- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- Kompakt vízhűtés
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Milyen egeret válasszak?
- OLED TV topic
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
PROHARDVER!
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mikrofon
addikt
válasz Ed Parker #19012 üzenetére
Szerintem D850 mellé elsőnek a7riii jár az összehasonlítás és átszokás miatt. Ha kijön az 500 és/vagy 600 mm-es lencse akkor semmi értelme nem lesz nikon vonalon maradni még vadazni sem. Ez most így lehet meglepő, de ha el kezded használni magad is rá jössz. Olyan modern szolgáltatások vannak AF és kezelhetőség téren, hogy rászoksz. Azután jöhet mellé az a7iii.
50-est szerintem felesleges megtartanod nikonhoz. A sony szemkövető AF-je egy csoda. Ez az egyik legnagyobb előnye, maga a mágikus csoda fegyver. Másik vázat használni portréra mazoizmus...
Az a7iii-re vagy az a7riii-re épített rendszer között van még egy jelentős különbség. Ha utóbbit veszed akkor csak a pro lencsék közül érdemes válogatni és nem csak a felbontás miatt. Ha nem ilyet veszel ehhez a szenzorhoz, nagyon észrevehető lesz az élesség romlás és a CA.
A keresője is jobb az a7riii-nek, ami ovf mellett lehet észrevehető különbség...
[ Szerkesztve ]
-
szazbolha
addikt
válasz Ed Parker #19012 üzenetére
Én Nikonról jöttem át Sony-ra. 50%-ban mert a Nikonra macera volt adaptálni régi objektíveket és 30% a szenzorstabi miatt. Amit elveszettem a Sonyra váltással az az AA filter nélküliség, ami Nikon belépő szinten is meg volt és nekem régi vágyam volt. Meg a kihajtható-forgatható LCD. De ez nem lényegi.
.
Volt 600-as telém, és bár tudja az ember, hogy FF vázon más lesz a telézés, mégis meglepő a különbség ha nem tudsz közel menni és vadaspark helyet vad állatokat akarsz fotózni.Szóval azt kaptam az A7ii-vel amit vártam, de még mindig szeretnék mellé egy 20-25Mpixeles APS-C MILC-et szenzorstabival és AA filter nélkül és jó zajtűréssel, amin műxik a Canon/Nikon AF. És teljesen elektronikus zárral... sorozat lövés se rezgesse már meg az állványon és ne is zajongjon.
-
mikrofon
addikt
válasz Ed Parker #19014 üzenetére
Bocs hogy félre érthető voltam. Nem váloszinű, hogy jobb a Sony AF-je. Hanem elég jó ahhoz, hogy végleg elhagyd a másik rendszert és ne kelljen két rendszert fenntartani.
Jah és nekem Sony előtt nikon d500-am volt.
Ha az 50mm a kedvenc és sokat használt tartományod akkor érdemes beruházni a Sony-Zeiss 50/1.4 lencsére. Az 55mm nagyon jó lencse, AF-je is brutál jó. Gyorsabb mint a Sony-Zeiss 50/1.4-é. De a Sony-Zeiss 50/1.4 lencsében van valami ami különlegesebbé teszi a képeket, mellette az 55 amolyan átlagos jó lencse, ez pedig az 55 mellett különleges. De ha a portré a lényeg akkor talán Sony 85/1.4 GM inkább. De meg kell nézni az 50/1.4-et és a 85/1.4-et és személyes preferenciák alapján dönteni.
Én Zeiss Batis párti vagyok. Nekem ez a sorozat jön be. Külsőleg is, meg a képeinek van egy sajátos jegye.
Volt 55-ös lencsém is de nekem nem jött be annyira. Semmi baja nem volt csak nem jött be egyszerűen. A Sony-Zeiss 35/1.5 jobban tetszett... Most van egy natív sigma art 50/1.4-em. Tetszik mert F1.4. Így igen jó háttér mosásra álkalmas. De nekem nem az igazi. Nincs olyan különleges érzés. A színei nem tetszenek nekem leginkább... De ez marad amíg jön a Batis 40/2 lencse.
Egyébként a Sigma Art sony-e pontosan ugyan az a lencse mint bármelyik másik rendszeren, csak kapott egy módosított tubus kiegészítést és egy másik kommunikációs protokollt. Tehát nagyon éles is...[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
válasz Ed Parker #19019 üzenetére
Hát igen én se szeretem a nehéz lencséket. A Sigma 50/1.4 kb a határ, de már felette van. Egy a jó benne hogy pont bele illik a bal tenyerembe igy jól rá tudok markolni alulról. A sigma art-oknak még az is hátránya, hogy orrnehezek. Ugye a bajonett felőli részen, ahol a módosított tubus van, semmilyen optikai elem nincs.
A Sony-Zeiss 35/1.4 még méretre és tömegre is jól kezelhető volt. Batis lencsék, jó vastagok viszont könnyűek. Még a 135/2.8 is, ami a legnagyobb a sorból, nagyon jól használható akár órákon át...
A Batis 40 az a 35 és 50 között van. Ezért is várom nagyon. Én inkább 35-öt használta mint 55mm-t.
Ha te inkább 50-es párti vagy és nem ragaszkodsz a nagyon gyors AF-hez akkor szerintem kezdj a Sony-Zeiss 50/1.4 lencsével...
[ Szerkesztve ]
-
80hun
addikt
válasz Ed Parker #19020 üzenetére
A natív alatt az E-bajonettest érti amit a sonyra terveztek.
Tehát Sony FE , GM , G , Batis , és most a Tamron 28-75/2.8
Samyangba sztem nem sikerült mindbe jó AF motort rakni így ott válogatni kell. A 35/1.4 az jól sikerült.
Mostanában nem néztem hogy a Tokina 20-as hogy sikerült , még az is van.Félreértések elkerülése miatt a Sigma Art e-bajonettel nem az mert a dslr hsm motor van bennük így azt nem a sonyhoz tervezték csak megtoldották a seggét. Érdekesség képpen Apsc E-mountra egyik sigma dn obiban sincs hsm motor.
-
szazbolha
addikt
válasz Ed Parker #19017 üzenetére
Max egyetértek, Nikon előtt nekem is Canon volt. A szenzor miatt váltottam Nikonra, de nekem csalódás volt a használata, hiába tudtam előre hogy nehéz adapterezni, meghogy nincs fénymérés manuális objektívekkel, de azt hittem majd nyomom manuál hardcore-ban... De nem... elkényelmesedtem.
.
Sokáig gondolkodtam a Nikon AF adapteren, de nem volt meggyőző amiket írtak róla. Az MC11 sokkal jobbnak tünt. Meglepetésként eddig minden megy vele, még olyan régi Sigma objektívek is, amiket a DSLR-ek nem szeretnek. Abszolút jó beruházás volt. Elégedett vagyok vele. Meg a zohongyi lens turbo II-vel is.
.
Szóval a Nikon objektívjeimet Canonra váltottam. Megmarad a 90-es meg az 55-ös makró meg a 35/2. Azok jók manuálban is a Sonyn. Mivel én kisebb büdzsével játszom, eleve kizártam a minőségibb Sony objektívek vásárlását. Bohóckodni megfelelnek a régi manuálok, meg az AF-s Canon objektívek. Nagyteléből is Sigmám van és lesz. Esetleg a Tamron 150-600 G2. A peeking óriási segítség, de azért jó ha van rendes AF.Be kell járni egy utat a felszereléssel is, hogy lenyugodjon az egyszeri amatőr, én már tudom, bármit veszek nem lesznek jobbak a képeim, ha nagyon erőlködni akarok akkor előveszem a KF NF gépeim és diára nyomom.
De annak is az a vége hogy Sony-val " makró-szkennelem" ... akkor meg minek. Senki nem nézi már a diát. Én is csak akkor mikor előhívják meg karácsonykor mikor ráérek. -
Ixion77
őstag
válasz Ed Parker #19017 üzenetére
Az obiválaszték csak akkor probléma, ha pont az nincs ami neked kellene. Mára már a Sony is lefedte szinte a teljes palettát:
Ultraszéles zoom: 12-24/F4 jó
Nagylátó zoom: 16-35/F4 jó, 16-35/2.8 kitűnő
Normál zoom: Tamron 28-75/F2.8 gyors jó, 24-105 kitűnő utazó
Tele zoom: 70-200/F4 jó, /F2.8 kitűnő, 100-400 jó
Széles fix: Venus 15/2 jó, Batis 18/2.8 jó, Firin 20 jó, Batis 25 jó, Sony 28 jó
Normál fix: Sony 35 1.4 ok, 2.8 ok, kicsi 1.8 nincs, 50/1.8 olcsó o.k., 50/1.4 kitűnő, 55/1.8 kitűnő, 85/1.8 kitűnő, 85/1.4 kitűnő
Tele fix: Batis 135 kitűnő, afölötti hiányon most dolgozik a Sony
Makró: 90/2.8 kitűnőHa belegondolok, hogy mire vágynék gyártófüggetlenül, árat figyelmen kívül hagyva, akkor hirtelen ezek jutnának eszembe:
Leica Summilux-M 35mm f/1.4 vagy Summicron-M f/2
Leica Noctilux-M 50mm f/0.95
Canon 200mm f/1.8
Nikon 300mm f/4E PF ED VR
Különböző gyártók, különböző csatlakozásokkal. Az is látszik, hogy én mindössze két dolgot hiányolok: egy minőségi kicsi gyors fixet 35mm körül, meg pár gyors telét. Előbbi ott van az RX1-eken, csak nem adják ki külön. Utóbbi állítólag meg idén jön.Még egy probléma marad: a Sony lencsék túl magas ára. Az meg mindenkinek saját döntése hogy elfogadja-e. Versenypiacion pénztárcával szavazunk...
[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
mikrofon
addikt
válasz Ed Parker #19039 üzenetére
Itt is érdemes szétnézned.
SONY FE LENSES: THE HONEST GUIDE FOR THE A7 SERIESAz egész oldalon elég jó cikkek vannak. Az objektív beszámolók is jók, meg jók a különböző lencse ajánló cikkek adott témákra: pl: astro; WA; UWA; stb
[ Szerkesztve ]
-
grigo
őstag
válasz Ed Parker #19046 üzenetére
Ez szerintem felhasználás függő. Ismerek olyat aki a legkisebb fotósétára is 40 kilós komplett felszereléssel megy csak. De van aki szeret magánál tartani egy kisebb gépet mindig, mert sose tudni mi jön szembe. Én megtartanám ahogy az e-m10et is megtartottam kocsiban, zsebben elfér. De ha kell az ára üvegre akkor logikus eladni. De ezt csak te tudod megítélni szerintem.
https://www.flickr.com/photos/120343053@N04/
-
Ixion77
őstag
válasz Ed Parker #19062 üzenetére
Hosszabb teléből egyelőre egy komolyan vehető van: Sony 100-400 f4.5-5.6 GM OSS. Zoom teléhez képest kiváló, de meg is kérik az árát. Fix telék szintjét értelemszerűen nem éri el.
Kicsit rövidebből van a szokásos 70-200 f4 és f2.8 változatokban. Szokásos módon a 2.8 a komoly, 4.0 a kommersz változat.
Idén jön a Sony 400mm f/2.8 GM FE OSS profi lencse, profi áron.
Pletykálnak a Sigma telezoomok érkezéséről is a télen. Bár az eddigi változatok alapján alig lesz jobb mintha konverterrel haszálnád... Úgy meg akár használhatók a Canikonok is. Abból meg nyilván az a leggazdaságosabb, ami már a tulajdonodban van.[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
kovsol
titán
válasz Ed Parker #19064 üzenetére
A Sigma 150-600 az rajta van a támogatott listán is az MC11 -nek. Én a Sigma 100-400-t használom, és meg vagyok elégedve az autofocus sebességével így adapterezve is. Próbálgattam többször is már a Sony 100-400GM -t, és az árához képest nem vagyok egyáltalán elájulva tőle a harmad annyiba kerülő sigma után.
May the Force be with you!
-
80hun
addikt
-
szazbolha
addikt
válasz Ed Parker #19064 üzenetére
Sigma 150-600 elég jó. Persze nem egy fix L nagytele. Ha ismered akkor tudod, hogy 500, 550 felett már lágyul, addig nyitva is elfogadható. Adapter MC11. Kenko 1,5x-el még nagyjából van AF. Sporttal könnyebb manuálisan élesíteni, képminőségben alig van különbség.
Nikonhoz is van AF adapter, de drága és a róla olvasott vélemények alapján az MC11 jobb választás.
Csak MC11-ről van tapasztalatom. -
#96302336
törölt tag
válasz Ed Parker #19071 üzenetére
Tamron SP 150-600G2 Ezzel nagyon gyors. Párat szerencsére ki tudtam próbálni, Tamron 24-70G2-t és 70-200G2-t. Ezekkel is teljesen jól megy. Ezek beszerzését tűztem ki célul, így lesz 3 db. objektívem, ami lefedi a teljes sávot, amit szoktam használni. ( de lehet hogy már csak a jövő nyárra, mert elég húzós áruk van)
Korábban MC-11-el használtam Tamron 16-300 üveget is, nem volt igazán meggyőző, a végén. kb. 150mm gyútávig volt viszonylag jól használható. Metabones átalakítóval jobban működött. Csak nekem a Speed booster verzió van, ami a FF képet összenyomja APS-C-re, így a 16-300 nem rajzolta ki a teljes szenzort. De ezzel a tele végén is gyorsabb volt. Inkább lecseréltem natív sony utazóra, mert nem igazán akartam minden egyes képet utólag vagdosni, és a 300mm szinte sosem volt kihasználva, Ha kellett ekkora zoom, inkább feltettem a nagytelét, sima kirándulásokkor pedig a 200 is bőven elég. -
mikrofon
addikt
válasz Ed Parker #19070 üzenetére
"Igazából az ár másodlagos, olyan kell ami jó, amin van rendes AF, nem fókusz hunting."
Ez alapján feltételezem, igényeid és elvárásaid is vannak. Ezért én javaslom alaposan próbáld ki mielőtt az adapteres témában bevásárolsz.
Szerintem te is azok közé tartozol akik ha kipróbálálják a Sony 100-400GM lencsét, akkor tudja miért annyira drága és mit jelent a GM. Lehet hogy a 100-400GM a te lencséd az a7riii-n aps-c módban (600mm), addig amíg kijön Sony 500mm vagy 600mm G/GM lencsével... -
kovsol
titán
válasz Ed Parker #19083 üzenetére
Alex Phan képeit szoktam nézni facebookon. Ő Sony A9 + adapterezett obikat használ, és madarazik.
Itt pont Sigma 150-600 sport és MC11 kombóval madarazott: [link]
Kommentek közé rakott fel videót is a kamera kijelzőjéről.
Az ő képeit elnézve nem érzem félmegoldásnak.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
-
#96302336
törölt tag
válasz Ed Parker #19090 üzenetére
Natívként egyik sem fog. Közelíti, de sosem lesz olyan. Eleve totálisan más az AF koncepció egy DSLR és a Sony MILC rendszere között. Azért is viselkednek különbözően, mert a Sony élő folyamatos AF-e kvázi gyilkolja a DSLR előre kiszámított alapon működő fókuszrendszerét. Néhány objektív, pl. az én Tamronom is nagyon halkan "kerreg" a folyamatos fókuszálástól. Ezért sem alkalmas videóra jó néhány adapterezett üveg, mert belehallatszik a felvételbe a fókuszálás zaja. Ezért is kétszeres az ára a natív Sony objektíveknek, mert eleve erre az extrém üzemmódra vannak tervezve, amit totálisan zajtalanul és villámgyorsan el is végeznek.
-
kovsol
titán
válasz Ed Parker #19120 üzenetére
Azt hittem a menüben való navigálásra gondoltál. Pontosan nem tudom az OS miket csinál bootoláskor.
Viszont a képek visszanézését, a képgaléria betöltését biztos befolyásolja ez is. Meg azért az R3 elég masszív méretű képeket csinál, nem csoda ha izzad a kártya.Bootolsákor is biztos ránéz a kártyára, mert ha PAL -ra állított gépbe belerakok egy NTSC-re formázott kártyát mindjárt ki is írja, hogy nem jó a kártya benne.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
mikrofon
addikt
válasz Ed Parker #19118 üzenetére
Igen és nem ill. Forditva is nem és igen is....
Tehát számít a kártya, de közel sem annyit mint amennyivel a Sony G memóriakártya vagy a SanDisk 300MB/S-es kártya drágább. Ha ilyet veszel gyorsabb lesz, de még mindig észrevehető marad a "lassúság".
Gondolom Nikon-nál a XQD kártyád volt. Nekem a Lexar volt a d500-ban, na annak kb. 300MB/s az írási sebessége. Namármost erre a Sony váz sosem lesz képes, mert max. a felére 150MB/s-re képes.
Ugye a d500 nekem a fájlméretben is a fele volt. A Sony-t először én egy 90MB/s. (valóságban 80-at mértem) max írási sebességű kártyával kezdtem még az a7rii-ben. Hát döbbenet volt a különbség és idegesítő. Mert ott írás mellet szinte semmit nem tudtál csinálni. Ezt azért az a7riii-ben jól kijavították, mert ott a háttérben írkál. Ez már maga nagy megkönnyebbülés volt....
Most egy a ADATA Premier ONE (128GB) Class 10 UHS-II SDXC kártyát használók. ITT írtam róla pár gondolatot. Észrevehető volt a javulás, ténylegBeállításokon is sok múlik. Mivel a két kártya irási sebessége a vázban más ezért az ideális beállítás RAW+JPEG mentés. RAW slot1-re, míg JPEG slot2-re. Igazából most úgy használom, hogy RAW (uncomp; 14bit) és JPEG (extra fine, max felbontás) slot 1 -ben a gyorsabb 128GB-s kártya, míg slot2-ben egy 90MB/s-es 64GB-s kártya. Ez azt jelenti számomra, hogy most kb egyforma az írási idő mindkét kártyára, ill. hogy kb kihoztam a max.-ot sebesség terén. De így sem olyan mint a nikon d500 XQD kártyával, de már öröm használni...
Tehát szerintem, ha valahol valamikor akciósan látsz, vagy rá tudod szánni az összeget, akkor vegyél egy gyors kártyát, de talán nem muszáj a 250-300MB/s-es írási tartományt megcélozni, hanem jó egy olyan ami ennek a fele, mondjuk a Transcend Ultimate UHS-II U3 64GB SDXC Card Review (285MB/s Read 180MB/s Write) csak ebből egyelőre a max a 64GB, vagy az általam próbált ADATA Premier ONE Class 10 UHS-II SDXC
[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
válasz Ed Parker #19149 üzenetére
Én ma próbáltam 7m3-mal pont olyan kártyával, amit belinkeltem. Meg a 6300-zal is direkt rápróbáltam.
Nem ment.
Bár nem feltétlen a kapacitás a gond, egy fórumtárs próbált a 6300-ammal videót, talán transcend 64Gb kártyával, és azzal se indult el. A vázak is azt írják ki, UHS-I U3 vagy UHS-II U3 kártya szükséges. -
mikrofon
addikt
válasz Ed Parker #19226 üzenetére
Igen van!
Live View Display > Setting Effect OFF.Ez egy gombra is ráprogramozható, vagy a csillagos menüpont alá is elhelyezhető, így könnyebb az oda-vissza váltogatás.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Késik a következő S24 Ultra kamerafrissítés?
- Trollok komolyan
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Cipő topic
- Kedvenc zene a mai napra
- EAFC 24
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- VAKUK - Rendszervakuk & Stúdióvakuk - Kamera DSLR, MILC, Fotós vakuk Speedlite-ok és vezérlők
- Panasonic SDR-S26 SD 70-szeres optikai zoom! +opt. képstab. (DVD felbontás)
- Canon EFS 18-55mm f3.5-5.6 IS II
- Sony Cyber-shot DSC-HX90 30 x ultra zoom, 18 megapixel, Sony bőr tok, új állapot
- Filmes gép gyűjtemény