- Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
- Milyen notebookot vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- SSD kibeszélő
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Alacsony fogyasztású, 128 GB-os szervermemóriát kínál a Micron
ph Az új RDIMM TSV technológia alkalmazása nélkül éri el a címben említett tárkapacitást.
-
Lunar Lander Beyond teszt
gp Nagyon sok évtizeddel az eredeti Lunar Lander megjelenése óta ismét ezen a címen jelent meg Atari logóval egy játék. Vajon mennyit javult a játékdesign a hetvenes évek óta?
-
PROHARDVER!
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Még egy kis szösszenet a lengéscsillapítóimmal kapcsolatban.
Augusztus elején voltam 75 000-es szervizen és ott kiderült hogy a hátsók cserések lesznek, a bal első 80%-os a jobb első pedig 55%-os volt ha jól rémlik.
Mivel drága lett volna ott ezért én rendeltem külön Monroe helyett Sachs-ot és belerakattam egy szerelővel.
Na most azért lehet olvasni olyat hogy zsír új lengéscsillapító és rossz volt, ezért nem hagyott nyugodni a gondolat és elmentem egy független szervizbe hogy fékpadon mérjék meg hogy mi a helyzet az újakkal.
Szerencsére minden rendben van velük, egyik 82%-os másik 83%-os.
Viszont ami miatt írok az most jön. Ott az elsőre 69% illetve 73%-ot írt ki nekik a gép, közben pedig a márkaszerviz 80% illetve 55%-ot mondott.Most komolyan 2 fékpad között ilyen nagy eltérések lehetnek? Kicsit hihetetlen is volt számomra hogy egy lassan 4 éves kocsinál 80%-os lenne a bal első ami szinte egy újnak felel meg. Illetve hogy ilyen nagy eltérés lenne a 2 első között hogy 80% meg 55%-osak.
A 69% meg 73% már kicsit közelebb áll a valósághoz szerintem.iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz molnarpeter #12152 üzenetére
ugyanazokkal a nyomásértékekkel lett mérve a kocsi a fékpadon mind2 esetben. Tudom hogy mennyi a minimum.
A kérdésem arra irányult hogy normális-e ugyanolyan körülmények között ilyen nagy eltérés 2 mérőpad között?
Mert amíg az első esetben 55%-nál lassan érdemes elgondolkozni a cserén, addig a 70% környéki értéknél gondolkozni se kell még a cserén.iPhone 13 Pro Max
-
No.01
őstag
Tovabba a jobb oldali mindig hamarabb adja meg magat nemcsak lengescsillapitobol, de kerekcsapagybol is
A kereknyomasnal pedig nem az elteres szamit, hanem, h egy kicsival laposabb vagy esetleg egy kicsivel kemenyebb. Ha jol tudom mar 0.2bar nyomas is tud jelentos kulonbseget produkalni 2 meres kozott. Ha esetleg a lengescsillapitas szabalyozhato/legrugos az ugyszinten be tud zavarni a meresbe.
[ Szerkesztve ]
-
AXisBOLD
addikt
Sziasztok,
2-es Yaris-al kapcsolatban kérdezném elsősorban a műszerfal mélylélektanában jártas kollégákat, hogy ha az alábbi képeken megjelölt helyen beesett 5-6 pénzérme, az okozhat-e problémát, teszem azt rövidzárlat, ha valami áramkörrel találkozik, vagy mozgó alkatrészben elakadás?
Takarítás alkalmával szedtem ki az érméket, nem is tudtam erről a résről, aztán már potyogtak is az érmék, indulásnál meg 1-2 még lejjebb eshetett, mert megint hallottam pár csörrenést.
Ezeket ki tudnám szedni valahogyan? Érdemes vele foglalkozni?
[ Szerkesztve ]
Aurea mediocritas
-
-
Ck.
addikt
Létezik valami titkos, hybrid trükk, amivel ki lehet kényszeríteni azt, hogy álló helyzetben, D-ben beinduljon a benzinmotor, a még dinamikusabb rajt miatt? Pl. sport módban, nagy ritkán jól jönne, ha már elindulás előtt be tudnám indítani.
-
nagyúr
-
Ck.
addikt
Aki még emlékszik a lámpás kálváriámra, tegnap beült pár ismerős megnézni az új szerzeményt és ők is balesetveszélyesen rövidnek ítélték meg a tompított LED-es fényszóró által bevilágított terület hosszát.
Továbbá tegnap mentünk egy kört egy Citroen C3-mal, statikus LED-es fényszórókkal, éjszaka ráfordultunk egy magánház autófelhajtójára a garazskapu elé, a különbség megdöbbentő volt.
Ilyen magasra vetít az enyém, a gyakorlatban egy 15-20 méterre levő autó rendszámtábláig vagy addigse világít fel :A másik autóról nem csináltam képet, de több, mint fél méterrel magasabbra vetít azonos távolságból, a különbség pedig út közben ezáltal ég és föld. Itt lesz a probléma elásva…
A hét elején viszem idehaza beállíttatni az egyik márkaszervizbe, elmondásuk szerint nem ismeretlen a probléma számukra…nagyon kiváncsi vagyok, de egész biztosan itt lesz a bibi.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
A bolygóműre nincs káros hatással, de az aksi jó ha 60%-on van és a hőmérséklete 25°C-32°C között van. A gumi és az ESP fog inkább korlátozni a gyorsulásban.
Ez a rajt az akkumulátort terheli meg, hirtelen óriási terhelést kap, de ha optimális (nem teljesen feltöltött és nem lemerített például 60%-os) töltöttségen, hőmérsékleten (25°C-32°C) van, rövid ideig terheled és ritkán alkalmazod, akkor nem számít.
Ezeket az értékeket (töltöttség, hőmérséklet) külön OBD adapterrel kell montírozni.
Ps: a motor legyen meleg, előtte legalább 25km kell menni, hogy minden üzemi hőmérsékleten legyen.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Dexter68
addikt
Sziasztok, nemrég van alattam egy 4 éves RAV4 hibrid. Minden szép, minden jó, imádom, viszont tapasztalatlan vagyok még tempomat-ügyben. Az a kérdésem, hogy ha be van állítva a radaros követés, előttem fékeznek, a Rav is szépen lassít, ilyenkor világít a féklámpám?
Arculat tervezés | Weboldal készítés | Nyomdai anyagok | Illusztrációk, grafikák, festmények | http://www.artcharacter.hu
-
Ck.
addikt
Tegnap egy rossz minőségű országúton egy pillanatra megnéztem hány óra van, egyből kaptam is érte a büntetést. Negyed pillanatra vettem le a szemem az útról, rögtön jött is a büntikátyú. Az út széléből ki volt szakadva egy olyan két tenyérnyi nagyságú betondarab, sikerült is az autó jobb oldalával elég tisztességesen belemenni, a nagy puffanáson és anyázáson, valamint néhány önpofont leszámítva látszólag nem történt semmi, további másfél órát vezettem még, semmi tünetet, problémát nem tapasztaltam. Azonban amikor megérkeztem és kissé hepehupás, egyenetlen, murvás talajon leparkoltam, lassú 3-5 km/h-s haladásnál, billegésnél egy beazonosíthatatlan irányból jövő, nyikorgást, nyisszegést véltem felfedezni…rugó törés? Toronycsapágy?
Álló helyzetben a kormányt megrángatva, valamint az autó hátulját meghintáztatva semmi hangot nem hallok, az elejét is meghintáztatnám, de a motortér mindenhol körbe van burkolva műanyaggal, elől és a széleken is, valamint oldalt is, nem merek ránehezkedni… kívülről a sárvédőnél sem merem nyomni, félek hogy behorpadna…hogyan tudnám meghintáztatni szerintetek? Első blikkre mire gyanakodtok? A zAsszony szerint ilyen volt eddig is, ő nem hallja rendellenesnek, de szerintem valami nem oké…. Nyilván persze meg fogom nézetni jövő héten, de ti mire tippeltek a fentiek alapján?[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Lehetséges, nem tudom. Ami biztos, hogy alacsony sebességnél, 10 km/h óra alatt észlelhető csak, leginkább kissé hullámos útfelületen, elsősorban a kerekek felől a kormány tekeréskor. Lehet, hogy eddig is jelen volt, bár kétlem, hogy ne vettem volna észre. Normál sebesség, városi, illetve országúti és autópálya tempó során semmi rendellenes hang, nyikorgás vagy kopogás nem hallható,
Mit értesz "szokásos" szilentnyikorgás alatt? Normális jelenséget? Az autó most 3 éves, 35 ezer km van benne, furcsállom, hogy ilyen jellegű dolgokról írok ilyen alacsony futásteljesítmény/életkor esetében. A korábbi autóknál futómű probléma esetén elsősorban kopogás volt jellemző, ez a nyikorgás számomra egy teljesen új dolog, kíváncsi vagyok, hogy hogyan kezelik majd a márkaszervizben a garanciális megkeresés során, foglalkoznak-e vele...[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Szerintetek mennyi valóságalapja van annak, hogy a SUV/magasabb építésű autók futóművei jobban bírják a mindennapi megpróbáltatásokat/úthibákat, egy klasszikus szedánhoz vagy kombihoz képest?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Úgy fogalmaznék, hogy nagyobb kerékátmérő (nem a felni átmérője, ott a kisebb a jobb) és ballonosabb gumi jobban kíméli a futóművet.
SUV/magasabb építésű autóknak általában nagyobb a kerékátmérőjük és hasmagasságuk, ezért jobban bírják a terepet. De a nagyobb tengelytáv terepen már korlátozó tényező. A nagyobb keréknek nagyobb a rugózatlan tömege, ezért sokkal erősebb (drágább) futómű kell nekik.
SUV/magasabb építésű autók alól könnyebb kiszedni a katalizátort, mert legtöbbször emelő sem kell, hogy aláférjenek. Lásd USA, ahol nagy hagyománya van a katalizátor védőknek a Pickupokra."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
dugynok
senior tag
Sziasztok!
Dél-budai agglóban tudtok Toyotaban jàrtas szerelőt, akihez nyugodt szìvvel vihetem a most vàsàrolt 2008-as corollàmat nagyszervìzre? Nem vagyok jàratos a Toyota alkatrészekbe (főleg vezérlés)...
Köszönöm -
dugynok
senior tag
Köszönöm
Ahogy olvasom csak gyàri alkatrészeket hasznàlnak. Nem félek az utàngyàrtottól, ha az normàlis minőségű, de olcsóbb. Néha túlàrazottnak làtom a "gyàri" cimkés alkatrészeket.
Azért bemegyek, megkérdezem őket, köszönöm -
nagyúr
válasz dugynok #12173 üzenetére
Egy új autónál már csak azért is érdemes gyári szervízbe elmenni, mert megnézik, hogy a visszahívásokon részt vett-e. Nem baj, ha ezek a kérdések is tisztázva vannak, ebből a szempontból a Toyota Europe féle egységes e-szervízkönyv hasznos dolog.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Akula
őstag
Sziasztok!
Nem tudom volt-e már ilyen téma, de most eszem az ideget egy 1-es Yaris antenna talptömítése miatt. Honnan lehet egy ilyet pótolni? Bontóból ugyanolyan állapotú jön: kikeményedett, törkeny gumi. Félek, hogy jön az eső és beázhat. Bárdi, Unix: csak univerzális gumit tudnak adni, egyáltalán nem passzol.
Már arra is gondoltam, hogy veszek egy cápa antennát, de nem biztos, hogy annak az íve leköveti-e a tetőlemezt. Valaki beleszaladt már ebbe? Van ilyen tapasztalata?
(Yaris 2004, a könnycsepp lámpás facelift)"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
Hát ez lenne a legutolsó megoldás.
Mindig bámulok, mikor nézem ezeket az autóépítő műsorokat, hogy a barátunk bemegy az autó shopba és vesz a Jeepre egy második világháborús korabeli, de vadi új kerékszettet eredeti felnivel. Itt meg csak egy 17 forintos gumit kéne valakinek legyártani."Akula Sub, ready for the deep!"
-
kw3v865
senior tag
Egy 2018-as 1,6-os benzines Aurist vettem néhány nappal ezelőtt. 54 ezer km, az autóvizsgáló szerint jó állapot, néhány apróságtól eltekintve. Elvileg vezetett szervizkönyves, de ökölszabály, hogy vétel után azonnal ki kell cserélni a motorolajat és a szűrőket. Én házilag végeztem ezt, íme a tapasztalataim:
Megtépték az olajszűrőt, de izomból. Ilyen baromállat hogy dolgozhat márka- vagy bármilyen szervizben? Szerencsére aknában be tudtam alá állni, másképp rendes magasra emelő nélkül esélytelen lett volna leszedni a szűrőt (az E12-nél még a kicsi saját emelőjével meg tudom oldani az olajcserét). Nem egy bonyolult művelet alapvetően, csak az O-gyűrűre kell figyelni. Nagoyn hasznos volt, hogy vettem ilyet: https://pumatools.hu/olajszuro-leszedo-kupak-0645-mm-x-14-lap-spec-alu-toyotalexus-las-5160.html Nélküle még most is ott állnék leeresztett olajjal, le nem szedett szűrővel...
Egyébként 25 Nm a meghúzási nyomatéka, a leeresztőcsavart pedig 37-tel kell meghúzni. Így is tettem, ahogy kell.
A leeresztett olaj nagyon szép volt, pár ezer km lehetett benne max. Szinte biztos, hogy tényleg ki is cserélték ahogy a szervizkönyvben van (azt persze nem lehet tudni, hogy tényleg 0W-20 volt-e benne). Ugyanakkor a levegőszűrő nagyon retkes volt, kizárt, hogy azt cserélték a legutóbbi szervizkor. Bár korábban is tudtam, hogy a szervizkönyv nem sokat jelent, most példa is van rá, hogy attól, hogy beleírják a szervizkönyvbe, illetve kiszámlázzák, semmi garancia nincs rá, hogy el is végezték a munkát.
Konkrétan a R***********a hivatalos Toyota márkaszervíz és márakereskedésről van szó, ami elég nagy cég. Tehát vigyázzatok, óvatosan a szervizekkel. Mindig nézzétek meg a levegőszűrőt, hogy kicserélték-e. Még a helyszínen. Ha nem, de kiszámlázták, akkor el lehet őket küldeni k**** anyjukba, függetlenül attól, hogy milyen szerviz. -
aszamóca
aktív tag
Ha nem találsz, akkor javaslom a Terosztát-ot alá. Az olyanra formálódik amilyenre kell, tömít, és hőstabil, ráadásul bontható, eltávolítható maradványok nélkül.
Nem, nem hangfalnak hívják, gyűjtőnéven hangsugárzónak. A hangfal egy valamekkora tetszőleges geometriájú lapba épített hangszóró.
-
SoulReaver
veterán
Sziasztok.
Még augusztus elején vettem egy 2009-es Aurist. 1.6, 6 sebességes, 132Le. Kereskedőtől.
A szokásos olaj, olaj szűrő, szűrő cseréken átesett, vettem bele gumi taposókat, csomagtér tálcát, műanyag patentokat, stb...
2 hét eltelt, egy városi haza fele úton 2. ból 3. ba váltásnál egy nagy kattanás, a váltót nem lehetett sebességbe rakni. Pont be tudtam gurulni egy benzinkútra és ott az lett a diagnózis, hogy nem emel ki a kuplung...
Haza vontattak, másnap hívtam a kereskedőt, hogy mi történt... Ő nem tudja, stb... Mondta, hogy az én szerelőmmel, akinél voltunk megnézni az autót vásárlás előtt, nézessem meg.
Szét szedte az autót, mellé teszem, hogy elég nagy meló leszedni a bölcsőt, le a kuplungot, stb... és ez a látvány fogadott minket..
Erre a kereskedőnek annyi volt a válasza, hogy a német női sofőrök... Ő erre nem tud garanciát adni, mert kopó alkatrész, meg nem lát bele... Oké 50%-ban igazat adtam neki.
Igen ám, de össze rakás után a váltóba új olaj került, és elkezdett síró hangot kiadni...
NA ezzel is megkerestem a kereskedőt, ezzel már elmentünk az ő szerelőjéhez..
Úgy vélték, ez csapágy hang.... Aztán kicserélték az összeset, ugyan úgy sír.... Na akkor mi legyen...Persze össze rakás után mondta a szerelője, hogy kár is volt össze rakni, mert a difitányérnál meg a mit tudom én milyen fogaskerekek meg voltak égve, de nem gondolta, hogy ez a baja. Egy váltó specialista felvilágosította őket, hogy az elhanyagolt olaj csere miatt valszeg megégett pár fogaskerék, a kis krátereket kitöltötte a saját anyaga, meg az égett olaj film réteget képzett rajta és nem volt emiatt síró hangja... Az új olaj ezt kimosta....Most ott tartunk, hogy váltó csere..
Kérdezem én... A kereskedőnek kellék szavatosságot kell vállalnia a meghibásodott autóra?
Mert találtam erről egy nagyon szép leírást, ami szerint 2 évet vállalnia kell de egyedi esetben nem lehet kevesebb egy évnél. Fél év alatt ha kijön valami hiba, akkor a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy nem volt az eladásnál ez a hiba. Fél év elteltével meg már nekem kellene...
De két hét után így szét szakítani egy kuplungot, meg leégetni egy váltót nem lehet, úgy, hogy 1 tank üzemanyagot jártam ki vele.
Tud-e esetleg ebben nekem segíteni olyan, aki jártas ebben a témában?
Még nem szeretnék fogyasztóvédelemmel neki állni.
-
nagyúr
válasz SoulReaver #12184 üzenetére
Tegyük hozzá, hogy 136 ezer km van az autódban (legalábbis óra szerint), szóval azért nem volt agyonjárva. Ez elég szomorú...
Ötletem nem sok van, a felvázoltak alapján ha nem hajlandó visszavásárolni.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
dj79
senior tag
válasz SoulReaver #12184 üzenetére
1 év a szavazosság, nem kettő, és fél évig a kereskedőt terheli a bizonyítás terhe valóban. Ez azonban rejtett hibának minősülhet, érdemes lenne megkérdezni valamelyik autós jogvédelemmel foglalkozó céget.
-
SoulReaver
veterán
CArVertical szerint stimmel a km-óra állás.
Azt mondta, ha nem tetettem volna bele új kuplungot, akkor vissza venné, de így már ő nem fizeti ki az újat.... Hiába mondtam neki, hogy úgy is meg kellett volna kuplungozni... De ha nem megy szét a kuplung, akkor a sebességváltó olaj cserekor kijött volna ez a dolog...
Netrisken ezt írták, csak abból merítettem.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz SoulReaver #12188 üzenetére
Kéne bontózni vele egy váltót, aztán ha meg tudjátok felezni a költségeket, akkor szvsz az már korrekt (vannak ott évek, ha a km nem is olyan sok, esetleg sérülés ha volt, annak is lehet hozzá köze)... Autós topikba is dobd be esetleg a sztorit, hátha lesz használható tipp. Eddigi kommunikációnak van nyoma írásban? Csak későbbi bizonyítás érdekében.
Ilyesmik miatt szoktuk a flottás autókat ajánlani, ismerek mondjuk motorhibás történeteket, carnext visszavásárolta, eurofleet márkakerben fizette a motorcserét, utóbbira egy nepper túl kicsi cégként szvsz. Más kérdés, hogy ott drágább kategóriák vannak főleg az autók korából adódóan.[ Szerkesztve ]
-
SoulReaver
veterán
válasz molnarpeter #12189 üzenetére
Az a baj, hogy a kuplungot már kifizettem és nem volt olcsó egy komplett szett. Az is csak úgy jött... Egy bontott váltó, ha van is, 150.000Ft kb.
Köszi a tippeket.
-
KubanitoS
veterán
Saját tapasztalatom és véleményem az, hogy egy SUV jobban tolerálja az úthibákat. Ugyanazon a minősíthetetlen úton az egy éves céges Octavia sajnos tud koppani a kerekek felől ha nem figyelek és belemegyek egy-egy kátyúba. Szerintem az alacsony felépítésnek köszönhetően egyszerűen "rövid" a rugó, vagy a "gólyaláb" hossza (bocs mindenkitől ) és ha hirtelen belemegyek egy lyukba, akkor sokkal könnyebben koppan. Saját, szintén egy éves Suzuki S-Cross autóm érezhetően komfortosabb ugyanazon az úton. Koppanás zéró, de azt is hozzá kell tenni, hogy a gyári 17-es kerekek helyett 16-os van felrakva ballonosabb gumikkal pontosan a kényelem miatt. Az a kocsi nem üt még a kátyús úton sem. Egy ideig az előző munkahelyemen céges Nissan Navarra pickuppal jártam. Na az nagyon durva volt, meg se kottyant neki az út még nagyobb sebességnél sem.
Azért a Yaris Selectiont nem fogom elvinni arra, ha megjön végre.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
kw3v865
senior tag
Alapvetően nem km, hanem állapotfüggő kellene, hogy legyen a levegőszűrő cseréje (15 ezrenként/évente ellenőrzés van előírva). Az tény, hogy a szervizkönyvben szerepel a levegeszűrő cseréje, és akkor ki is számlázzák. Itt a probléma az, hogy tisztességtelen így, lehúzás a szerviz részéről az átlagos ügyféllel szemben. Nyilván én megnézném utána, hogy tényleg lecserélték-e, de a legtöbb felhasználó nem nézegeti a garanciális autója levegőszűrőjét, hogy valóban újat tettek-e bele. Persze én elvből nem viszem semmilyen szervizbe az autót szűrőcsere miatt, ezt konkrétan bárki ki tudja cserélni otthon.
Júliusi forgalomba helyezésű fehér kombi, a gyártási hónapot nem tudom. Nem a legjobb szín, de a kombisága nagyon tetszik, végre van egy praktikus kialakítású autóm.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz kw3v865 #12193 üzenetére
Persze én elvből nem viszem semmilyen szervizbe az autót szűrőcsere miatt, ezt konkrétan bárki ki tudja cserélni otthon.
Ez addig jó, amíg az autót el nem szeretnéd adni, mert ha elviszi a leendő új tulaj egy Toyota szervizbe, hogy kiolvassák az e-szervizkönyvet, akkor azt fogják találni, hogy hát jó ideje nem járt szervizben az autó. Utána már egyéni bizalom kérdése, hogy elfogadja-e, hogy Te magad cserélted a szűrőket.Plusz az esetleges puha visszahívások, szoftveres update-ek, garanciális javítások is ugranak, ami egy 3 éves autónál azért nem haszontalan dolgok.
Itt inkább a Reálszisztémát kellene felnyomni a Toyota Magyarországnál tisztességtelen eljárás miatt, aztán kiderül, hogy vajon megéri-e ilyesmiket megengedni maguknak.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
kw3v865
senior tag
Idősebb használt autónál csak és kizárólag az állapot az , ami számít. Szervizkönyvet lehet hamisítani, a tudatosabb használtautó-vásárló pedig ezt tudja is. Továbbá, én az olajcserét is magam végzem, az Aurisnál ehhez már ajánlott egy akna legalább az alacsony alja miatt, én ezt megoldom egy barátomnál, de az E12-es Corolla olajcseréje konkrétan filléres szerszámokkal, bárhol elvégezhető, ahol sík, szilárd talaj van az autó alatt. A fáradtolaj pedig leadható több benzinkúton, hivatalosan. Ráadásul sokkal alaposabb munkát végzek, mint bármely szervizben, teljesen üzemmeleg, frissen leállított motorból engedem le az olajat, és hosszú órákig engedem kicsepegni. Ilyen munkát semelyik autószerelő nem végez. Tehát ha valaki igazán precíz akar lenni, akkor maga végzi ezt el, és még spórol is.
-
zhali1
csendes tag
Persze jó a vezetett szervízkönyv, de amikor nem csak a levegőszűrő cserét sumákolják el a szalonban, hanem az olajcserét is, akkor nem sokat ér a szervizkönyv. Már ha sokáig akarja az ember használni a gépet.
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest