- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
Hirdetés
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
hegefe
csendes tag
-
Kernel
nagyúr
Szerelési hajlamtól is függ, de nekem bevált ez a kijelzős DIY-modul:
https://www.aliexpress.com/item/-/32229485039.html
https://www.ebay.com/itm/152113750317Csak kell hozzá egy táp, ami az akkunál nagyobb feszültségű, laptoptáp stb. A kijelző feszültségét kalibrálni is lehet egy pontos multiméterrel, az áramot nem (ez változott a leíráshoz képest), de ez nem gond, mert a célnak megfelelő pontosságú.
Autóakkut is lehet tölteni vele, csak azt kell szem előtt tartani, hogy a beállított szint elérésekor nem fog leállni. Egy LED jelzi az áram kb. 10 %-ra esését (ezáltal a töltés kész állapotát), de lekapcsolni manuálisan kell.
Tehát (merült akkut feltételezve) beállítom mondjuk 13,8 V-ra és valamennyi áramkorlátot, akkor másnap reggelre ennyire lesz töltve és az autó pöccen.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
Igen, de ilyenkor már csak feszültséget kell állítani, hogy milyen értéken akarom tartani az akkut.
Az adott feszültségről az áramfelvétel az akkun múlik, ebben a szakaszban már minimális, egyre csökkenő, illetve végül beáll valamilyen kis értékre.
A kívánt végfeszültség (CV) beállítása terhelés nélkül történik, az egyik trimmerrel. Utána ráteszem az akkura, kezdetben az lehúzza a feszültséget, majd lassan emelkedik.
Az áramkorlát beállítható a másik trimmerrel, a modul kimenetének rövidre zárásával is, ennél ez üzemszerű állapot, mivel áramgenerátoros módra (CC) alkalmas. Noha a kimenetén lévő kis kondenzátor miatt szikrázhat, de ez csak a kondiban tárolt töltés miatt van. Vagy úgy is lehet, hogy előbb zárni, utána áram alá helyezni, akkor nem szikrázik, be lehet állítani az áramkorlátot. Lehetőleg kis értékről növelni felfelé (óramutató irányában növel). A lehetséges max. értéket az XL4015 step down konverter belső védelme határozza meg (kb. 5A). De ennek kihasználásához nem árt jobb hűtés is.
Természetesen a töltés elején is lehet áramkorlátot állítani, ami később csökken, ahogy töltődik az akku. De ha nincs nagyon lemerülve, akkor kevésbé érzékelhető az áramkorlát hatása, mivel maga az akku már nem vesz fel sok áramot.
Tehát hiába tekergetném az áramot 2 A-re, ha az akku, a beállított feszültségről már csak 1 A-t hajlandó felvenni (mert közelít a töltöttséghez), akkor nyilván nem tudok 2 A-t ráerőltetni. A feszültség növelésével lehetne, de azt behatároljuk egy szinten.
Így viszont nem érzem a tényleges áramkorlátot. De ha rövidzár mellett állítom a korlátot, akkor később bármilyen töltöttségű akkura teszem, annál nagyobb áram nem állhat elő.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
hegefe
csendes tag
Ismerőstől kaptam egy Globál CH611-et kipróbálásra. - Ha már ajánlottam neki látatlanban ismerjem is meg alapon.
Egy a két szélső cellában már nagyon hervatag akkun próbálom.Első benyomásaim nagyon jók. Minden akku töltő üzemmód a specifikáció szerint működik.
A kijelzett feszültség érték pontos. Az áram érték viszonylag pontos. A töltöttségi szint meg egy becslés a pillanatnyi töltő feszültség alapján, ami egy kifogástalan aksin kb tényleg jelent is valamit. Egy öreg szulfátos aksin meg persze semmit.A recond szulfátlanító üzemmódja nagyon tuti. Rászoruló akkun simán lehet egymás után többször indítani. És látszik, hogy történik javulás, mert a töltő fesz minden egyes ismétlésnél egyre magasabb.
A kritikus állapotú két szélső cella is már szépen bontja a vizet, amik a CTEK MXS5.0 recond üzemmódban alig-alig buborékoltak (Az egyik cella konkrétan sehogy.).
Persze ez nem jelent semmit, ettől még lehet tönkrement az aksi. Mielőtt leselejtezem azért egy kapacitást mérek még rajta.A töltési karakterisztika az akku töltöttség kb. 85%-nál csökkenti lépcsősen a töltő áramot, tehát nem engedi el a CC - állandó áram szakaszban a vízbontási határ feszültségig. (A Forex-es 'felező áramos' töltési karakterisztika ott felez.)
Tényleg nagyon masszív és bolond biztos cucc.
Az egyik recond üzemmód indításakor levágta a 16A-es gyors reagálású 230V-os hálózati kismegszakítót.
Pedig ekkor a töltő szekunder kimenetén csak 2A töltő áram van. Ezért azonnal le se esett, hogy mi a gond.
Azt hittem ennyi volt a cuccosnak, jól beégtem az ajánlásommal.[ Szerkesztve ]
-
Czimby
addikt
Valamelyik akkus forgalmazó nem tart esetleg Black Fridayt?
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
hegefe
csendes tag
A Global CH611 töltő gyártója Kínában a Kaite Electrical Appliance Co.
Gyárt a CH611-el megegyező "Multi-stage charge process" töltési karakterisztikás kis méretű IP65 házas akkutöltőket is.
[link][ Szerkesztve ]
-
DQ
tag
Csak részben vág ide...
Használt már valaki ilyesmit?
[Indításrásegítő.]
Egy 700-as Honda NCX-hez lenne, amiben 4. éves az aksi, és berúgni nem lehet, csak elektromosan indul. Ilyenkor szépen a ctek-en telel, de idén ősszel volt, hogy 1-2 hét állás után nem röffentette be a motort. Jó, lesz új aksi véve, de hinni lehet annak, hogy ezt ha magával viszi az ember, nem érheti akkus meglepetés az embert? -
a_tesz
Korrektor
Nekem van ilyenem, és párszor már jól jött, hogy van. Régi Swiftem van, 1.3-as, és gond nélkül be tudja indítani akkor is, ha az aksi totál le van merülve. Panellakás garázs nélkül, plusz több hetes állás kombinációja miatt volt már, hogy lemerült. Tudom, ilyenkor fel kell vinni a lakásba töltőre rakni, de ez nem történt meg. Ja, és a nagy előnye, hogy nekem kb. 8 indítást kibírt egy töltéssel, illetve jár hozzá szivargyújtós töltő, szóval valamennyit vissza tudsz pótolni, ha mész egy kisebb távot két indítás közt (bár motornál ez nem tudom, mennyire játszik, van-e valami rekeszed, ahol van szivargyújtó aljzat és be tudod tenni ezt is).
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
Én a kauffer.hu-ról rendeltem, de olyat már nem találtam náluk, az enyém 6800 mAh, illetve zöld a teteje. És nem kaptam hozzá tokot. Mindenesetre az előttem szóló kollégával egyetértek, ez csak tüneti kezelésre jó, de hasznos tud lenni, ha nálad van, már csak a powerbank funkciója miatt is (mondjuk annak magában elég drága).
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
JrCsG
tag
Sziasztok!
Erről a Lidl-ösről mi a vélemény, meg szabad majd venni?
-
Soma01
veterán
Láttátok a reklámját? A piros kabrióba, ami nem indul az aksi miatt, beraknak még egy ülés fűtést is, attól biztosan jobb lesz, de a végén letakarják egy ponyvával, ami csak félig fedi le az autót, mert kb. fele akkora méretű csak mint ami kellene az autóra! Aztán ott hagyják az egészet a garázs előtt.
Gondolom, majd akkor lesznek vele tapasztalatok, ha majd vesz is valaki egy ilyet. Szerintem ezt a fajtát most árulják először. A youtube-on van egy ami nagyon ciripel.
A 75 amper szerintem karcsú egy indításhoz. A többi rendben lévőnek látszik. A deep cycle mód nem tudom megegyezik-e a recond móddal. De szerintem az csak valami óvatos, kis áramú töltés lehet mély kisütött aksikhoz. A használatiját nem találtam meg a neten. -
Kernel
nagyúr
Amikor a döccenés határán van az indítás, 10 A is sokat tud számítani. Tapasztaltam a 10 A-os orosz töltőm rásegítő használatánál. De ezt másoknak nem ajánlom, probléma is lehet belőle.
Ahogy írja is:
Nem teljesen lemerült, csak gyenge. Itt van egy hasonló:
Teljesen lemerült akkunál egy dieselt már nem biztos, hogy beindít.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Soma01
veterán
Nekem a rossz akkuval már meg sem moccant az indító motor, de a 100A-es rásegítéssel éppen elindult. Kevesebbel nem ment volna. Az akku nem vette a töltést, tehát azt hiába töltöttem volna x percig az indítás előtt. De amelyik akkuval még éppen teker az indítómotor, a mellé elég lehet 75A rásegítés is.
Ahogy nézegettem az indítómotorokat, 100A körüli áramnak elégnek kellene lennie, mert 1,2-1,4 kW-os motorok vannak a mi itthoni, benzines autóinkon. Mondjuk egy 2,5 literes dízel motor már biztosan nagyobb teljesítményt igényel. ...megnéztem, 2,2-2,4 kW, az meg kb. 200 amper. Indításkor leesik a fesz. 10 voltra és máris 250 amper.
-
Kernel
nagyúr
Motoroknál ez nem így működik, a transzformációs elv a trafókra és DC-konverterekre, PWM-tápokra érvényes.
Ahogy csökken a feszültség, úgy csökken a motor teljesítménye, egyre gyengébb lesz. Épp azért nem tudjuk beindítani, bizonyos szint alatt.
Attól függetlenül, hogy az indító egy soros gerjesztésű motor, aminek van egy sajátos nyomatékgörbéje (emiatt erős), de megfelelő feszültség nélkül nem lesz elegendő áramfelvétel sem, gyengül az elektromágneses mező, ezzel együtt a nyomaték.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Inhouse
őstag
Jellemzően kisebb benzines személygépkocsiknál 140-160A, nagyobbaknál 180-220A, dízeleknél 350A-450A az indításkori legnagyobb érték az első pillanatban, amíg át nem fordul (és ez nem a reggeli ledermedt első indítás). Van amelyiknél csak az izzítás 80-120A hidegen.
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
p300
tag
Valaki használt már ilyen kütyüt hatásos?
12V Lead Acid Battery Capacity Recover Accumulator Life Extension Repair Tool -
Mr Bond 007
őstag
Kéne egy segítség egy barátomnak. Melyik a legjobb töltő max 15k-ért amit egyszerű kezelni és jól is tölt. Ebben az ársávban mi az ajánlott? Sima benzines kocsihoz kell.
-
csiga8
senior tag
válasz Mr Bond 007 #4282 üzenetére
Én ezt venném ( akkukraft): [link]
ill. vettem is.
Mind töltőnek, mind csepptöltőnek jó. A menüválasztó gombja valószínűleg garis lesz, de gond nélkül javítják.
Vagy egy aldis-lidlis töltő.
[ Szerkesztve ]
-
Soma01
veterán
Ez meg most akciós az edigitálnál: Global YH-HFWP1204A-2 Smart automata akkutöltő (6000 ft)
Ez is olyasmi tudású lehet, mit a többi említett. -
Colnago
csendes tag
Sziasztok! Vettem egy CTEK MXS 5.0 akkutöltőt. A leírása alapján a töltési feszültségek 14,4 V normál, 14,7 V AGM, 15,8 V Recond üzemmódokban. Van kettő motor akksim, a robogóé sima savas,levehető kupakos cellákkal, a nagymotoré zárt savas. A töltő mindkettő akkut normál töltési módban(motor menün)14,7 Volt feszültséggel tölti(multiméter szerint) AGM módra átváltva 15 Voltra áll. A 4.töltési fázisban van most, de 1-es, 2-es, 3-ason gyorsan átugrott, a 3-ason is 14,7 Volt volt. Normális érték ez amikor a 14,4 V-ot kellene tartania ennek pontosan? Az akkut hallom hogy pezseg, tehát erős lehet neki kicsit. Ha nem ez a CTEK töltő lenne még betudnám gyártásiszórásnak de azért ettől az ember tizedpontosságot várna és igazából fontos is lenne. Mi a véleményetek róla, valaki mérte ezt a típust?
Benő
-
Colnago
csendes tag
Közben volt időm visszaolvasgatni, a CTEK töltőben van hőmérséklet kapcsoló ami feljebb emeli a feszültséget.
Igaz hogy most az akkuk egy nem fűtött szobában vannak és ott töltöm, de azért nincsen nagyon hideg, nem tudom hány foknál kapcsolhat magasabb töltő feszültségre. Megpróbálom majd fűtött 20 fok körüli helyiségben is ott beáll-e 14,4 V-ra. Előtte persze akklimatizálom ott néhány órát hogy átvegye a meleget.Benő
-
hegefe
csendes tag
válasz Colnago #4288 üzenetére
Nedves, gondozás mentes, Sb-Ca rács ötvözetes indító aksi esetén a szükséges hőmérséklet korrekció. (Szabvány szerint 2.8 mV/Fárenhejt fok/cella)
Első oszlop az elektrolit hőmérséklete Celziusz fokban.
A második oszlop a Volt érték, amit az akku töltő kimenő feszültségéhez kell hozzáadni.71.1° -1.344
65.6° -1.176
60.0° -1.008
54.4° -.840
48.9° -.672
43.3° -.504
37.8° -.336
32.2° -.168
25° 0
21.1° +.168
15.6° +.336
10° +.504
4.4° +.672
-1.1° +.840
-6.7° +1.008
-12.2° +1.176
-17.8° +1.344Ebből láthatod, hogy 25°-on 0V a kompenzációs érték, tehát itt kell az akku töltőnek 14.4V v 14.8V abszorciós határon üzemelnie.
21.1°-on +.168, 15.6°-on már +.336 a korrekciós tényező.A CTEK töltőd nagy valószínűséggel jól emeli a töltő feszültséget.
[ Szerkesztve ]
-
hegefe
csendes tag
válasz Colnago #4286 üzenetére
Ne AGM módban töltsd az akkukat, ha egyik sem AGM. Ha nem így teszel persze, hogy pezsegni fog.
Pezseghet persze akkor is, ha normál 14.4V-on töltöd őket, mert a beállított elméleti 14.4V/25 C fok vízbontási határ új (max 1 éves) akkura vonatkozik. Rács ötvöző (Sb vagy Ca v. Sb/Ca) függően idővel ez az érték egyre kisebb lesz. Pár év után jelentősen lecsökkenhet.Az akkun nyisd meg a dugókat, vagy tedd szabaddá a szellőzőket. Nem lesz gond a lecsökkent vízbontási határ miatti pezsgéssel vagy a Recond miatti pezsgéssel sem.
[ Szerkesztve ]
-
Colnago
csendes tag
Köszi szépen a válaszokat. AGM módban nem töltöttem csak átkapcsoltam néhány másodpercre amig megmértem a feszültséget multiméterrel. Ahogyan nézem 14,4 V-on elég melegben tölt csak, mondhatni nyáron 20 fok felett.
Benő
-
Brogyi
senior tag
Amig egy bátor ember meg nem veszi addig sokat nem tudunk. A bátorság abban áll, hogy az oldalán azt a néhány csavart kiveszi, és lefotózza amit lát. Talán az alapján a közösség véleményezni tudja, hogy mi várható tőle. A youtube-os video alapján 50Hz-es valami. Akkár lehet olyan is mint a CH611. Ha a mikrofon az akkumlátor felett is volt akkor nagy a valószínűsége, hogy egy CH611-es felépítés. Fontos! Ez még csak találgatás.
Természetesen nagyon fontos ezen felül, hogy hol kapcsol ki, és milyen pontosan. A fénykép alapján a kábel vastagabb mint a CH611-é. Pedig az indítási árama kisebb. -
Sanyo77
tag
Gyanús az akksi. Egy fél óra zene után (persze álló motornál) kiírta a start engine-t, battery low miatt. 2 literes dieselt indít még. Egyébként egy 70 Ah-s Rocket. Korát nem tudom pontosan olyan 5 éves lehet. A matricán a tetején nincs beütve.
Tudtok olcsó jó akku tesztert?
Szerk: KB a 7-es pont megjelenése után 1 nappal kezdett el pezsegni.
[ Szerkesztve ]
-
hegefe
csendes tag
válasz Sanyo77 #4295 üzenetére
Csinálj egy töltés kiegyenlítést a cellák között (Recond). Lehet pár cella nem veszi rendesen a töltő áramot, emiatt a többi meg nagyobb feszt kap. De ilyet még nem láttam 13.6V töltő feszültségen.
Pár órát pihentesd az aksit - ha még töltőn van, majd töltsd újra. Ha rögtön vízbontás indul, zárlatos v.melyik cella. Dugj passzentosan egy megfelelő méretű vékony műanyag csövet (infúzió csövet) az akku szellőző nyílásába. Ha a cső másik vége vízbe mártva buborékol. Vagy jól hallható a pezsgés, akkor vége az aksinak. Recond sem segít.
[ Szerkesztve ]
-
Harkovz
aktív tag
A hozzáértők véleményére lennék kíváncsi ezzel a márkával és megoldással kapcsolatban.Szerintetek működhet.nekem meggyőzőnek tűnik de én laikus vagyok.Mixtec
-
hegefe
csendes tag
válasz Harkovz #4299 üzenetére
A sokat álló gépjárművekben a mixtech sem keveri meg az elektrolitot.
A mozgó gépjárművekben minden esetben homogén az elektrolit, mert tökéletes a keveredés. Nem kell ehhez mixtech.
Annyire nem, hogy a régóta álló autót is elég egy kicsit behintáztatni álló helyben, már tökéletes az elektrolit keveredés.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó gamer PC (Ryzen 5 7600X/16GB DDR5/512GB SSD/RTX 4070 Super)
- Eladó gamer PC (i5-6500/16GB DDR4/120GB SSD+320GB HDD/GTX 1050Ti)
- Eladó új gamer PC (i5-12400F/16GB DDR4/512GB SSD/RX 7600)
- Eladó gamer PC (i5-8500/16GB DDR4/256GB SSD+500GB HDD/GTX 1650 4GB)
- Eladó gamer PC (i5-9500/16GB DDR4/256GB SSD+500GB HDD/GTX 1660 6GB)