- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
Felsoroltál mindent. A gyertyahézagot nem kell piszkálni, csak a gyári 0,7 legyen. 4 új gyertyán sem egyforma! Szelephézag 0,25, 025 20 fokos motoron. Előgyujtás 5-7 fok. Vákumrendszernek jónak kell lennie. A karbi 2. fokozatának szelepe az esetek 50 %-ban nem működik, szorul, vagy lyukas a membrán. Ez a legnagyobb érvágás a karbin, meg a pénztárcán. Ha jól emlékszem 20 euro volt egy eredeti pitburg. A keverék teljesen individuális, minimum 3 próbakör kell a teszteléshez.
-
Marczi80
tag
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Retro DJ #5155 üzenetére
Ne kkérdezz ilyen nehezeket. Azt nem én kötöttem, gyárilag a kulcs lekapcsolásával lehal a hűtőventillátor, nekem is furcsa volt, de figyelmeztet ha gond van. Még nem próbáltam ki, de szeritnem a 94-esen már külön körön van, és a lekapcsolás után is működik, a felicián már próbáltam, ott biztosan külön van, kis sárga figyelmeztető matrica is van a zárhídon, h a venibe ne nyúlkáljunk, mert bármikor elindulhat.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Marczi80 #5161 üzenetére
A ventillátor kapcsolója a nem is testelhet, mivel műanyagba van tekerve, az csak egy sima kapcsoló, ami a + t kapcsol ha a bimetál összeér benne. Azért a venit úgy szokták tesztelni, h erről a kapcsolóról leveszik a két vezetéket és összedugják.
A hőmérőben meg a hőmérséglet hatására nő az ellenállás. Amúgy mindkettőt szoktam hőgombának nevezni(mások is) az alakjuk miatt.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Még Atuska75 véleménye érdekel a vidóval kapcsolatban, neki is ez a váltó van, ha jól emlékszem 136L motorral.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz manlions #5156 üzenetére
[link] Ez a 2. fokozat nyitómembránja, lement az ára, ugyhogy ha fogok rendelni, még veszek 1-et. A karbival ha szemben állsz, akkor bal oldalon van.
[link]
Ezt is cseréltem. Meg ezt: [link]A többi minden a sajátja. Ha szorul a tengely, ki kell mosni benzinnel, valami olajos lerakódás miatt szorulhat, vagy letapadt a pillangószelep a karbiban.
[ Szerkesztve ]
-
manlions
tag
Köszönöm ami aharmadik képen van azt merre találom benne?(elnézést hogy ilyeneket kérdezek de nekem ez az elsö ilyen autom és gyakorlatom sincs a szerelésben)A másik kérdésem most ezeknek a motoroknak aluminium szivoszelep-emelörudja van vagy nem mert már kezdek megkavarodni hogy 0.2 vagy 0.25 legyen az összes szelephézag?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz manlions #5166 üzenetére
A katalizátorosoknak aluminium emelőrúdja van de csak a szívó szelepen, ha jól emlékszem(ennek még utánnanézek). ha mindet 0,2re állítod akkor sem rontasz el semmit, itt elég komoly fagyok vannak télen, ezért ragaszkodom a 0,25re, mert ha túl nagy a szelephézag, akkor kerepel a motor(0,3 nél kezd hangos lenni), ha túl kicsi, akkor a hidegben nem zár be a szelep teljesen, ergo nincs kompresszió, és nem lehet beindÍtani a motort.
Ja a 3. kép, az a kis fúvóka nyom egy benzinspriccet amikor elkezded nyomni a gázpedált. Ha leveszed a levegőszűrőt és meghúzod a gázt meglátod. Szemből a jobb torokban van, le kell venni a karbi fedelét a cseréhez. csak bele van nypmva a karbi házába és az alján lévő tömítés elernyedése miatt kell cserélni, mert ha ott elengedi a a nyomást, akkor kevesebbet spriccel.
[ Szerkesztve ]
-
Retro DJ
aktív tag
A gyári cikkszám egy ehhez hasonló szűrőre mutat:
Méret - A 76,5
Méret - B 70
Méret - C 62
Méret - D
Méret - E
Méret - F
Méret - G UNF 3/4"-16
Méret - H 85
By-pass Valve Yes
Anti-Drain Valve Yes
Anti-syphon Valve NoAzonban a Filtron katalógusa ezt (is) hozza:
Méret - A 93
Méret - B 72
Méret - C 62,5
Méret - D
Méret - E
Méret - F
Méret - G UNF 3/4"-16
Méret - H 96
By-pass Valve Yes
Anti-Drain Valve Yes
Anti-syphon Valve NoIlyen van az autóban!!! Tehát akkor a kettő csereszabatos lehet.
Az OP520-ra egyébként ezeket hozza a katalógus:
Skoda 135 LS, 135 LSE ->2/93 Favorit 135 LS, LSE, 136 L ->2/93MÁS!
Találtam egy ilyen utastérszűrőt:Épített már be hasonlót valaki?
Retro
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Marczi80 #5170 üzenetére
Mindig behullanak a levelek, meg mindenféle állatok. Létezik bele eredeti filter, de a favorit szellőzőrendszere amúgy sincs a helyzet magaslatán. Mindig be van kapcsolva legalább 1. fokozaton a ventillátor. Létezik műanyag légbeszívó a motorház tetőre, de én még nem jutottam hozzá. Próbáltam már olyan favit, amin volt, na ott nagyszerű a szellőzés.
-
Marczi80
tag
Emberek egy kérdés. Hogyan kellene viselkednie az autónak, ha nincs rajta a kiegyenlítőtartály sapkája. Ma volt szerencsém így levezetni 70 kilométert, és semmit nem vettem belőle észre...
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
rewu25
csendes tag
szia mágus!emlékszel még elöző héten irtam hogy majd megirom hogy a kerékagy az auton ki lett e cserélve nagyobb osztókörre!sajnos egy sürgős utazást kellett beiktatnom ezért nem irtam de amigy megnéztem és igazad volt át lett alakitva mert más az agyméret elöl és hátul is más ezért ment rá a felicia felni ez márt a 4X100-as osztókörű!
[ Szerkesztve ]
-
-
rob210
nagyúr
válasz Marczi80 #5183 üzenetére
igen, rohadtul levegős a rendszered.
De hogy hogy nem forrt fel a vized az nekem rejtéj.
Én egy 22kilóméteres túra során felforraltam a vizet (illetve félreálltam mert láttam, hogy megy a pirosba a hőfok) amikor a motortérben felejtettem a sapkát mert ellenőriztem a vízszintet.
Nem csavartam vissza.Pihentettem feltettem a sapit és mentem tovább mázlim volt, hogy észrevettem és nem a gőzre figyeltem fel.
Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Marczi80 #5183 üzenetére
Hogy felejthetted el visszatenni a sapkáját Nem hiányzik a vízből sem? Ha minden maradt a régi, akkor mindegy, h van e rajta sapka, akkora a tömítetlenség a rendszerben, h nem számít, mert úgy sem lesz nagyobb a rendszerben a nyomás.(persze ez a legrosszabb lehetőség) Lehet nincs ekkora baj és olyan jó a hűtőrendszered, h nem készül ki attól ha nincs nyomás alatt.
-
Marczi80
tag
Amióta tudom, hogy sz@r a hűtőrendszerem, azóta minden reggel feltöltöm maximumra. Ma elfelejtettem visszatenni a sapkát.
Elhiszem, hogy akkora a tömítetlenség, pont azért kérdeztem. A hűtőből nem hiányzik egy kumma víz sem, maximumon van. Most néztem. Fényképet nem tudtam csinálni, mert ahoz túl sötét van.Tudom, hogy a skoda hűtőrendszerének egyik kritikus pontja a hűtősapka. Nekem kb 1 éve VIKA van rajta. Tudom, hogy nem valami hűde, de eddig azt hittem, hogy amíg nem forr fel, addig nincs gond. És egyszer már sikerült is benne normális nyomást csinálnom ezzel a sapkával.
A mai után viszont piszkálja kicsiny agyacskámat nem ezért nincs-e rendes nyomás a hűtőmben, mert a "drágalátos" sapka nem is tartja meg (és akkor az, hogy pár helyen szivárog a hűtővíz, az bagatell...)
Egy normális út (tehát normális üzemhőmérséklet után) mennyi alapjárat után éri el azt a pontot, hogy bekapcsol a venti a hűtőn. Megmondom őszintén, egyszer hallottam működni azt a ventit, amikor 4-e ültünk az autóban, és a somoskői várhoz araszoltunk 1esben (kettesben nem bírt...)
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
Én már annyit kínlódtam vele hasztalanul,hogy megegyeztem Ottócskával, hogy Ő elfufaroz engem még egy hónapot, én meg elviszem szervizbe, és megcsináltatom a hűtőjét. Ottócskával meg lehet egyezkedni...
Azért VIKA, mert itt pozsonyban pár helyen már kiröhögtek, mert Favoritra kértem dolgokat, máshol meg csak ez van... Utánna kell járnom, hogy hol kapnék rendeset. Esetleg ha valakinek van ötlete...
Felician ugyanilyen van?
[ Szerkesztve ]
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Marczi80
tag
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Marczi80 #5193 üzenetére
A vízpumát megtalálod(szemben állva a motoral balkezednél) az tartja az egész motort, egy nagy szilent van a tetején, a generátorral együtt az ékszíj hajtja, no a tárcsája közepén van a tengely, az a tengely ahol a motorhoz csatlakozik, ott szokott könnyezni. Bocsi a leírásért, másképp nem tudom elmagyarázni.[link] Képekben megtalálod a linken. Ha a tárcsa és a motor között megfogod az öntvényt és vizes, az nem jó jel.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Villanyszerelés
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Stellar Blade
- Tőzsde és gazdaság
- Napelem
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Vezetékes FEJhallgatók
- Xbox tulajok OFF topicja
- További aktív témák...