódik már legalább 1,5 éve és azóta sincs megnyugtató megoldás.
Nagyjából ennyi a tipusra jellemző hiba eddig a két + év alatt mióta lehet kapni, nem vészes más gyártókhoz képest.
Egyedi hiba meg mindenféle volt már a széthulló kuplungtól kezdve a zörgő váltóig.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Ha már szóba került a sípolás...
A hibridnél normális az, hogy pl. tolatásnál előröl jól hallható magasabb frekvenciás hang jön? Vezettem hibridet, de akkor nem tűnt fel. Most ha álltam be a garázsba, akkor megüti a fülemet, de lehet, hogy csak azért, mert itt csend van, nincs, ami elnyomja...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
gaborn1
tag
válasz JóGéza #13123 üzenetére
Szerintem is a hanggenerátor lesz. Miután vezettünk Camryt és a kereskedésben álltak vissza vele (elektromos üzemmódban) a helyére azt figyeltem én is, milyen "hangos" az elektromos hajtás benne. Gondolom ez ilyen (EU-s?) biztonsági feature, ha suhansz a városban halljanak a gyalogosog pl zebránál.
-
Qtya123
őstag
válasz Gombinyó #13121 üzenetére
Nekem az IS200-nál volt menet közben sípolás és ahogy lassult az autó a sípolás frekvenciája is csökkent és úgy 30-40 km/h alatt elhallgatott. Mintha valaki egy sípot fújna és ahogy gyengébben fújod bele a levegőt halkabb és mélyebb hangja lesz.
Már mindent körbenéztem, olyanokon agyaltam, hogy valahol valami kavics pont úgy beszorult hogy fütyül a résnél a menetszél és ezért van az, hogy lassabb tempónál elhallgat.
Sőt még a fék légterelő lemezére is gondoltam, nem-e ott fakad dalra a szél.Szerelőket én ilyen szintű gondokkal már réges-régen elengedtem és az is alap, hogyha bármilyen szerelő nyúl az autóhoz, utána átnézem a szerelést. Akadtam már így nem meghúzott csavarokra, burkolat alatt hagyott szerszámra, nem megfelelően visszarakott csatlakozóra és alvázvédelem után a sárvédő mögé begyömöszölve hagyott maszkoló papírra.
Végül megtaláltam a gondot, a bal első kerékcsapágynál a szimering gumija adott nagyon halk nyüszögő hangot, ahogy forgott a kerékagy. Ez a halk nyüszögés sebességnél sípoló visítás lett. Ekkor rákerestem youtubeon és nem volt ismeretlen a jelenség. Leszedtem a féket, fújtam oda egy kis hőálló réz alapú zsírt. Ez fél éve volt és tökéletes. Hátha a 300h-nál is ez van.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Köszi szépen mindenkinek a megnyugtató/kevésbé megnyugtató szavakat!
Szerintetek ér valamit ez az alufelni biztosítás, amit a márkakereskedés megvetetett velem, vagy inkább halottnak a csók kategória és max kitörölni jó? Sosem volt sikeres tapasztalatom egyetlenegy biztosítóval sem ezidáig, semmilyen téren. -
Upo
addikt
-
Veron
őstag
válasz Qtya123 #13104 üzenetére
Enyem pont ilyen szinu ezzel a belsovel, csak TS.
ahogyan Gombinnyo is irta a zorgo ablakokra szamithatsz. Azt hiszem 2020 (?) utan mas fajta ablakemelo kerult bele es az mar nem zorog allitolag.
az uj vs hasznalt mindig nehez kerdes. En meglehetosen halkis vagyok az esztetikara. Ezzel egyutt ha elheto a hasznalt futastobblete (15-20k km), de garis es lenyegesen jobban felszerelt, lehet inkabb a hasznalt fele mennek. Corollabol en nem adnam comfort style tech ala.
carplayre/AAra mindegyik frissitheto SWesen nehany Szt. Istvan elleneben.
Mas: ha mar alufelnirol is szo volt. Nekem egy garnitura gumim van a gyari alufelnin. Mit lehet vele tenni, hogy minel inkabb ovjam foleg a teli latyakkal szemben?
[ Szerkesztve ]
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
malnabokor
senior tag
Sziasztok!
Családban lévő járművel kapcsolatban kérdeznélek titeket
Egy 2018-as, active style felszereltséggel rendelkező hybrid RAV4-es esetén milyen lehetőséget ismertek arra, hogy Android Auto/Apple Carplay kompatibilis legyen?
Szétnéztem a neten, és elvileg vagy a meglévő Toyota Touch 2 with Go multimédia rendszert lehet utólagosan felokosítani egy utólagos eszközzel, de inkább tűnik amolyan barkácsmegoldásnak, vagy pedig harmadik féltől származó multimédia rendszerre lehet cserélni a gyárit. Ezzel kapcsolatban van valakinek tapasztalata, vagy ajánlása? Van ajánlott márka (Pioneer, Alpine, Sony, stb.), egyáltalán megéri-e az egész, működni fog minden más kezelőfelülettel, vagy inkább fogadjam el így, mert minőségben/megbízhatóságban minden más jelentős visszalépés lenne?köztudott hogy az elektromos dolgok füsttel működnek, azaz ha egyszer kijön a füst nem működnek többet.
-
nagyúr
Köszönöm, tehát akkor a hanggenerátort hallottam.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
gaborn1
tag
válasz malnabokor #13131 üzenetére
Márkakereskedést kérdezted? Nekünk 2019-es Corolla van (nem tudom más-e a fejegység) és jött ki frissítés tavaly, 40 ezer körül volt az ára, azóta van android autó.
-
Qtya123
őstag
Egyre többen írjátok a zörgő ablakokat. Ez mindannyiótoknál jelen van, vagy autója válogatja?
Próbáltam rákeresni youtube-on, hátha van róla felvétel, hogy képben legyek mennyire zörög, de nem találtam.
Teljesen felhúzott állapotban is jelentkezik, vagy csak akkor, ha le van engedve valamennyire?
Ha felhúzva is, akkor ezzel együtt a szélzaj is erősebb? -
-
malnabokor
senior tag
válasz gaborn1 #13134 üzenetére
Az is folyamatban van, de ahogy néztem, a RAV4-esek közül csak a 2019-esek kaphatják meg frissítésként, a korábbi modelleknél nincs ilyen opció sajnos (de még várok a válaszra).
köztudott hogy az elektromos dolgok füsttel működnek, azaz ha egyszer kijön a füst nem működnek többet.
-
-
Qtya123
őstag
Kis beszámoló.
Ma kipróbáltam egy 2019 év eleji 11. generációs Corollát. Mellette állt egy 12. generáció is. Nagyon szép, kívülről sokkal jobban tetszik, mint a 11. gen, de majd meglátjuk mennyiért mihez jutok hozzá.A beltér nekem egál, sőt a régiben jobban tetszik, hogy nem nyúlik fel a műszerfal fölé a középső kijelző.
Mivel ugyanaz a technika (a 12. generációt is az 1.6 motorral venném, ha az lenne a vége) nem akarok 7-800e Ft-al többet fizetni ugyanannyi idős és ugyanannyit futott 12. generációért a 11-el szemben.
A beltérben jól elvoltam vezetés közben, nem mondom azt, hogy leesett az állam, de nem is azt vártam. A műszerfal nekem tetszik. Direkt lehúztam kicsit az ablakokat, hogy zörögnek-e az úthibákon, de nem zörögtek.
Összehasonlítva a 2003-as IS-el nem tűnik menet közben zajosabbnak, de csak városban mentem, szóval pályán nem tudom mi a helyzet. A kátyúkba, csatornafedelekre rámenve még tán egy kicsit kevesebb zaj is jön be a huppanásból, mint az IS-ben.VISZONT: A műszerfal zörög kicsit egyenetlen, úthibás úton. Nem azt mondom, hogy mérhetetlenül zavaró, de míg az IS-nél csak a nagyobb kátyúkban hallani egy picike zajt a műszerfaltól (úgy, hogy 18 éves és már volt szétkapva a műszerfal izzócsere miatt), ezzel szemben a Corolla műszerfal kisebb útegyenetlenségeknél is "beszél"...
A motor nem tűnt erőtlenek, de nyilván nem volt alkalmam forszírozni. Amin meglepődtem, hogy ma reggel beszéltem egy volt munkatársammal, aki egy 2017-es 1.8-as Avensist vett, nemrég adta el és vett helyette egy új Nissan Qashqai-t. Azt mondta, hogy neki kissé lomha volt az Avensis, pályán, vagy nyaraláskor 2 személy+csomagokkal taposni kellett és szerinte akkor a Corolla még inkább az. Én ezt fenntartásokkal kezelem. Az Avensis 1370 kg és 147 LE. Nekem az IS 1380 kg és 155 LE. Egyáltalán nem érzem azt, hogy a szemét ki kellene nyomnom pályán. A Nissan amit vett meg 140 LE és 1375 kg, nem értem én ezt. Szerintem az 1270 kg-os 132 LE Corolla és a fent említett autók dinamikájában nem kellene olyan eget rengető különbségnek lenni persze váltó és áttétel függő, de a 0-100 adatok is nagyon hasonlóak mindegyik autónál.
A váltó nem rossz, pedig az IS200 manuál után magas a léc. Összességében tetszett, néhány tesztben a csomagtartó és a hátsó ülések hátuljának kárpitozását fikázták szét, nekem nem volt vele gondom, igaz nagy igényem sincs.
A műszerfal halk zörgése kissé csalódottá tett, ~6 millás autónál azért nem örülök neki, de még az együtt lehet vele élni kategóriának tűnt számomra. Munkában szoktam használni egy 2013-as Focust, annak a belterénél a Corolla jobban tetszett, sokkal jobban éreztem magam benne, bár nyilván ebben a korkülönbség is benne lehet. -
nagyúr
válasz Qtya123 #13141 üzenetére
A beltér nekem egál, sőt a régiben jobban tetszik, hogy nem nyúlik fel a műszerfal fölé a középső kijelző.
Esztétika szempontjából nekem sem tetszik, viszont kicsivel feljebb kell a tekinteted vinned, így kevésbé kell "elnézni" az úttól. Minimális, de épp elég, hogy az ember furcsán érezze magát, ha például a navigációnál el kell vennie a tekintetét az úttól. Kényelmesebb a magas kijelző. Ezért állt át nagyjából mindenki erre...Mivel ugyanaz a technika (a 12. generációt is az 1.6 motorral venném, ha az lenne a vége) nem akarok 7-800e Ft-al többet fizetni ugyanannyi idős és ugyanannyit futott 12. generációért a 11-el szemben.
Nem ugyan az a technika, legfeljebb a motor és erőátvitel azonos.
Az E210 mellett szól a gyári Android Auto / Apple Carplay támogatás például.Amin meglepődtem, hogy ma reggel beszéltem egy volt munkatársammal, aki egy 2017-es 1.8-as Avensist vett, nemrég adta el és vett helyette egy új Nissan Qashqai-t. Azt mondta, hogy neki kissé lomha volt az Avensis, pályán, vagy nyaraláskor 2 személy+csomagokkal taposni kellett és szerinte akkor a Corolla még inkább az.
Embere váltogatja, én 9 évig egy 75 lóerős Golfot hajtottam leginkább, nekem az is megfelelt közlekedésre. Hozzá téve, hogy annak a sebességváltója szvsz nagyon jól volt kiosztva.
Az érdi M7-es emelkedőn nem álltam neki a középső sávból kielőzni, ha a belsőben nagyon nagy sebességgel jött valaki, de ennyi.
Az E210 1.6 szedán kapcsán is írták egy-két éve itt, hogy hát a sok EU környezetvédelmi szabály miatt hülyére fojtották és nem lehet vele dinamikusan haladni.
Dunno, szerintem elég korrektül lehet vele haladni, amíg a KRESZ szabályokat betartva közlekedsz. Aki meg a közúton akar Fittipaldizni az meg úgy sem Toyota Corollát akar...BTW ilyen téren tényleg számít, hogy milyen a sebességváltó kiosztása...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Qtya123
őstag
"Nem ugyan az a technika, legfeljebb a motor és erőátvitel azonos.
Az E210 mellett szól a gyári Android Auto / Apple Carplay támogatás például."A technika alatt pontosan a vasra gondoltam. Ugyanaz a motor, váltó, futómű.
Az engem egyáltalán nem érdekel, hogy android auto és ilyenek. Annyira nem, hogy nem is tudom mi az és utána sem néztem.
Elektronikai kütyük terén egyetlen dologban nem tartok lépést még csak tájékozódási szinten sem semmivel, ez pedig a mobiltelefon. 4 éve cseréltem le egy Redmi4X-re a széthulló nyomógombost. Addig marad, amíg szét nem esik. Totálisan hidegen hagy az autóban is ez a rész, igazából engem az se érdekelne, ha egyetlen darab kijelző és GPS sem lenne az autóban, csak manuális nyomógombok.
Ilyen téren egyetlen igényem van, legyen benne rádió.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Qtya123 #13143 üzenetére
A motor és az erőátvitelt említettem, az tényleg azonos.
Elcsodálkoznék, ha a futómű azonos lenne, lévén az E170 Corolla a Toyota New MC Platform-ra építkezett (ami azonos a korabeli Avensis, RAV4, Prius, stb. alapokkal), míg az E210 Corolla már a TNGA-C platformra épül (és osztozik a CH-R, Prius, Corolla Cross és Lexus UX típusokkal rajta).
Nem zárom ki, hogy a futóműben lehetnek elemek, melyek megegyeznek, de hogy azonos lenne, azt azért erősen kétlem.Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Ck.
addikt
Szerintetek a 2017-8-as NX vagy RAV4 (ez utóbbi nem is tetszik)helyett mennyire bolond vagy érett ötlet egy szintén hasonló évjáratú vagy talán picit újabb Mitsubishi Outlander PHEV-ben gondolkodni? Egyszerűen bomba ár-érték arányban van, az NX-hez képest például milliókkal olcsóbb azonos évjáratokban és mégiscsak plugin.
[ Szerkesztve ]
-
No.01
őstag
Dontsd el mit akarsz mert az emlitett 2 marka ket elegge kulon kavehaz...
Az Outlanderrel mi szemezgettunk, de abban a pillanatban, h kifogy a akksibol a szufla akkor eszik rendesen. A kollegamnak mar a 2. van ok imadjak, de nekik belefer a hataotavba a legtobb dolog. Ha megsem igy lenne akkor o 10-11l-es fogyasztast mond atlagban. Ahogy emlitettem nekik ez nem gond, nekem ez mar nem sok lenne.
A regi hybrid Rav4 ennel kb 3 literrel eszik kevesebbet es ~2EUR/liter arnal az mar sok. Nekunk legalabbis. -
Ck.
addikt
Nekem az elektromos hatótáv teljes feltöltéssel a napom 70-80%-át általában lefedné, van amikor teljesen is. Igen, maga a márka nem egy kategória, de azért egy Lexus is tud zörögni, valamint plugin sajnos nincs belőle, csak a legújabb modellben, de nálam az nem játszik jelenleg sajna.
Ebben az ár kategóriában és méretben az Outlander teljesen egyedülálló, de nem akarok saját magam ellensége sem lenni. Üzemeltetési költségben kiadná a matek bőven, ha nem lennének vele problémák és hasonló megbízhatóságra számíthatnék, mint a Toyota/Lexusnál.
Gondoljátok, hogy a használt piac nem véletlen árazta így be?
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest