- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Házimozi belépő szinten
- Milyen egeret válasszak?
- Hobby elektronika
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen TV-t vegyek?
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Gaming notebook topik
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
Free Play Days 2024 - 18. hét: Headbangers: Rythm Royale
gp Extraként a Star Wars Jedi: Survort is kipróbálhatjuk 5 óra erejéig.
-
PROHARDVER!
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
SoulReaver
veterán
válasz Paxker315 #12048 üzenetére
Ez nagyon emberfüggő.
Van olyan munkatársam, aki iszonyat stresszes, nem tud koncentrálni és 30 éve van jogsija... Nagyon feszül autópályán vezetés közben, dugóban is két kézzel kapaszkodik a kormányba...
Én pl. meg olyan vagyok, hogy fel sem tűnnek ezek a dolgok, mint váltás, kuplungolás, jár a tekintetem mindig mindenhova és mellé sportosan is vezetek. 11 éve van jogsim, kb 400.000km-t levezettem már sok féle autóval, kis haszon autóval is.
-
Paxker315
addikt
válasz SoulReaver #12051 üzenetére
Tekintve hogy 10* különbségek is vannak stresszkezelo, stresszturo, pszichés nyomást elviselo készségekben, nem meglepő, ha mindenre is akad példa. Szerencsés alkat vagy ezek szerint.
Nekem nem volt probléma manuális váltó használattal, pár durva labikra gorcsot leszámítva, de nem szívesen használok, nem szeretem. Bár alapból nem szeretek vezetni, de sajnos van, hogy muszáj. ( nőideal egyik kritériuma, hogy szeressen vezetni, ne nekem kelljen már.. )
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
KubanitoS
veterán
Az érvelésedbe nem tudok, és nem is akarok belekötni.
De azért ne hasonlítsunk már egy varrógépmotoros Fordot egy ezerszer megbízhatóbb japánnal, akkor sem, ha utóbbiban sem világverő teljesítmény áll rendelkezésre. Ráadásul az egyik a SUV felé hajlik, a másik szedán. Ennyi erővel egy Opel Corsa is jobban fog kijönni a Corollánál, mert azt már 5 misiért is lehet kapni.
CK-val értek egyet: nyilván nagyon meg kell nézni mit és mennyiért vesz meg az ember, de azért másfelől is érdemes végiggondolni az adott dolgot.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
nagyúr
válasz KubanitoS #12053 üzenetére
Ahogy leírtam, a Puma nem egy kategória a Corolláva, csak ki lett próbálva, mivel egyszerűen nincs a Fordnál alternatíva. Mint említettem, konkrétan nem vesznek fel jelenleg megrendelést a Focus-ra.
Hogy "varrógépmotoros"? Ez természetesen nézőpont kérdése, de engem sose érdekelt, hogy hány henger van az autóban, az érdekelt, hogy megy-e. A családban volt már 1.0-ás háromhengeres Ford, és motorikusan especiel semmi gond nem volt vele 9 év után. A Puma is teljesen elfogadhatóan mozog a 125 lovas motorral, tehát ilyen téren nem igazán tudok belekötni.
E téren érdemes megjegyezni, hogy jelenleg már a Toyota Corolla Sedan-t és a Yaris ill. Yaris Cross-t is csak háromhengeres motorral (vagy hibriddel) lehet megvenni, az 1ZR motorokat nyugdíjazták az EU-s piacokon, helyettük a Yaris Hibrid és Yaris Cross Hibridben használt M15 motornak egy átalakított változatát kapják (M15-FKS) 123 lóerős változatban.
Aki úgy áll hozzá, hogy nem kell neki három hengeres autó, de hibridet sem akar, akkor annak például a Corolla Sedan itthon kiesett a listáról.
Én anno azért kerestem szívó motoros autót, mert én is tartottam a turbótól, de miután már elszállt a vásárlás kapcsán kialakult beszűkült látókör (nem vitatom, hogy én sem teljes racionális döntést hoztam), utólag már nem tartok ettől, főleg, hogy én eleve olyan 10 év / 200 000 km körüli idő / távolság szintjéig gondolkozom és gondolkoztam, ezt pedig azért egy átlag motor, ha megkapja a megfelelő törődést, gond nélkül hoznia kell. Ha nem hozza, akkor ott egyértelműen rosszul megtervezett motorról vagy nem kellően gondos gazdiról beszélünk.
Így most per pillanat már nem kapálódzok ellene, főleg, hogy a Corolla HB esetén is vagy 1.2T vagy hibrid az opció. Szívó már jó ideje nincs a listán.
A Puma felhozatala viszont azzal kapcsolatos volt, hogy azonos pénzért bizony más gyártó több "autót" ad. Egy szinttel a Corolla felett van beltér és általános szolgáltatások terén, ami azért számomra keserűvé teszi kicsit a dolgot. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy én max. csak terelgetni tudom a párom, de Ő meg már beleszeretett a Corolla HB-be, szóval eléggé egyesélyes a dolog.
Hozzáteszem, hogy a Corsás hasonlat abból a szempontból üt, hogy én eredetileg a Suzuki Swiftet vagy a Toyota Yarist javasoltam, árban inkább megfelel a lehetőségeinknek, a kisebb méret miatt egyszerűbb parkolni (bár a Puma automata parkolása igen meggyőző volt), és "nagy" autónak már úgy is itt van a Corolla Sedan.
De hát ahogy több helyen is olvastam és hallottam, az emberek általában eggyel nagyobb kategóriás ill. drágább autót vesznek, mint amit megengedhetnek magunknak és ami céljaiknak szükséges. Ez is egy ilyen eset.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
KubanitoS
veterán
A varrógépmotorról annyit, hogy engem nem a 3 henger zavar, azért is vagyok a csoportban, mivel hybrid Yarist szeretnék venni. A köbcenti sokkal inkább komolyabb probléma véleményem szerint. Tudom én, hogy manapság "más időket élünk" és az is okés, hogy neked és több ezer más vásárlónak is megfelelő a kisebb motor. Nekem az veri ki inkább a biztosítékot, hogy a Ford ezzel a motorral 7 millió felett van, ami számomra elfogadhatalan. Ezen még a szebb tolatókamerás kép és az egyéb apróságok sem fognak segíteni. Egy Ford soha nem lesz a Toyota szintjén, remélem ezt egy Toyota topikban azért leírhatom. Kíváncsi lennék a Puma értékállóságára egy Corollával szemben, kár, hogy csak 2019-től van ez az újabb Puma.
Amúgy én is néztem a Swifteket mielőtt előtérbe került a Yaris. Páromnak lesz az autó és az automata váltó nagyon kellene. Egy jól felszerelt GLX Swift jelenleg 6 millió körül van, közel ennyiért hybrid Yaris is van, ami azért elgondolkodtató.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
makabanan
csendes tag
Sziasztok,
bő hete vettem át egy új Corolla sedant 1.8 hybridet, lehet hülye kérdés, de szeretnék a b oszloptól hátrafelé, hátsó szélvédőre is ablakfóliázást, emiatt lehet az autóval kapcsolatban bármilyen garanciavesztés? Illetve érdemes-e ezt márkaszervizben csináltatni vagy teljesen jó egy bármilyen ezzel foglalkozó cég (természetesen műbizonylattal együtt csinálva).
köszi a segítséget[ Szerkesztve ]
-
Gombinyó
őstag
-
nagyúr
válasz KubanitoS #12055 üzenetére
Tudom én, hogy manapság "más időket élünk" és az is okés, hogy neked és több ezer más vásárlónak is megfelelő a kisebb motor. Nekem az veri ki inkább a biztosítékot, hogy a Ford ezzel a motorral 7 millió felett van, ami számomra elfogadhatalan.
Két oldalról közelíteném meg:
1.: A Toyota Corolla HB és TS is csak 1.2 literes turbós motorral kapható, mindkettő drágább hasonló felszereltségi szinten, mint a Ford Puma (vagy a Ford Focus lenne). A Toyota CH-R-t fel sem hozom, pedig az van Puma-val egy kategóriában, mégis elképesztően drága. Aligha hiszem, hogy ha az 1 literes hengerűrtartalmat kevésnek tartod, akkor az 1.2 liter elfogadhatóbb...
2.: Nem tudom mi az ellenérzés oka, mint említettem volt a családban 1.0-ás motorral szerelt Ford, motorikusan semmi baja nem volt, tehát első kézben van tapasztalatom / -tunk e téren. Ismerjünk bőven nagy hengerűrtartalmú, mégis problémás motorokat is, tehát önmagában az, hogy egy motornak nagyobb a hengerűrtartalma, még nem garancia arra, hogy jobb vagy megbízhatóbb.Ezen még a szebb tolatókamerás kép és az egyéb apróságok sem fognak segíteni.
A személyes ellenérzéseiden valóban nem, de ez egyéni preferencia kérdése.
Sem teljesítmény (a Puma az 1 literes motorral kb. olyan erős, mint az új Corolla Sedan 1.5 literes motorja, de érezhetően pörgősebb, fickósabb), sem más téren nem igazán van hátrányban a kisebb motor, nem fogsz tehát valódi hátrányt szenvedni.
Az, hogy viszont tolatókamerában, radarban például egy hasonló árú, vagy olcsóbb Ford többet nyújt, bizony egészen más történet, mert a minőségérzet, jobb szolgáltatások kapsz. Könnyebb manőverezni vele, és mivel itt is az asszonynak lenne az autó, az ilyesmi tétel bizony.Egy Ford soha nem lesz a Toyota szintjén, remélem ezt egy Toyota topikban azért leírhatom.
Én is azért választottam a Toyotát, mert megadtam nekik a bizalmat a megbízhatóság terén. De amikor azt írod, hogy egy Ford sose lesz egy Toyota szintjén, akkor a megbízhatóságot leszámítva még esetleg az olyan dolgokat lehet felhozni, mint az, hogy a Toyotában magyar nyelvű a menü (ezt especiel nem fogom megérteni, hogy a hazai Ford forgalmazó hogy gondolta), meg esetleg a visszahívások, garanciális ügyek, ügyfélkapcsolati esetek kezelését illeti. Utóbbi terén én mondjuk némileg csalódtam, mikor a 2019-es Corollámba felárért került bele az Android Auto-s szoftverfrissítés.
Ugyanakkor beltér, digitális műszerfal és a középső kijelzőn megjelenő menü minősége terén lehervad az ember szájáról a mosoly, amikor összeveti a kettőt. Számomra ezért volt ez nagy pofon, mert valahogy úgy érzem, hogy a Toyota továbbra is egy generációval kullog a konkurensek mögött (és itt nem csak a Ford, de a Hyundai / Kia és még jó pár gyártó felsorolható).
Tisztában vagyok vele, hogy ez egy Toyota topicban istenkáromlásnak hat, de ettől még ezt látom...
Amúgy én is néztem a Swifteket mielőtt előtérbe került a Yaris. Páromnak lesz az autó és az automata váltó nagyon kellene. Egy jól felszerelt GLX Swift jelenleg 6 millió körül van, közel ennyiért hybrid Yaris is van, ami azért elgondolkodtató.
És azért a Toyota Hibrid rendszere egy egészen más liga, tegyük hozzá.
Ezzel együtt azért azt is hozzá kell tenni, hogy a Yarisnál a Comfort Tech csomag nyújtja kb. azt, amit a Swift GLX. Ha a CVT váltós Yarist nézzük, akkor kb. egy árban vannak (persze kereskedéstől is függ), és az utóbbi viszont 125 lóerős, szemben a Suzuki 83 lóerejével.
Nálunk sem véletlenül esett ki a Swift...[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Gombinyó #12058 üzenetére
7.2 millió volt egy kereskedői ajánlat a Puma 1.0 (125Le) M/T ST line + Téli csomag (szélvédőfűtés, ülésfűtés, kormányfűtés) + vezetéssegítő csomag (sávtartás, automata parkolás, 360°-os radar).
7.3 millió a Corolla HB 1.2 M/T Comfort Tech kereskedői ajánlata, igaz ebben az érzéki vörös szín önmagában 260e Ft...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Ck.
addikt
Jó reggelt Mindenknek,
No közben haza is értünk Villámmal, cirka 2000 km van mögöttünk; Anglia/Franciaország-Hollandia-Belgium-Németország-Ausztria és végül Magyarország. Két fő + Árcsi_a_Mopsz, rengeteg csomaggal a plafonig pakolva, egy tűt nem lehetett volna leejteni. Az út vegyes volt, voltak szakaszok ahol lehetett kicsit jobban haladni, de volt ahol beállt teljesen a forgalom és csak araszolni lehetett vagy csak 80-110-el poroszkálni. A jobb részeken Németországban 150-160 utazó volt, megnéztem mennyire szereti a 200–at vagy felette, de nem igazán akartam a próbán kívül ennyivel menni, nem is vagyok hozzászokva ezekhez a sebességekhez, meg elég fáradt is voltam. Így inkább visszább vettem, Ausztriában és Magyarországon már 130 volt fixen. Ezekkel a körülményekkel, végig klímával és normál módban, adaptív tempomattal a trip computer szerint 5,6-5,8 liter/100 km lett az első két tankolás, pontos rátankolásos méréssel a valóságban ez 6.1-6.3 liter/100 km lett.
Apropó adaptív tempomat. Ez az első ilyen funkcióval rendelkező autóm, de enélkül már nem vennék a későbbiekben sem, fantasztikus funkció. Ugyanakkor kell még némi megszokás, mert a régi ráfutásos, lendületből előzős technika itt nem működik, állandóan befékez, ha túl későn kezdem meg az előzést, agyban erre nagyon át kell állni, hogy időben elkezdjem az előzést és a sáv váltást, különben nagyobb sebesség különbségnél erősebb ráfékezés is lehet és olyankor elég bután érzem magamat.
Ezt leszámítva összeségében elégedett vagyok a Lexus IS 300h-val, egy nagyon kellemes út volt, az ülésszellőztetés is mesés,
ugyanakkor kezdem megérteni a divatmajmokon és kacsacsőrű luxusanyákon kívül, hogy miért vesznek SUV-ot az emberek.[ Szerkesztve ]
-
őstag
Az elmúlt 1 hétben én is megtettem 2.500 kilométert a 2020-as 1.8 Hybrid Toyota Corolla TS-sel (Magyarország-Ausztria-Németország-Svájc), volt, hogy egy nap 8 órát ültünk benne.
Továbbra is azt gondolom, hogy ez a legrosszabb ülés, amihez valaha szerencsém volt. Hiába az állítható deréktámasz (csak 2 irányban), teljesen tönkrement a derekam. A zajszigetelés szintén pocsék, nagyon fárasztó utazni ezzel a kocsival. Városban és főútra hibátlan, minden másra meg kell egy középkategóriás 2000cm3-es dízel vagy felette.
A valós fogyasztás mondjuk parádés lett a limitek maximális betartásával, vmax 130km/h mellett ~5,3 liter/100km. Az adaptív tempomat istenkirály, legalább ez levett egy kis terhet a vállamról.
Most lesz benne 10 hónapos korára 22.000 kilométer és már több helyen zörög vagy rezonál a beltér. A szélvédő meg olyan hajszálkarcos, mintha csak plexiből lenne.
"Less but better" - Dieter Rams
-
Gombinyó
őstag
válasz pècsimunkás #12067 üzenetére
Céges...
Amúgy nem tudom próbáltad-e már, de kb egyet tudok érteni én is a tapasztalatokkal. Zörög a beltér, gyenge a zajszigetelés, a TS-ben kényelmetlen az ülés (a sedanban jobb). Ezeket leszámítva még mindig ütőképes a kategóriájában. Egy octavia se lenne összességében jobb, mert annak meg más bajai lennének. -
nagyúr
Ez simán lehet, hogy vezetési stílus / közlekedési körülmények miatt van így.
Az én Corollám is olyan 560-580km-et írt ki az elején, amikor a Budapesti dugókban állva 7,5-7,7 literes átlagfogyasztásokat hoztam ki (ami azért is volt az elején fejvakarós, mert 50 literes tank 7,7 literes fogyasztás esetén még egy átlagos, 30-50km-es tartalékkal számolva is 600km felett kellett volna legyen).
Mostanság 6,5-6,6 liter körül járok, így már 700km körül van. Ami alapján azt sejtem, hogy a hátralévő kilométereket nagyjából 45 literes üzemanyag-mennyiségre számolja...Hozzáteszem persze, hogy az biztos, hogy az 1.0 literes Ford motor nem a takarékossága miatt ajánlott, a relatíve kicsi B-Max-ban is 7 liter körül fogyasztott édesanyámnál...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Gombinyó #12068 üzenetére
+xEon1337: Na ezt gyorsan megosztom asszonypajtival.
Aztán a végén tényleg nem Corolla lesz...Az nekem furi, hogy a szedán E210 ülése jobb.
Nekem a HB/TS esetén a több fejtér miatt jobbnak tűnt a HB ülése, de tény, hogy egy tesztút ehhez kevés.A zajszigetelés dolog pedig külön fájdalmas sajni.
A fogyasztás téma olyan, hogy az 1.6 szívó a szedánban tud 6.2-6.3 litert tartós 130km/h + automata tempomat mellett, ha nem a pénteki balatoni M7-es forgalomban araszol az ember. Tényleg @Gombinyó, nálad milyen a fogyasztás az 1.2T-vel?
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Gombinyó
őstag
Volt nálam egy 1.6 sedan kölcsönbe, amíg leadtam a sajátom gariba. Egy hétig használtam, kb 800 km-t tettem bele, az alapján nekem kényelmesebb volt benne ülni, jobban párnázottak az ülései szerintem.
Nekem most 5,7-en áll a fogyi, kb 3e km-el ezelőtt nulláztam. Sokat megyek országúton és pályán, így jött ki ez a szám. Városban alig használom, ezért se akartam hibridet, mert alig váltok, nem kopik a kuplung se és hosszú távon az 1.2T is jól fogyaszt. -
nagyúr
válasz Gombinyó #12071 üzenetére
Mondjuk ülésnél nem én számítok, hanem asszonypajti, Ő meg már kb. eldöntötte, hogy neki Corolla kell.
Nagyon megy a matek, és az ingadozás az 1.2T M/T és a hibrid között. Oké, hogy kényelmi szempontból a hibrid sokat jelentene városban (a kuplungolás az kuplungolás akár hogy is nézzük), de anyagilag eléggé pengeélen van egymáshoz képest a kettő, és inkább nem a hibrid javára. Legalábbis a mostani helyzetben...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
pècsimunkás
addikt
válasz Gombinyó #12068 üzenetére
Nem próbáltam.
Az Aurist nem akarom egyelőre lecserélni.
Múltkor írtam is, hogy meg tudom erősíteni amit a teszten olvastam, és ide is beraktam:
Nem is értem, hogy egy újabb típust, hogy tudták elrontaniEgyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
nagyúr
válasz pècsimunkás #12075 üzenetére
Azért a 130km/h-s sebességnél semmi hangot én megcáfolnám Aurisban.
Azzal együtt, hogy azért lehet, hogy csendesebb, mint az E210 Corolla... De azért a "semmi hang" szinttől messze van...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
SoulReaver
veterán
Nekem a 2009-esről van tapasztalatom. Óra szerint 180km/h nál van már motor és szél zaj, de simán tudtunk beszélgetni haverommal.
130km/h-nál viszont elég csendes. Csendesebb, mint egy fiat doblo maxi vagy ducato, vagy opel vivaro. (Ezek a céges autóink, ezekkel tudtam most hirtelen össze hasonlítani.
-
nagyúr
@Sky11: 2012-es Auris Hibridet vezettem, autópályán azért volt hangja 130-135km/h esetén. Még egyszer: emlékeimet összevetve így is csendesebb, mint egy E210 szedán például, de azért ha ültél már valóban csendes autóban (Mercedes C-osztály, E-osztály, Lexus GS, stb. van, amiben ültem huzamosabb ideig), akkor azért azokhoz képest nem mondhatnánk, hogy nincs semmi hangja.
@SoulReaver: Az E210-ben is tudsz beszélgetni 180km/h-nál. Az, hogy nem túl jó a hangszigetelése nem azt jelenti, hogy üvölteni kell, hogy a melletted ülő megértsen.
Ez is "relatíve" csendes autó, de leginkább azért, mert pl. az E210 szedán 130km/h sebességet 6-osban olyan háromezer egy-két százas fordulatnál hozza. Különösebben erős szélzaj nincs, de a gördülési zaj és úgy általában a kívülről érkező zajok tompítása terén finoman szólva is gyengén szerepel mondjuk egy 7-es Golfhoz képest is.
@dj79: Férfiaknál is, saját magamról tudom...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
pècsimunkás
addikt
Ez egy 2015- től gyártott Auris 1,2 turbó. Mármint amit bekarikáztam. És pontosan ilyen az enyém is, és ezek a tapasztalataim nekem is, és másoknak is akik ültek az autómban.
Kb 175- 180- tól kezd jönni a szélzaj.
165- nél még mindig csak 3200- a fordulatszám. Én 150- es utazót tartok vele autópályán, akkor éppen 3000 a fordulatszám.
És teljes csendbenSzerk.: az autópult összehasonlítása szerint - mérik a decibeleket - csendesebb az Auris 1,2 t, mint a Golf7 1,4 t.
De néhány benzines autóra rá kerestem még. 9.gen Civic 1,8, Ford Focus 3, I30 2.gen, meg ilyesmik a kategóriában, az autópult mérési eredménye szerint csendesebb volt bármelyiktől.[ Szerkesztve ]
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
őstag
válasz pècsimunkás #12083 üzenetére
Akkor ennek még rendesen megcsinálták a hangszigetelését. Sajna autóiparban is gyakori a nu akkor ezt egy kicsit kispóroljuk a következő generációból mentalitás (vagy a fillérrel való erotikáért, vagy a tereljük a drágább felé kedvességért végül is mindegy). Mostani corolláról én is majd mindenhol azt olvasom hogy kategóriában hangos (és pl az új i20-ról is több helyen olvastam hogy tök jó hogy drágább és hangosabb). Próbáltam volna megkedvelni egy emelt corolla kombit de nem sikerült többek között a hangszigetelés miatt (nu meg szalonban beülve elől jóval szűkebbnek éreztem mint az scrossom, csodálkoztam is erősen, biztos velem van a hiba).
-
nagyúr
válasz pècsimunkás #12083 üzenetére
Ezek semmiben sem mondanak ellent annak, amit én leírtam.
A teljes csendet leszámítva. Mondom, egy E-merci valóban csendben suhan. Ez nem azt jelenti, hogy az Auris hangos ..Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Ck.
addikt
Szerintetek Magyarországon be tudnak állítani lámpát angol autón, úgy hogy nem akarják átformálni a lámpa vetítési képét/magasságát a jobb oldali közlekedésnek megfelelően? Csak annyit szeretnék, hogy emeljék meg egységesen mindkét oldalt, hogy ne csak 20 méterre lássak előre. De azt már nem szeretném, hogy a jobb oldali csóvát magasabbra állítsák a balhoz képest, mint ahogy a hazai autóknál van.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Tudtommal a lámpa kialakítása olyan, hogy bal / jobb kormányos autóhoz szerelik. Ha megnézel egy vetítési képet, látszik hogy a bal kormányos az út jobb szélét jobban világítja, tied pedig most ugye a balt. Ha magasabbra veszik, akkor te rendesen vakítani fogsz.
Használni szeretnéd az autót mindkét országban, vagy már csak fixen itthon? -
pècsimunkás
addikt
Te nem tudod megcsinálni?
Rá állsz egy falra, vagy garázs ajtóra, aztán kicsit feljebb tekered a lámpát. De előtte tekerd nullára a belső állítót.
Én megcsináltam az előző autómon. Törött volt az eleje, aztán angolosan volt beállítva a lámpa mikor megvettem az autót.
Egyiket picit lejjebb tekertem, a másikat picit feljebb, aztán kész volt. Neked mindkettőt feljebb kell kicsit aztán kész.
Persze, ha olyan elven műkszik a LED- es lámpa mint a hagyományos. De gondolom igen...Szerk.: #12087
A vakítással kapcsolatban igazad van.[ Szerkesztve ]
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Ck.
addikt
válasz koxkids #12087 üzenetére
Nem vakítana a másik oldalon való közlekedés miatt, ezt a fajta statikus ledet nem kell lemaszkolni sem ilyenkor.
Egyébként nyaralni vagyunk itthon 3 hetet, aztán megyünk vissza. A lámpa probléma már kint is fent állt, elvittem két különböző helyre is ahol csinálnak műszaki vizsgát, közülük az egyik márkaszerviz volt. Szerintük jól van beállítva, szerintem meg a 20 méteres tompított világítás életveszély. Mindenhol azt olvastam, hogy egy 20-30 méterre levő autót a visszapillantó tükör alatt kell h megvilágítson. Na, most az enyém a rendszámtáblákig ér.@sky11: sajnos nincs rá lehetőség/területi adottság.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Én otthon beállítottam a saját autómat (Auris Bi-Xenon..) - sajnos nekem is eléggé alul világított.
Mindenképp kell egy hosszabb vízszintes terület és egy fal / kartonból épitesz egyet- A lámpabúrán jelölve van egy pöttyel az izzó középpontja - ezt mérd le a földhöz képest, és jelöld be a falon / kartonon
- Tolass hátra pl 10m-t
- Ha felnyitod a motorháztetőt, a lámpaházán jelölve van hogy hány %-ot kell essen a fénycsóva - nekem Auris esetén ez 1% -> Ez azt jelenti hogy a 10m-es távon 1%-ot, azaz 10cm-et kell lejjebb világítson a referencia ponthoz képest > ezt is jelöld be a falon
- A fényszórómagasság állítóval a lámpátestnél állítsd be ehhez a vonalhoz a fénycsóva tetejétNem tudom manuális-e az állítás, mert akkor érdemes a kocsiban található tekerőt 0-ra állítani, de ha automata szintezős akkor nincsen ilyen kapcsolód.
[ Szerkesztve ]
-
Veron
őstag
Voltam szervizben (Emil Frey Zugló) a Corollával a visszahivás miatt, de nem kell alkatrészt cserélni.
Rákérdeztem az ablakzörgésre is és azt a választ kaptam, nem tudnak vele mit tenni.
A zsírzást elvégzik ugyan, de nem segít. Sőt le kell szedni az ajtóborítást és az álmoskönyv szerint sosem jó megbontani a gyárit.
Van itt olyan, akinek a zsirzád segített és az ajtókárpit sem zörög?"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
Veron
őstag
válasz Gombinyó #12094 üzenetére
Beszerelték az újat??? A munkafelvevő arc szerint a 19es modellekhez nem lehet a 20/21es modellek vastag pálcás megoldását rendelni.
Örülnék, ha cserélnék, mert ez zavar, egyéb más egyelőre nem.
Kárpitleszedés után törvényszerű, hogy itt-ott zörög, nyeklik a kárpit?"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
-
veterán
Megjött hétfőn a 2 lengéscsillapító, ma be is került a kocsiba (2017 Yaris). Nem gondoltam volna hogy ennyire egyszerű lesz! Nagyjából olyan 35-40 perc a 2 hátsó cseréje mindennel együtt. Találtam ismerős által egy jó szakembert aki otthon mellékállásként csinálja a szerelést.
Csápos emelővel felemelte a kocsit, krokodil emelővel még ráemelt hogy a lengéscsillapító alsó rögzítő csavarját ki bírja szedni mert a rugó miatt feszült nagyon. Alsó csavar ki, felül csomagtartóba anyák le, porvédő újra felrak, anyák plusz alsó csavar helyére, és ennyi. Még a kerekeket sem kellett leszedni.Nem hittem hogy ennyire egyszerű lesz a csere. De végre túl vagyok rajta, úgyhogy minden fasza a kocsin most már, megnyugodtam én is. Novemberbe lejár a műszaki szóval október már vinni akarom, valószínű hogy a most 30%-os lengéscsillapító addigra 20 körül lenne csak, plusz így nagyobb esélyem volt a rugótörésre is amit nem akartam kockáztatni.
Biztos írtam már nem emlékszem, de a Sachs mellett döntöttem. 17500ft volt darabja az alkatreszek.hu-nál.[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
Volt régen egy olyan oldal ahol megadtam a kocsim adatait és kiírta pl azt hogy pontosan milyen minősítésű olaj kell bele. Nem a toyodiy volt, azt tudom hogy cikkszámok miatt az verhetetlen kb, de volt egy másik oldal.
Igazából amolyan szervizeléses dolog érdekelne mint meghúzási nyomatékok és hasonlók.iPhone 13 Pro Max
Új hozzászólás Aktív témák
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- További aktív témák...
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen