Az AMD még múlt októberben adta ki a 23.10.1-es AMD Software meghajtót, amely többek között Radeon Anti-Lag+ támogatást biztosította a felhasználók számára. A vállalat ugyanakkor nem sokkal később visszavonta a Radeon Anti-Lag+ funkciót támogató meghajtóját, ugyanis a technikát az egyes online játékok csalás elleni védelme csalásnak értelmezhette. Idén februárban a cég megígérte, hogy hamarosan visszatér a technika, és ez most lényegében be is következett.
Az eljárás új neve Radeon Anti-Lag 2 lett, és annyiban különbözik az Anti-Lag+-tól, hogy részben a játékba kell integrálni. Mint ismeretes az eredeti elgondolás úgy működött, hogy az AMD az egyes alkalmazásokhoz tervezhetett specifikus támogatást, így a kiválasztott címekre nem csak az alap Anti-Lag, hanem az Anti-Lag+ is engedélyezhető volt, de ez a kezdetekben amúgy is csak a Counter-Strike 2 című játékban működött.
A Radeon Anti-Lag 2 annyiban módosít, hogy a működés egy része magába a játékba lesz integrálva, és az hívhatja meg a meghajtóba épített specifikus rutinokat. Ennek az előnye, hogy a csalás elleni védelmek így nem tudják félreértelmezni a működést, és ezáltal hibásan csalásként értelmezni a normálistól eltérő, kikényszerített programfuttatást.
Az AMD szerint járulékos előnye az Anti-Lag 2-nek, hogy ilyen formában olyan játékokkal is alkalmazhatóv vált, amelyekkel az Anti-Lag+ profil nagyon nehezen működött volna, illetve az integrált támogatásnak hála több hardver lett támogatott. Utóbbi szempontból az Radeon Anti-Lag 2 minden olyan integrált vagy dedikált grafikus vezérlőn működik, amely valamilyen RDNA architektúrára épül.
Egyelőre az eljárás a Counter-Strike 2 új frissítésében van szállítva, és az alábbi meghajtó telepítése után automatikusan engedélyezésre kerül. Az eszközillesztő tartalmazza az Anti-Lag 2 Latency Monitor szolgáltatást is, amivel az eljárás pozitív hatásai tesztelhetők le. Opcionálisan beállítható az is, hogy a CTRL gomb lenyomásával az Anti-Lag 2 kikapcsoljon, majd elengedésével újra aktiválódjon, ezzel menet közben, valós időben ellenőrizve a működését.
A vállalat szerint később érkezni fog a Radeon Anti-Lag 2 SDK is a GPUOpen keretében, de ez a rendszer a jelenlegi formájában sosem lesz elérhető a konkurens hardvereken, mivel továbbra is a meghajtó oldalán van implementálva a rutinok jó része, csak az alkalmazás oldalán hívhatók meg. Az AMD-től megtudtuk, hogy az aktuális működés nagyrészt az eszközillesztő oldalán valósul meg, így a játékba való implementálás lényegében nagyon egyszerű.
Érdekesség, hogy a Radeon Anti-Lag 2 nem lesz összekötve a képgenerálást tartalmazó FSR 3-mal, de a kettő használható együtt. Ezt az AMD azzal magyarázza, hogy az FSR 3-ba eleve vannak építve késleltetést csökkentő eljárások, amelyek minden hardveren működnek, így az Anti-Lag 2 csak némi extra előnyt adhat, de nem szükségszerű a használata.