- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- Vezetékes FEJhallgatók
- ASUS ROG Ally
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- TCL LCD és LED TV-k
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
Hirdetés
-
Premier előzetesen a Wrath: Aeon of Ruin konzolos változatai
gp A PC-s változat után a minap PlayStationre, Xbox-ra és Switch-re is elérhető lett a program.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
PROHARDVER!
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nfsu17
veterán
B1T3 papaya Ijk eattila
Köszi srácok.
Adobe standard profillal kezdtem el a sonyt használni, de teljesen más színűek voltak a képek, mint a gép LCD-jén. Színtelen, lilásabb, de legalább az arcbőrök nem voltak feltűnőek. Cserébe az arcbőrök színéhez köze sem volt.
Camera standard beállításban már szép színek lettek, a naplemente már szépen ragyogott, megjöttek azok az élénk sonys színek.
Azóta meg feltűnt ez az arcbőrös mizéria.
Mindjárt vágok pár képet (homlokot) egy egy sorozatból összevetésként.
De akkor variálok még egy sort a profilokkal is, mert a kinti (napos) képeknél nagyon bejött ez a camera standard, az nagyon tetszett.Neck
Sajnos nem.
Viszont már elég régóta látom vissza a képeimet írott sajtóban/könyvben is (a legtöbbet a canonos időkből) és én sem láttam nagy eltérést a képek között és nem is szólt eddig senki sem.
Amúgy egy DELL IPS monitor, úgy alap beállításokkal.Mondjuk most hogy mondod...megnéztem a mobilomon (amoled) és pl a naplementés kép, ami nem tetszett gépen, egyáltalán nem durva a mobilon...sőt...egész jó.
[ Szerkesztve ]
-
kovsol
titán
válasz nfsu17 #33701 üzenetére
Nehéz bármit is mondani amíg nem mutatsz egy példát, esetleg egy RAW fotó amit meg lehetne nézni nekünk is.
Gép LCD -je meg egy fos, inkább az EVF ben nézd vissza a képeket. Egyébként amit látsz a gépen az egy jpeg preview az alapján amit beállítottál.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Neck
veterán
válasz nfsu17 #33701 üzenetére
Szerintem az alábbiakat lenne érdemes megnézni:
1.: Kijelző(k) kalibrálása
2.: Capture One? Valahogy jobban kezeli a Sony nyers fájlokatAn α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
nfsu17
veterán
válasz kovsol #33702 üzenetére
Kicsit kalibráltam a monitoron (tudom, ez így elég paraszt megoldás, és most sokan fogják a fejüket, de jobb híján most ezt sikerült tennem...sokkal jobb lett a helyzet az én szememnek).
Azok a képek (arcok), amik eddig kiverték a biztosítékot nálam, most teljesen nézhetőek.
Eddig "standard" állásban volt a monitor, most customon van. Ha váltok a kettő között, rögtön látom a változást is, és a standard továbbra is kisüti a szemem (az arcbőr). Úgy látszik, mint ha túl sok lenne benne a zöld.
Szvsz lehet továbbra is a standard a valós, ezt én ugye műszer nélkül nem tudom megmondani. Ha majd mások megjegyzik, hogy rosszabbak lettek a képek, akkor tudom miért. Most így hagyom.
Ennyi tesztet sikerült összehoznom.
Az első két kép belső térben készült (talán halogén plafonlámpa, de lehet LED volt), azonos feltételek mellett. Az "as shot WB" kicsit szemre nekem túl sárgásra lőtte be, így azt visszahúztam. Az első embernek a homloka volt nálam nagyon durván sárgás, nem természetes. Most így "kalibrálva" már okébb.
Az alsó kettő a "naplementés", szintén azonos fényeknél.
Itt a WB-hez nem nyúltam.
Mindegyik camera standard profil LR szerint. A7iii profil, természetesen.
A camera neutral profil amúgy vállalható az alap monitorbeállításaimmal is (ami eddig volt), de ott kb el is tűnnek a színek, és jó fakó.Capture One??
Igen, ez nekem is megfordult a fejemben.
Igazából lassan gépet kellene vennem (ha monitort nem is), így az új gépnél alap lesz ez.[ Szerkesztve ]
-
veterán
sziasztok,
elindult a vezérhangya, hogy lecserélem az 5d3-amat sonyra, mert az a7rii már szimpatikusan olcsó kezd lenni, és nagyon tetszik az eye-af gondolata (meg videóban is jobb). béreltem is egy ilyen gépet egy sigma mc-11 adapterrel, mert állítólag azzal és sigma art obikkal az eye-af tud működni ezen a vázon... de se a 35-össel nem megy, se a 24-105-tel, mert invalid lens, de még a pdaf-et se engedi. canon meg régi sigma obival legalább pdaf van.gondoltam, biztos az adapter fw lesz a probléma, de ki tudtam próbálni egy másik mc-11-gyel, amin friss fw van, és azzal se jó. más fórumokon viszont azt állítják, hogy ez egy működő kombináció.
most egy időre elengedtem ezt a csere dolgot, de mi lehet a hiba?
utóbb kipróbáltuk egy viltrox adapterrel (se blendevezérlés, se af), egy metabones-szal (ugyanígy invalid lens az eye af gombra, de ez várható volt) meg egy metabones speedboosterrel (ami ugyan ff-en értelmetlen, de miért ne? azzal engedte az eye af-et, de nem talált élességet). szóval rejtély.
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
B1T3
addikt
Tegnap megérkezett a Sony FX3, ami teljesen hozza azt, amit az előzetes információk alapján sejteni lehetett, azaz egy videózásra továbbfinomított A7S III lesz nem sokkal drágábban. Kicsit sajnálom azokat, akik a közelmúltban ruháztak be A7S III-ra, mert hacsak nem fontos az EVF, nem sok dolog szól mellette a kettőt összevetve.
-
Ed Parker
nagyúr
Érdekes lépés valóban a sonytól, nem tudom melyik ötlet merült fel először, de mivel az s3 már kint van a kettőből az egyiknek nem sok értelme van, pláne úgy hogy az utóbbi valóban pro célra lett tervezve, aktív hűtéssel. Az evf-t a filmesek nem használják, több videoban hallottam.
tegnap már szivárogtak az A1-ek is az instán többen posztolták, bízom benne hogy nem lesz belőle r5 és hónapokig kell várni mire lesz készleten
-
kovsol
titán
Kikerültek a Sigma 28-70 f2.8 tesztek youtube-ra.
Azért az komoly, hogy képesek voltak kiadni egy objektívet ami nem időjárás álló. Vagyis a bajonettnél van kis gumigyűrű, de sehol máshol nem szigetelt. Na vajon mennyi por fog belemenni így?
70mm-en meg csak f11-ig kell rekeszelni, hogy éles legyen rendesen.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
B1T3
addikt
válasz kovsol #33712 üzenetére
Annyira nem lepődöm meg,nagyon sok vélemény alapján még a prémium kategóriába tartozó Sigma 24-70mm f/2.8 is porosodik, ami már nem lehet véletlen.
Jöhetne inkább egy olyan olcsósított objektív a Tamron 28-75 mellé, amely 24mm-nél indul. De erre nem sok esélyt látok, mert már nem nagyon van kitől várni.
-
B1T3
addikt
válasz kovsol #33719 üzenetére
Az a 4mm tényleg nem tűnik soknak, de számomra még a 24mm is kompromisszumos néhol, szóval a 28 érezhetően szűkös hozzá képest. Persze ez már egyéni preferenciák kérdése is.
Igazad van, a 16-35mm tényleg majdhogynem ideális átfogás az UWA obik között, a 20-50mm pedig pont az előbb írtak miatt lenne nagyon hiánypótló. -
kovsol
titán
válasz vihartigris #33722 üzenetére
Nem kell röhögni. Volt már olyan objektív amit meg is vettem. Most is van épp 8db obim
A 200-600 ból meg enyém az országban a második![ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Neck
veterán
Igen, csak egy 16-35 f2.8 GM-ből veszel egy Tamron 17-28 f2.8-at és egy Tamron 28-75 f2.8-at, és még marad is pénzed...
Ezért gondolom úgy, hogy nem gáz az, hogy a Tammy 28-ról indul, akinek kell, viszonylag "olcsón" ki lehet bővíteni 17-ig lefelé, és az is egy baromi jól sikerült obi.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
kovsol
titán
válasz vihartigris #33724 üzenetére
Jelenleg két Sigma objektív van ami bármilyen szinten is izgatja a fantáziámat, és ez nincs köztük.
Neck
Nem a 16-35 GM ről van szó, hanem az átfogásról, és erre egy olcsóbb alternatíva.
Felőlem lehet f4 is, legalább pici lenne, meg könnyű.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
B1T3
addikt
(Megint csak egyéni preferencia alapján írom:) mindenes objektívnek jobb, ha a tág felén van plusz 4mm, mintha a szűkön lenne plusz 5mm (kivéve, ha valaki legfőképpen portrékat készít vele, de az meg úgysem 75mm f/2.8-on fog lövöldözni, hanem vesz egy 85mm f/1.8-at).
Most nagyon arra hajlok, hogy a Sony 24-105mm f/4 legyen, ár-érték arányban egész jó, a nagyobb átfogása miatt némileg sokoldalúbbnak is mondanám a mindennapokra, és még stabilizátor is fért bele, viszont a fényerő miatt még aludnom kell rá néhányat.
-
Neck
veterán
válasz kovsol #33726 üzenetére
Van 16-35 f4 Zeiss, csak nem olcsó, nem kicsi, és nem könnyű (legalábbis nem annyira, mint amit mi szeretnénk )
B1T3: Nekem volt dedikált 24mm ekv obim (Sigma 16mm f1.4), és nekem nem adta. Alig volt fent, el is adtam. Nagyon wide obim (24 alatti ekv.) nem volt még, lehet, hogy egyszer veszek egyet.
Én tökéletesen elvoltam az ekv. 27-28mm-ről induló obimmal. Innen tudom, hogy nekem pl nincs szükségem a 24-es indulóra. Ugyanakkor a kedvenc témám portré, és emiatt szívesen veszem a Tamron +5mm-ét a tele végen, így közelebb van a látószög a klasszik 85mm-es portré távhoz.
Ez is azt mutatja, hogy mindenkinek más a jó. Én is, és sokan mások is elégedettek vagyunk a Tamronnal, akár azért, mert pont betalál az igényekbe (én), akár azért, mert jó kompromisszum.
Volt a kezembe 24-105 is, nagyon jó obi, de én nem vennék. Drágább mint a Tamron, picit nehezebb is, és ehelyett inkább vennék egy 70-200 f2.8-at. Vagy legalább 70-180-at. Erre az utóbbira pályázok, csak megfogadtam, hogy 1000 euró alatt fogok venni egyet, és még nem volt ennyiért, bár már járt közel hozzá.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
q2w3
senior tag
Sziasztok!
A7iiira gondolkozom egy telén és széleslátón. Jelenleg van egy Tamron 28-75-m, és a Tamron 70-180-al szemezem. Viszont portré miatt a Sony 85 f1.8 is ott motoszkál a fejemben. Esetleg valakinek van tapasztalata vagy tud különbséget mutatni rajzolatban, bokehban és élességben a tamron 70-180 és sony 85 f1.8 között? Nyilván az 1 fe ott van a 2 obi között, de azon túl nem igazán tudom, hogy mennyi a különbség a zoom és prime között. Ha kellene a 85 akkor lehet valami olcsóbb utazó zoom-ot vennék költségoptimalizáció szempontjából.
A széles látó végre első körben a Tokina Firin 20mm F2.0 ből az MF verziót néztem ki. Éjszakai fotózás, landscape és interior-ra. Használtan el lehet csípni 150 körül, ennél jobb alternatívát esetlet tudtok javasolni? 28mm alá legalább 20-21mm-re mennék, hogy legyen átfogásom, viszont a 18 alatti tartomány már nekem nagyon halszem szerű, így a 20 mm körül érzem az ideális tartományt számomra.
-
Ijk
nagyúr
Kérdés milyen kompromisszumot akarsz vállalni. A 70-75mm nagyon közel van a 85-höz (mintha csak az lenne alkalmas portrézni), míg 50mm azért igen messze. Szerintem sokaknak hiányozna az a tele vég, miközben 28mm még azért igencsak nagylátó terület. Ha a telét megtartod és lejjebb mész nagylátóban akkor vagy a méret növekszik, vagy egyre jobban torzít nagylátón. 24mm azért elég kompromisszumos normál zoomoknál, ha valaki szereti ezt a gyújtótávot fix obit vesz vagy 16-35-öt.
Mondjuk én amúgy sem szeretem ezeket a mindenes zoomokat. Profiknak fontosak mert nincs idő váltogatni, hobbi szinten meg nekem kinyírja a fotózás élményét. Nincs karakter, nincs nagy fényerő, nagy is. Unalmasak./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Primary92
senior tag
Én sokat vaciláltam, hogy mi legyen a kitobi és a 10-18 helyett, ami brutál látószöget ad FF-en, de ugye nagyon kompromisszumos). A manuálozás sem nekem való.
Nagy látónak a Tamron 17-28-at szemeltem ki én is. De alapzoomnak jól hangzik a 24-105, de az árából kijön egy Tamron 28-200 utazózoom, és egy 50/1.8 is. Canonon volt anno 70-200 2.8L, szerettem, de ma már nem cipelném. Inkább az utazózoom mellé majd veszek egy 85/1.8-at vagy valami hasonlót.
Persze nekem is hiányzik a 24mm, de nem éri meg a plusz költséget.Tudom senki nem kérdezett, de gondoltam megosztom, hogy miben gondolkodom, ha már amúgy is ez a téma.
-
Neck
veterán
Én is pont ebben vagyok, de én már döntöttem a Tamron javára. Most sokan meg fognak ölni - de számomra olyan nagy különbség nincs az f2.8 és az f1.8 között, meg szerintem rajzolatban sem, hogy a Sony fix kedvéért feladjam a Tamron zoom range-et.
A 180-as véggel f2.8-on meg csodaszép portrékat lehet lőni.A másik végen ugyanez, a Tamron 17-28 f2.8 annyira jól sikerült obi, hogy én szélesre is azt venném (más kérdés, hogy egyelőre nekem nincs szükségem nagylátóra). Azt is oda tekered, ahová akarod, lehet próbálgatni 17-18-on, 20-21-en, AF is van ha kell.
Ráadásul még ott vannak a plusz kényelmi faktorok, hogy minden obi ugyanúgy néz ki, ugyanarra kell tekerni, ugyanakkora 67-es a szűrőméret, etc.
Primary92: Azért van a fórum Én nem szoktam zavartatni magam, akkor se, ha nem engem kérdeznek
Igen, a másik, ami egy jó alternatíva, a 28-200-as Tamron UtaZoom, kis kompromisszumokat kell kötni, jó, és nem is nagyon drága.
A Sony 24-240-től jobb, és azt is sokan vették / veszik.[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
B1T3
addikt
Nem feltétlenül a 85mm-en volt a hangsúly, hanem az f/1.8-on, amivel párosítva azért teljesen más kategória a témaszeparációja a 70-75mm f/2.8-hoz képest.
Szerintem a 24-105mm tartományba eső objektívek simán vállalható méretűek és tömegűek (a Sony 24-105mm f/4 nagyságrendileg akkora és annyit nyom, mint a Tamron 28-75mm f/2.8), bármilyen táskában elférnek a szintén kompakt Sony MILC-ekkel, és a mindennapokban is jó szolgálatot tehetnek, amikor az ember elmegy pl. a városba, kirándulni vagy túrázni (és ezt összekötni tájfotózással).
-
vihartigris
őstag
-
Neck
veterán
1.30m-es tématávolság (arcportré vállig):
85mm f1.8: 2.3cm DoF:
85mm f2.8: 3.6cm DoF:
2.80m-es tématávolság (arcportré vállig):
180mm f2.8: 3.7 cm DoF, de, a háttered sokkal jobban el lesz mosva:
Forrás: DoFsimulator
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Rapid136
őstag
"már nekem nagyon halszemszerű"
oké, a halszem egy korrigálatlan objektiv, de azonos gyújtótávolsággal van sok korrigált is.
Ami halszem, az göbül, ami nem görbül, az meg nem halszemszerű ,[ Szerkesztve ]
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
B1T3
addikt
Persze, a 180-200mm f/2.8 más kategória, de most 70-75mm f/2.8-ról volt szó a 85mm f/1.8-hoz képest.
Nem nevezném használhatatlannak az utóbbi háttérelmosást sem, de messze nem azt a hatást lehet vele elérni, mint egy 1+1/3 fényértékkel többet nyújtó, picit szűkösebb látószögű objektívvel. Persze még jó, ha valaki vesz egy erre a célra dedikált objektívet, el is várható, hogy kifejezetten erre a célra jobban teljesítsen.
-
B1T3
addikt
Persze, még a 35mm f/1.8 is jó portréra, mert sokoldalú, szűkös helyeken és extrém szögekből is használható, viszont ez azzal is jár, hogy kevésbé mossa és másképp tömöríti a hátteret. Ha az a célunk, hogy a témát kontextusba helyezzük, akkor akár még jobb is lehet.
[ Szerkesztve ]
-
-
Ixion77
őstag
-
bari012
tag
Sziasztok!
Sony 24-105 objektívnél mennyire normális az, hogy az első tubus egy miniálisan lötyög? Sajna nincsen referenciám, amihez hasonlitani tudom
Köszi -
Ixion77
őstag
válasz bari012 #33743 üzenetére
Nem tudom mit értesz "első tubus" alatt, de nem tűnik úgy mintha bármi lötyögne rajta.
Persze a kimozgó rész a hátsóhoz képest mozog minimálisan, de az természetes. Ha szorulna, akkor nem lehetne vele zoomolni. Szerintem amúgy inkább túl feszes, videón én nem tudok egyenletes átmenetet produkálni.
Ha bemész egy Sony boltba, kérsz egy ilyen obit megtekintésre, kiadják neked a vitrinből és lesz referenciád."Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Neck
veterán
Erre írtam én, hogy akinek kevés a 75 f2.8, az vehet egy 70-200-at.
Értem a szempontodat, de nekem akkor is tökéletesen megfelel a 28-75 f2.8, pláne ennyiért
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
jmakk
őstag
Nálam volt egy hétig, nagy csalódás volt. Azért vettem én is, hogy majd kiváltja a portrét meg a makrót is, ahol egy Sami 135/2-t használtam. Hát nagyon elszonytolódtam mikor összelőttem 135mm-en a két obit. A Sami marha éles obi, de azért a tamrongytól többet vártam. A Sami nyitva f2-n is jóval élesebb volt mindenütt, mint a tamrongy f2.8-n. El is adtam egy hét után. Volt régebben 85/1.8-am is az is marha éles obi, majdnem mint a Sami.
Nem azt mondom, hogy nem jó a tamrongy, de nem közelíti meg a 85/1.8-t élességben. Cserébe több mindenre használható. Viszont nekem nem jött be. -
chepavel
aktív tag
Nem vagyunk egyformak, en most csereltem le a 85/1.8-at egy 70-180-ra, teljesen meg vagyok elegedve vele! Nem latom, hogy jobb/rosszabb lenne a kepminosege, a zoom viszont nagyon hasznos. Hattermosasra sincs panaszom
Nekem bejott, ma is ugyanugy valtanek 85mm-rol.Áj Láv Aggregáth 5.0! ||| Rosetta@home, lépj be Te is a PH! csapatába! ||| https://500px.com/pavelandras