Hirdetés
-
Leszavazta az ötleteket az Amazon, de jöhet az AI-alapú, havi díjas Alexa
it A befektetők a cég kérésére minden fontos és jelentősnek tűnő javaslatot elutasítottak. Jöhet azonban a havi díjas, AI-alapú Alexa.
-
Megfizethető és viszonylag kompakt ház született a Lian Li-DAN Cases frigyből
ph A 26,3 literes térfogatú, két színben választható típus moduláris belsővel és korrekt szellőzéssel igyekszik magára vonni a figyelmet.
-
Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
ma A megszokott konstrukciót, vagyis pedálszenzort és hátsó agymotort kínál a Touroll, nincs benne semmi rendkívüli, de kedvező az árfekvése.
-
PROHARDVER!
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
sattak
csendes tag
válasz MasterMark #12100 üzenetére
Régebben azt mondták, ha bármi alumínium cucc van a rendszerben, csak a rózsaszínű. De ez rá is volt írva anno. Manapság mindegyik jó bármilyen rendszerre, ami vagy igaz vagy nem 😁 Vagy elhiszed vagy nem. Mint az olajnál is. Csak a motul 😁 Én is megveszem ( vagy liqui moly) , hogy nyugtassam a lelkemet, nem miattam fosta össze magát a motor 😁
-
Qru
MODERÁTOR
A ket hatso csillapito nem lesz olcso bele, illetve a kulcs is kerdes. Ha tenyleg csak egy elemcsere kell neki azt cserelhette volna mar...
Svajci tehat rozsda miatt nagyon ala kene nezni, illetve kitudja a valtoban volt-e cserelve az olaj es ha igen mikor...#nincsbennetarcsi
-
HÁZIGAZDA
mindegy nekem, a miénk már adott. most megnéztem, a tágulási tartály tök üres, a hűtő tetején előírás szerint van hűtőfolyadék. magyarán ebbe is elférne még egy fél liter legalább.
most beindítottam, egyelőre a venti áll, hagyom picit járni, megnézem, hogy beindul-e.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
nagyúr
válasz MasterMark #12081 üzenetére
Hogy szoktad csekkolni a tágulásit? Én meresztem a szemem, de semmit sem látok benne, ha nagyon erős fényű lámpával belevilágítok felülről, ahogy Peti javasolta, akkor megfelelő fényviszonyok között átdereng a vízszint magassága a tartályon, ha bedugom a fejem az akksi mellé. Biztos van erre egy egyszerűbb módszer.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
HÁZIGAZDA
-
Lacerta
aktív tag
Nekem, amikor csere után fel volt töltve a rendszer teljesen, és le is lett légtelenítve a manual szerint, még üresre szívta a tágulásit néhány km után hidegen, és rátöltés után még egyszer. Aztán ezt követően még 2-3 alkalommal kellett rátölteni, amíg stabilan úgy maradt a szint.
Ha kinyit a termosztát, akkor 7.3l folyadékról beszélünk ( nálad ), az jó sok fajhő, még ha nem is tud rendesen megfordulni a hűtőben. Néhány percnyi járatás alapjáraton nem elég, hogy túlmelegedjen.
Nekem egyébként, ha üzemmeleg a motor, alapjáraton is bekapcsolgatja a ventilátort. -
czanga
őstag
válasz sattak #12101 üzenetére
Nekem az szálka az agyamban, amikor a legtöbben azt tolják, hogy csak a Motul 300V, miközben a turbós autók 80%-a életében nem nagyon lát versenykörülményeket, egy WRX vagy GT Turbo pedig több hátránnyal is indul egy erősbb pályanap, vagy amatőr verseny esetében. Persze ha megy az ember, akkor olajcsere elötte, és 300V menjen, de utcára hát..
-
HÁZIGAZDA
válasz MasterMark #12112 üzenetére
na, mondjuk unix és valami konkrét..?
(vagy bemegyek és elmondom, de picit félek tőle, hogy rámsóznak vmi nem jót)[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Lacerta
aktív tag
A manual elég nagyvonalúan fogalmaz ( "vegyél Subaru Super Coolant-ot" ).
Én sok guglizással arra jutottam, hogy G12, G12+, G12++ jó bele. A szerelőm is ezt mondta ( ő valami adatbázisból kereste ki ).
Legyen szilikát-, foszfát-, és aminmentes, alu motorokhoz, az a lényeg.Nekem rózsaszín Glycunic van benne ( nem tudom melyik pont, vagy az alu protect, vagy az alu extra - ha érdekes, megnézem ).
Ha zavar, hogy f*sszínű lesz a hűtőfolyadékod, vegyél ugyanolyan színű G12+ vagy ++-osat, azzal nem tudsz mellé lőni. Ha nem zavar, akkor + vagy ++, és bármilyen színűt.
Ha meg amúgy is le akarod cserélni ( legkésőbb, mire a levelek lehullanak ), akkor öntsd fel sima ioncserélt vízzel. -
Lacerta
aktív tag
-
sattak
csendes tag
-
Lacerta
aktív tag
11 évre aranyáron is megéri, az már igaz.
Valamikor akarom majd cserélni az enyémet is, de még várok vele, mert nem régi ami benne van, illetve tavaly csipegette a vizet ( ez úgy tűnik, megoldódott a hűtősapka alapos tisztításával ), és vacakolt a fűtőradiátor is ( azóta át lett pucolva ), és ezeket még tesztelem. -
Lacerta
aktív tag
válasz sattak #12125 üzenetére
Erről mesélhetnék, dolgoztam autóiparban.
Nem csak folyadékok esetében, hanem a spécibb alkatrészeknél is az van, hogy van néhány nagy gyártó, a megrendelő küldi a rajzot és a specifikációkat ( meg a kesst ), és átveszi a logóval ellátott alkatrészt. Esetleg kész részegységet.Ahogy nincs Opel meg Suzuki olaj, úgy Subaru olaj sincs. Se fagyálló, se fékfolyadék. Se ablakosó lötyi.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Lacerta #12126 üzenetére
Tpms-bol is ezert vettem gyarit (Denso), nem olcso de 10 ev elemgarit adnak ra. A Continental meg ad a sajatjara 3-at...
Sokszor mar a markanevet sem szitazzak at, anno neztem Levorgot az EF szalonban, az osszes szij Continental feliratos volt benne.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
sattak
csendes tag
válasz Lacerta #12128 üzenetére
Ja😁. Subarus barátom járt a vajnánál, kicsivel írom, nem bírom, pedig biztos jó szakember. Szóval szerinte a manley szart sem ér, csak a roger clark ( ha jól emlékszem). Akkor megnéztem, roger clark dugó az nem volt más, mint az omega dugó. 😁 Úgy is szerepelt mondjuk a leírásban . Roger clark ( ha jól emlékszem a nevére)/ omega. A dugót az omega fejlesztette, gyártotta. 😁
-
MasterMark
titán
válasz Lacerta #12116 üzenetére
A G12++ mondjuk pont szilikátos ami biztosan nem jó.
A gyári specifikáció szerint csak a Subaru Super Coolant vagy Longlife Coolant jó bele, nincs más specifikáció, nincs mit megnézni. Szinte minden ázsiai autóba egyébként P-OAT vagy foszfátos kék folyadék kell, Subaruba is, de ilyen nincs a volkswagenes G szabványok között.
De ahogy írod a mindenmentes is jó bele. Nekem is rózsaszín mindenmentes van benne.
Switch Tax
-
Qru
MODERÁTOR
-
Lacerta
aktív tag
válasz MasterMark #12135 üzenetére
Nem mindegyik, mert van amelyikre rá van írva hogy szilikátmentes.
De igazad van, most hogy ellenőriztem, tényleg van szilikátos G12++ is.Van a Subarunak valami saját specije is, és láttam olyan OEM fagyállót, amire rá is írták, hogy tudja. De a fene essen bele, most bezzeg nem találom.
-
sattak
csendes tag
válasz MasterMark #12135 üzenetére
Agymosás. Mint az olajaknál is. Anno volt Audi 200 turbóm. Utána meg egy H csoportos, szuromi tuning zsugorkaros ladám. Úgy ment, úgy forgott, mint a veszedelem. Legjobb esetben castrol gtx ment belé. És nem lett csapágyas. Akkori gtx-el. Valami akkori fagyállóval. Bírta.
-
MasterMark
titán
válasz sattak #12139 üzenetére
Nem tudom miről beszélsz. Nem a motor hűtése a gond. Ezek az adaélkok mind mind amiatt vannak hogy a tömítések bírják, és ne legyen korrózió. Akármit beletehetsz attól még bírni fogja, de sok év alatt kikeményedhetnek a tömítések, nem bírhatják a csövek, stb. stb.
Switch Tax
-
MasterMark
titán
-
sattak
csendes tag
válasz MasterMark #12140 üzenetére
A csövek úgyis szétrepednek. Ha akarod, ha nem. És mindig szar helyen.
-
sattak
csendes tag
A motul anno, amcsi volt. Utána amcsi francia. Most már csak francia. Ha minden igaz.
-
sattak
csendes tag
A total is francia. Az elf is, de ma mar total. Anno volt egy bandit 1200-asom. Motul, azt hiszem 5100 olajjal hadználtam. Valaki egyszer, bandit fórumban azt írta, van egy speckó ELF olaj, motorokba. És jó. Kipróbáltam. Jobb volt, mint a motul. Szebben váltott, csöndesebb volt a lég olajhűtéses mozdony.
-
Lacerta
aktív tag
válasz MasterMark #12141 üzenetére
Nem is a manual írja.
Aha, megvan, közben megleltem, tényleg nem Subaru speci, rosszul emlékeztem, hanem csak Subaruhoz való.
Subaru Coolant 16218 ( Ravenol ) -
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #12142 üzenetére
Igen, megneztem ezt irja. Akkor rendelek belole 1 litert.
Olajbol meg a X-Cess 5w40-et (most pont az van benne). Valtoba meg a Gear300-at (az van benne).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest