- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen TV-t vegyek?
- Házimozi haladó szinten
- Gaming notebook topik
- Videós, mozgóképes topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Apple notebookok
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- CPU léghűtés kibeszélő
Új hozzászólás Aktív témák
-
ddsteel
aktív tag
válasz Mr Bond 007 #5300 üzenetére
Sőt, még kisebb is a különbség, én 18900-ért láttam lgolcsóbban, az 5-ös meg 20-21 körül.
Oké, akkor ez eldőlt. Remélem, ez jobban feltölti majd, mint a carstel. -
p300
tag
Üdv mindenkinek!
Ha valakit érdekelne van 2 db LT1021CCN8-10 DIP-8 referencia feszültségforrás érdeklődni pü ben.[link][ Szerkesztve ]
-
ddsteel
aktív tag
De kell, 7végén is csak 10 km max. Illetve most nyáron befigyel egy-egy kirándulás. Alapvetően télen probléma ez, amikor még kirándulás sincs. Régebben lemerült, csak mióta csepptöltőn van, nem. Holnap átveszem a CTEK-et és a Carstelt meg eladom, kiváncsi leszek. Dízel H astra, kényes a gyenge akkura, ha kissé merült az akku, akkor nem teker/köszörül, hanem egyáltán nem indul.
-
Akkor nézzük mik a tapasztalatok kisméretű (motor) akksikkal. Sajnos neked már eső után köpönyeg.
A 2 év nem tűnik olyan hosszúnak ha a szalag zárt, és a ragasztó is légmentesen zárt. Kinyit, sav beönt, és vár.
Meddig? Erre a legjobb válasz az hogy ameddig ki nem hül. A sav beöntés alkalmával meleg keletkezik. Ez kb. 40°C körüli érték. Az idő 1/2 órától akár 2 óráig terjedhet. Természetesen a savnak szét kell terjedni a fehér tároló szövetben, mert ugye nem teljesen folyékony állapot a végleges.
Nézzük a hibákat. Sav beöntés után ledugóz, berak, önindítoz.
Megnyugtatlak más is elkövette ezeket a hibákat. Saját két szemem láttára akkumlátor értékesítéssel foglalkozó ember aki "szaki" simán megtette ezt, és csodálkozott, hogy a bendix csak kattogott.
A megoldása az volt, hogy hozott egy bikát, és beindította gépet vele, "majd a generátor feltölti míg hazaérsz".
Mint az itt felvázolt példa mutatja ez így baromság akárki is írta/fordította a használatit.
Ahogy írták a dugókat csak ráhelyezed a por miatt, és a távozó gázbuborékok sav csepeket hoznak fel ami jó ha bent marad, és nem a környezetet marja szét.
Régen formálták, vagy formázták az akksikat amit talán el lehet hagyni, de a töltést azt NEM.
Az elmúlt hónapban 2 kis akksit indítottam el, és mindegyik kb. 2 órát szívott C10 töltőárammal. Az egyik 700mA volt, a másik 1,2A. Nem mondom hogy könnyű töltőt találni ilyen értékekkel, de van. Megint csak természetesen nem kezdő kezébe való.
Ez alatt a töltés alatt kiderült volna a hiba, vagy egész egyszerűen csak végleges formába hozta volna a töltő a lemezeket. Max. 14,4V mégha AGM akkor is, mert nem vízbontás a cél, és még jelenleg nyitott az akksi.
Ha Bp.-n laksz tudok segíteni. Ha nem akkor a belsőellenállás olyan 10mOhm-nak kell lennie. Alatta kíváló 15mOhm felett sz@rban vagy. Ezenkívül fontos a generátor ellenőrzése is. Nem tölthet 14,4V felett jó akksival persze.
Egészen egyszerűen lehet szerencséd, és mire ezeket a sorokat olvasod túl leszel mindenen.
Széles utat. -
molnarpeter
nagyúr
Teherautóval, 24V rendszerekkel, illetve 2x12V akku üzemmel valakinek van tapasztalata? Az azonos akkukon kívül van még valami tipp, mondjuk x havonta mindkettőt egyformán tölteni?
[ Szerkesztve ]
-
KrAt
veterán
Szia,
koszonom a leirast, korrekt, koszonom. Mostmar tudom, hol rontottam el. Egy dolog bant, hogy probaltam jol eljarni, megsem sikerult. No mindegy
Azota tortent: feltoltottem a ctek 0,8as toltovel, toltott par orat, majd full. 12,7V korul.
Ekkor neztem, nem folyt, nem puposodott, gondoltam hadd pihenjen ejjel. Masnap beletettem a gepbe, feszultseget tartja, nem folyt.
Indit, 14,72-t toltott tompitottal, refi meg fekkkel 14,6 korul. Az elvileg AGM-nek tudomasom szerint normalis. Fordulatra se toltott tul. Mondjuk tele volt az akksi, nemtudom, minek kene ilyenkor lennie a feszultsegnek.Most benne van, teszi a dolgat, de szerintem majd veszek masikat, nyugodtabban alszom
[ Szerkesztve ]
-
veze
őstag
tedd bele néhány nem lyukas, épp neylon zsacskóba, a tetejét hagyd nyitva és ugy szereld be a gépbe ( akár a lidlben stb is össZeszehetsz néhány darabot a péksüteményes körül, azok is jók lesznek)
Ha esetleg folyna, nem folyik szerteszét, és gyorsan meglátszik a zacskoban ha szivárgott
A zacskó aljába vagy a folyás vélhető helyén az oldalára tehetsz egy papirzsebkendőt is, az felszívja ha folyna és azon is könnyen ellenőrizhető az állapot. Ha nem tapasztaltál szivárgást hónapokon keresztül, akkor sztem nem kell sietni a másik vásárlásával. Megvárhatod amíg ez tonkremegy a maga módján...
Én ezt csinálnám, ha már így jártál, még mindig jobb ez, mintha folyik a vasra. Még az is lehet, hogy nem is lesz vele gond, zsebkendőn meg gyorsan látszani fog, ha a pupsodott rész alá teszed, hogy ereszt vagy nem...[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Kamu Yaso 2*6,8V: így melegben azért egy nap után picit rotyog a 150 Ah akku is Majd télen meglátjuk.
-
embe
nagyúr
válasz molnarpeter #5312 üzenetére
Miért nem 4 évszakos töltőt vettél?
-
ddsteel
aktív tag
Sziasztok,4 év után hirtelen halált halt az olcsó Lesti-féle akkum (12,4 V volt benne, de indítani már nem tudott, terheléskor vége lett, 10 V-ra esett a feszültség), most vettem egy újat 72Ah-at.
van egy CTEK 5-ös töltőm és kizárólag szombat-vasárnap autózom.
Kérdésem: mi a jobb eljárás?:1. vasárnap rádugom a CTEKre és következő szombat reggel lehúzom (van lehetőség udvaron erre)
2. csak akkor teszem töltőre,mikor mondjuk 12,4 V alá csökken a feszültség.Azért vettem CTEKet, mert gondolom jó kis töltő és a csepptöltést is tudja.
Régebben nem volt töltőm, legalább 2-3 alkalommal csutkára merült az előző akksi, lehet, hogy ezért bírta csak 4 évig, lehet, hogy ezek már csak ennyit tudnak. Most már nem lesz csutkára merülés, az biztos, de mégis, szerintetek melyik módszer jobb az akkunak?
Érdemes évente 1x a recondot tolni rá, ahogy a használati írja, vagy kb mindegy ez a része? -
ddsteel
aktív tag
Tudom, hogy nem használ, azóta már van töltőm, írtam is, hogy ilyen nem lesz többet, hogy csutkára merül. Télen hétvégén is alig megyek, visszatölteni nem tud a kocsi, az biztos, tehát KELL töltővel töltenem. Most nyáron is csak hétvégén megyek, de ilyenkor akár 100 km is befigyel. A kérdésem lényege, hogy az akku életidejének maximalizálására mi a jobb megoldás: gyakorlatilag mindig a csepptöltőn lóg, vagy ha néha feltöltöm (van szivargyújtó-USB akkufeszültség-kijelzőm, szóval látom, mikor esik 12,4V környékére.)
-
agyarka
aktív tag
válasz ddsteel #5316 üzenetére
A csepptöltőn lógás jobb, feltéve, hogy jó a csepptöltő. 6. éve lóg az autóm akkuja egy Optimate4 en. A forexes szulfátalanítóval a frissítés jót tesz neki, de azt nem tudom, hogy a Ctek el milyen lenne.
Korábbi munkahelyemen a műhelykocsik amikor nem dolgoztak, mind töltőn voltak. Hétvégén tutira csepptöltéssel. Miután ezt bevezettük minden boxba, a leadásukig kibírták az akkuk. -
Joe123
senior tag
Sziasztok,
Lehet mostanában a CH-611-hez hasonló tirisztoros töltőt kapni?
-
troll81
addikt
Sziasztok.
mély merült akut fel lehet támasztani?ha pl egyszer lemerült. lenne egy ilyen akkumulátor panasonic vagy egy Optima Yellow 12V 55 Ah az lenne a lényeg 2 éves mind a kettő melyik lehet a kevésbé problémás megoldás .vásárlásnál csak az adott feszültséget tudom mérni...Mindenképp olyan kell ami a pótkerékben elfér és marad a csomagtartó egészben meg.
-
troll81
addikt
válasz Mr Bond 007 #5321 üzenetére
nem igazan tudom 12 76 V amit elvileg tart ............ délután megyek megnézem mind kettőt. A12 70 Körüli értéket keveslem az összes akum 13 felett van abból indulok ki.
valahogy lehet ezeket regenerálni?
-
Inhouse
őstag
válasz troll81 #5322 üzenetére
A 12,7V egy teljesen feltöltött akku üresjárati feszültség értéke. Az újonnan a gyárból érkezők szoktak tudni 12,8V-ot. 13V feletti értéket nem tarthat egy egészséges akku, csak esetleg röviddel a töltőről való levétel után, egy darabig, amíg be nem áll.
Ha hetekig, hónapokig állt mélykisütötten egy akku, attól már nem sokat kell várni, nincs az a töltő, ami azt rendbe hozza.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz troll81 #5324 üzenetére
Nehéz jósolni, fél év után én azt mondanám, hogy csoda lenne. Nincs jó tapasztalatom motorakku téren egyébként sem. Egy egészséges akkut 10,5V-ig (C/20-al) merítve és a terhelést levéve pár percen belül 12V fölé emelkedik a terheletlen feszültsége. Ahhoz, hogy 11,5V-on álljon, ennél nagyobb merítést kellett kapjon...ráadásul ilyen hosszú időn át. Próbálkozni lehet, mit veszíthetsz?
Üdv Inhouse
-
troll81
addikt
-
DigitXT
nagyúr
válasz troll81 #5327 üzenetére
Csere. Abból sosem lesz már jó akksi. Én is így vagyok vele, sajnos. Hogy ott
rohadna meg, ahol van. Nem kellett volna túlmeríteni, ill. úgy hagyni... Ez pech.
De legalább csináltam egy böszme akkutartót, így 15Ah helyett 25Ah-t veszek!
(Ha egyszer odajutok: komolyan, többet áll ez a sz*r motor, mint amit gurul.) -
Gre@T
tag
Üdv,
Most adta meg magát a Topla top 60Ah-ás akkum ami 7 évet húzott le. Sajnos nem vettem észre, hogy az autó standby állapotban is csipeget 120-500mA-ig. Csak az autó folyamatosan volt használva és ezért a kisülést vissza is tölötte. Most sajnos szétszedve állt az autó 1,5 hónapot és így a szokásos rátöltés elmaradt. Az akku le is szulfátosodott szépen. Ultimate speed töltővel próbáltam tölteni, de sajnos 10,7V-nál nem megy fentebb a feszültség. Szétszerelésre nincs mód, mivel duplán zárt kivitelű akkuról van szó.
Szerintetek érdemes a házilag barkácsolt 555 alapú deszulfátorral próbálkozni vagy engedjem el a kezét?
-
troll81
addikt
sziasztok csepp töltőt keresek olyat ami minimum 2 akut el visz mit keressek ami jó?
-
-
csiga8
senior tag
Kíváncsiságból rendeltem motoros csepptöltőt ( Yaso 13815)
Volt már itthon egy, azzal hasonlítottam össze. Leírása alapján 13,8V-on csepptölt. És tényleg...
Felkúszik a töltés 14,7 V körülire, majd 13,7V-on csepptölt -a méréseim szerint. -innen van: [link]
A nem hűtőbordás az "új". Dobok majd rá hűtőbordát, meg néhány szellőző furatot fúrok a műanyag házra, mert kézzel foghatóan melegebb, mint a "rendes" Yasok.
-
csiga8
senior tag
Régóta tervezem, hogy megosztom a fórumon tapasztalatom, ugye a fényképek dátum idején látszik is, mióta halogatom.
Laikusként igyekeztem a témában hasonlóan alulképzettek számára is érthetően leírni azokat, amit tapasztaltam. A hozzáértők meg majd elmondják a miértet.
Kínai deszulfátor:
Volt itt már kérdés a kínai deszulfátorokkal kapcsolatban.
Adott egy 110Ah Varta akku, ami egy külföldről behozott 3000 ccm Audiban volt benne, de már csak bikázásra indult az autó. Az itthoni Reszursz-Globál CH 611-Forexes deszulfátorral úgy ahogy talpra állítottam.
A sárga filccel jegyzett 30Ah/ 710 A ezt jelöli. Aztán nem jöttek az akkuért, vettek újat. Én meg ráakasztottam a Yaso 13815-ös csepptöltőt, meg egy kínai deszulfátort. Amikor már 1-2 napja 14,7 V-on volt, a DHC-500 terhelővillával 2*15 mp-g merítettem, majd visszatettem a csepptöltőt és a deszulfátort. Nagyjából 2 hónap után csináltam egy töltés-merítés mérést és eléggé meglepődtem.
54Ah-ra ugrott a kapacitás ( 11A-el – egyszerre kettő darab teszterrel - merítve), illetve szépen kirúgta a villán is azt a 400 A-t. Aztán megint terhelővillával merítettem, csepptöltő kínai deszulfátor, stb.. Az indítóáram a következő hónapban szépen felkúszott, a 3*450 A-t kilökte a villán, a kapacitása viszont nem változott. Innentől kezdve semmivel sem tudtam többet kinyerni belőle. Jelenleg is megelégedettséggel használják egy 2.2 dízel motor indításához.
Más akkun is próbálkoztam hasonlóval, és nem történt ekkora változás, max 5% volt a többlet.
A kínai oszcilloszkóppal látványosabban tudom bemutatni, mit is csinál a kínai deszulfátor.
Az első kettő képen sorban a Reszursz-1 és a Global töltő látszik. Az érzékenység 50mV és a jel magassága és alakja látszik 2-5 mS időzítésnél.
A kínai deszulfátor jel magassága egész nagy, viszont ritka. A második képen próbáltam széthúzni a jelet, hogy jobban látszódjék az alakja.
Rendeltem egy másik hasonló deszulfátort, és jött a meglepi. Ez a másik csak nagyon kicsi jelet produkál.Az eredeti, nagyobb jelű a CLEAN-1 feliratú.
Kínai deszulfátorból van egy külső tápegységet igénylő is ( próbáltam, ő sem hozott + eredményt)
Az 50mV 2 mS időzítésnél egész sűrű és nagy jelet ad, a 0,1V 0,2mS időzítésnél látszik a jel formája. Szerintem ez egész korrekt.Bosch S5.
A jófogáson egy újszerű ( tényleg az volt) Bosch S5 akkut árultak szemtelenül jó áron és a közelben.
Gondoltam megnézem, vitte a tesztert és a villát. Aztán megvettem.Az eladó az Audijába rendelte az új akkut, de az új akkuval is jelzett neki a computer, hogy nem jó, ezért a szervízben megvetették vele 80 pénzért a gyári akkut, mondván csak az jó bele.
A helyszínen - számomra - egyből kiderült, hogy csak le van merülve, vásárlás után fel kellett volna töltenie. 3-4 hónapot állt neki így lemerülve az akku, de mivel fél ár alatt adta, elhoztam, mert kíváncsi is voltam, meg jó árban is volt.
Az első töltés után 62, aztán 71, majd 73,6 Ah jött ki belőle 8A-el merítve. ( Global CH 611-el) A terhelővillát igencsak megizzasztja, ( ventilátort kellett bele tennem, hogy hűtse) a 3*500 A-t 10,5 V-on kitartja.Banner töltő.
Egy valamikori gari idő után elromló Banner 1800 töltőt megcsináltattam ( valami megadta magát a magas hő miatt, igaz tényleg mindig meleg volt). Annak ilyen a jele
Mivel még mindig melegedett, tettem az aljára 2db ventit. 14,3V-ig tölt, majd 13,6 V-on tart.
Teszt alá vontam a saját akkuim, hogy mégis mit ér az, hogy állandóan rajtuk a csepptöltő. ( YASO)
Az akkukra rá szoktam írni, hogy mikor vettem őket, így látom, hogy pl meddig garis, vagy mennyi idős.Szóval képekben:
Szerintem jó állapotúak az akkuk cirka másfél év használat után, másnál 2évesen kuka szokott lenni.
Az AGM akku nem volt csepptöltögetve, napi használatban volt. Nagyon ritkán, tán vagy 3-4 alkalommal tettem rá töltőt. Nála volt az, hogy kíváncsiságképp az első mérés –töltés után újra mértem, hogy lássam okozott-e valamit a „formázás”. Igen,” hozott a konyhára”.
Most próbaképp becsomagolom az akkukat ( radiátor mögé helyezhető hővisszaverő), hátha megvédi őket valamennyire a hőtől. Arról majd évek múlva tudok nyilatkozni.
A végére egy érdekesség. Volt ( még van is) egy garanciális 77Ah Exide akku. Féltesónak kölcsön adtam abba az 1.9 PDTDi autóba. Később kiderült, a jeladók hibája miatt melegen csak nehezen 10-12 mp-es indításra indult. ( most már megcsinálta) Felesége használja az autót munkába, ill óvoda-iskola-bolt járatra. 4 hónap után visszakaptam az akkut.
Rámértem, az indító árama 660A, kapacitása 25Ah. Szóval így lehet tönkrevágni egy akkut… -
-
A fényképen is jól látszik a különbség, no és mi egy másik típuson ki is mértük. Nagyon lényeges, rövid, vastag dróttal kösd be. Vastag dróttal lehet az is tudja amit a másik, mert első pillantásra nekem azonos. Próbáld ki a vastag dróttal. Meglátod hasonló lesz a jelalak.
[ Szerkesztve ]
-
numera007
tag
Sziasztok. Van még valahol Yaso töltő? A használható fajta? Illetve létezik egy Dunlop töltő, ami szintén 1A-rel csepptölt, igaz 5600ft. Az jó lehet télire, vagy elég a Lidl töltő a kertben álló autóhoz?
[ Szerkesztve ]
-
pimmi
senior tag
sziasztok, beteg vagyok ritkán vezetem az kocsimat. rövidtávon. Kérdésem milyen időszakonként tegyem töltőre az aksit??
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Call of Duty: Black Ops 6
- Bíró: Zuckerberg nem felelős azért, amit a közösségi média a gyerekekkel tesz
- Discord
- PlayStation 5
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen TV-t vegyek?
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Házimozi haladó szinten
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest